Pa
door Patrick2016 May 18, 2016 om 11:14
Computers & telefonie

Opgelicht door bobshop.nl

Ik heb een pc aangeschaft via bobshop.nl.
Ze hebben een kapotte apparaat geleverd.
Het leek alsof ze me wilden helpen. Ik heb de pc terug moeten sturen.
Ze hebben me een tijdje aan de lijn gehouden. Ik heb meerdere malen gegevens moeten sturen.
Nu zegt bobshop dat ik te laat ben.

Kan ik verder nog acties ondernemen?

Op zijn minst wil ik dat deze bericht verspreid wordt door de lezers.

Deze oplichters moeten bij iedereen bekend zijn..

3391 14 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

gompy2
door gompy2 - May 18, 2016 om 11:25
2796 Antwoorden / 0 Vragen
11

Je klacht staat ook al op Klachtenkompas zag ik.
Hier nog meer mogelijkheden:

http://tweakers.net/shopreview/4152/bobshop-punt-nl/shopreviews/

http://www.klacht.nl/bobshop-nl/

Overigens kun je niet zonder meer je geld terug verlangen, daar gaat eerst wel wat aan vooraf.

marita5
door marita5 - May 18, 2016 om 11:26
11545 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Patrick2016 , 

Wanneer heeft u deze pc gekocht ? 

Lees ook deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen


tijger1
door tijger1 - May 18, 2016 om 11:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Wat een rare site. Als ik op diverse regels klik, kom ik op een pagina van Scheer & Foppen, maar die zijn niet in gebruik.

Als zij een kapotte pc leveren, moeten ze hem onruilen of geld teruggeven.

hutch
door hutch - May 18, 2016 om 11:29
4517 Antwoorden / 29 Vragen
0

Te laat? Waarmee?

De tijd voor garantie geldt vanaf de melding. Als het bedrijf over die tijdslimiet gaat, is dat hun probleem.
Zij mogen zich dus dan niet beroepen op het feit dat een garantietermijn verstreken is.

Pa
door Patrick2016 - May 18, 2016 om 11:30
1 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik dank jullie voor de reacties. Recht hebben en krijgen is toch anders.
Ik ga mijn best doen om dit zo veel mogelijk te verpsreiden.

Elke advies, tip, hulp is welkom..

zoekster1
door zoekster1 - May 18, 2016 om 11:34
1583 Antwoorden / 3 Vragen
0

Belt u met consuwijzer, daar wordt u verder geholpen en krijg u juridisch advies.

088 0707070

En stuur een mail naar Bobshop dat u een klacht bij de ACM via consuwijzer heeft ingediend.

marita5
door marita5 - May 18, 2016 om 11:40
11545 Antwoorden / 15 Vragen
0

@patrick2016 , 

Op zijn minst wil ik dat deze bericht verspreid wordt door de lezers.

 Elke advies , tip , hulp is welkom .

Leg dan uit wat precies het probleem is ,  wat betekent voor Bobshop te laat ? ik zie op klachtenkompas staan dat uw case is gesloten .
Als u alleen maar beschuldigingen uit , zonder enige onderbouwing komt u geen stap verder .

Cookies
door Cookies - May 18, 2016 om 11:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Ik vind je topic / klacht ERG vaag! Wanneer heb je die p.c. gekocht? En wat zou er dan aan kapot moeten zijn? Vreemd om dan zomaar een bedrijf zelfs van oplichting te beschuldigen op basis van dit vage verhaaltje.

Cookies
door Cookies - May 18, 2016 om 11:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Bobshop.nl is van Scheer en Foppen (net als Modern.nl). Wat bedoel je met: die zijn niet in gebruik? S&F site is gewoon bereikbaar.

DOOR TIJGER1 - 18 MEI 2016 OM 11:26 
25548 ANTWOORDEN / 13 VRAGEN
0

Wat een rare site. Als ik op diverse regels klik, kom ik op een pagina van Scheer & Foppen, maar die zijn niet in gebruik.

marita5
door marita5 May 18, 2016 om 11:59
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@carola.83 , als je klik via de site van bobshop.nl voor contact dan kom je inderdaad bij Scheer & Foppen uit zoals @tijger1 aangeeft maar dat werkt niet . onbekende pagina .

Cookies
door Cookies May 18, 2016 om 12:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat is gewoon een verouderde link. Dat maakt het nog geen rare site. Nog een keer op contact klikken en het werkt wel.

marita5
door marita5 May 18, 2016 om 12:06
11545 Antwoorden / 15 Vragen

dat is juist , heb het geprobeerd , als ik u niet had en mijn twee ogen niet was ik stekeblind ;-)

audb
door audb - May 18, 2016 om 11:55
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

Wat bedoel u met te laat?

U heeft zo en zo recht op tweejaar garantie maar als je een computer naar een bedrijf toe brengt of stuurt dan wordt deze gepauzeerd en tot het moment dat de computer weer tot uw beschikking wordt gesteld wordt bij deze termijn toegevoegd.

Dat wil zeggen dat als u een maand geen beschikking hebt tot uw computer dan heeft u recht op een extra maand garantie.

Maar in de Nederlandse wet staat niet eens dat je tweejaar garantie hebt wel in de Europeese maar de Nederlandse doet er een schep boven op en die zegt dat je recht hebt op een goed product.

 

Overigens zie ik net op de KVK pagina dat bobshop.nl op de orangelaan 31, 3843 AA Harderwijk is gevestigt en daar zit toch echt 

Foppen Onroerend Goed B.V.
Maar consuwijzer heeft ook brieven waarmee u uw bezwaar bekend mee kan maken en als de computer duur genoeg is dan kan u overwegen om naar de kanton rechter te stappen.



Ik kijk net op de website van Tweakers en ik krijg heel erg sterk het gevoel dat ze daar een hoop refused spul staan te verkopen.

Maar dat is geen oplichting maar wel misleiding als het niet wordt vermeld bij aankoop.

dokun
door dokun - May 18, 2016 om 12:09
152 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bobshop is aangesloten bij thuiswinkelwaarborg,.

U kunt altijd hulp inroepen van thuiswinkelaarborg als u er met de verkoper niet uitkomt..  https://www.thuiswinkel.org/leden/bobshop.nl/certificaat

aurora1
door aurora1 - May 18, 2016 om 16:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Wat mankeert er dan aan die pc?

akkerdistel
door akkerdistel - May 18, 2016 om 23:57
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

Tja Windows 10 dat is ook vragen om problemen is het nu niet, dan is het over een aantal jaar wel..
 
 
ps advies; zit ze nu wel achter hun broek aan, laat geen dag meer verloren gaan, je kunt ze gerust 20 keer op 'n dag bellen en natuurlijk niet -aangezien daar hun winst waarschijnlijk zit- naar dat veel te prijzige 090x nummer (dat zou je als standaardregel moeten nemen om dat soort shops over te slaan).

reflecs
door reflecs - May 19, 2016 om 09:21
1859 Antwoorden / 4 Vragen
1

Het is al verschillende keren gevraagd,

wat werkt er niet?
en welke oplossing werd er door Bobshop geboden?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer