lv
door lvdberg Feb 17, 2015 om 20:50
Computers & telefonie

Oplichting klantenservice netgear

Wij hebben een NAS externe harde schijf van Netgear. Volgens netgear en kenners een geweldig ding. Je raakt nu immers nooit meer je data kwijt, omdat er meerdere harde schijven inzitten, die elkaar automatisch back-uppen. deze NAS heeft sinds een update een groot probleem. We kunnen de (voor ons hele belangrijke) data niet meer ophalen. Wij hebben niks vreemds met de schijf gedaan, alleen data opslaan. Het probleem is voorgelegd via de helpdesk van netgear, inmiddels al enkele weken geleden. We moesten middels creditcard gegevens 75 euro betalen en dan zou het probleem hoogst waarschijnlijk worden opgelost. Telefonisch proberen zij de boel op te lossen tot op heden zonder resultaat. Zij kunnen via internet inloggen op onze pc en de NAS. Inmiddels blijkt dat de data intact is. Ze zeggen dat ze het waarschijnlijk kunnen verhelpen, maar dan moeten wij nu weer 150 euro betalen. We voelen ons behoorlijk belazerd en machteloos. Wij worden op kosten gejaagd en zij hebben alle macht. Zij kunnen wel bij onze data en wij niet. ze weten dat het voor ons belangrijk. Wij zijn heel boos geworden, maar als we niet betalen gaan ze niks doen. Meer mensen problemen met de helpdesk van netgear? Wat is verstandig om te doen?

656 8 Rapporteer

Jonne11
door Jonne11 - Feb 18, 2015 om 18:51
87 Antwoorden / 15 Vragen

Beste lvdberg,

Dit is de rubriek "discussies" en u heeft toch overduidelijk een vraag. Zou dit bericht eens plaatsen bij "vraag en antwoord", denk dat u dan meer reacties krijgt.

m vr gr

diumenge
door diumenge - Feb 18, 2015 om 20:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wellicht kan men u op het tweakers forum (klik) helpen bij het probleem?

pi
door pieterwolters - Feb 18, 2015 om 20:44
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lvdberg schreef op dinsdag 17 feb 2015, 20:50]Je raakt nu immers nooit meer je data kwijt, omdat er meerdere harde schijven inzitten, die elkaar automatisch back-uppen.

"Kenners" die dat zeggen hebben geen idee waar ze het over hebben.

lv
door lvdberg - Feb 18, 2015 om 20:47
1 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=diumenge schreef op woensdag 18 feb 2015, 20:18]Wellicht kan men u op het tweakers forum (klik) helpen bij het probleem?

bedankt voor de tip tweakers kennen we, maar het probleem is schijnbaar nogal complex en je moet ervoor inloggen om het te kunnen zien. Er heeft al eerder iemand met veel computerkennis naar gekeken en die had ook geen oplossing...

aurora1
door aurora1 - Feb 19, 2015 om 15:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat is het probleem met daar inloggen? U kunt zich er registeren en dan inloggen. U bereikt daar waarschijnlijk veel mensen die mogelijk verstand van de NAS hebben.

curly
door curly - Feb 20, 2015 om 08:49
162 Antwoorden / 18 Vragen

Snel wegwezen bij netgear, volgens insiders is deze nas (inclusief software) professioneler.

https://www.synology.com/nl-nl/

reflecs
door reflecs - Feb 20, 2015 om 09:53
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Als u het niet zelf kunt/durft op te lossen zult u het toch door een gespecialiseerd bedrijf moeten laten doen.
U kunt het door een ander bedrijf laten doen, maar als er dan weer kosten voor een soort vooronderzoek worden gemaakt bent u dat bedrag in ieder geval kwijt.

bo
door bob76 - Apr 22, 2015 om 18:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/cpagina/0/?vHash=c749c73j&cHash=bc45f20b5c02db541c28b54affae4aec&tx_varakassavraagenbeantwoord%5Buid%5D=576785&cHash=57967059710be8bf9bb91f9357ed6848