si
door sieke Oct 21, 2024 om 12:22
Computers & telefonie

Opslaan scan in PDF alleen nog maar na betalen

L.S.
Toen ik na enkele maanden weer deed scannen bleek  dat opslaan in PDF alleen mogelijk was na een betaling.
€ 15,99 eenmalig of € 7,99 jaarlijks.
Gebruik mijn Epson printer al jaren om o.a. te scannen zonder deze kosten.Is dit een normale gang van zaken?
Bij voorbaat dank voor de te nemen moeite.
Met vriendelijke groet,
Sieke

3718 8 Rapporteer
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 21, 2024 om 12:32
2281 Antwoorden / Vragen

Lijkt mij niet, maar weet u zeker dat u software van Epson gebruikt die u bij de printer heeft "gekregen" en geen spullen van derde partijen?

sira
door sira - Oct 21, 2024 om 12:51
2568 Antwoorden / 24 Vragen

Niets van gemerkt. Bij mij is het gewoon gratis.

Probeert u eens met uw tekstverkingsprogramma een document als PDF op te slaan. Dat is namelijk ook gewoon gratis. Als dat wel lukt, staat er iets niet goed ingesteld of u heeft iets (een programma) gedownload dat probeert u te laten betalen.
Pas als je dingen wilt gaan wijzigen of toevoegen in een PDF-document, moet je betalen, maar een digitale handtekening of een tekst toevoegen is ook gewoon gratis.

Janzegt
door Janzegt - Oct 21, 2024 om 13:13
160 Antwoorden / Vragen

Heb je een speciaal programma waarmee je scant? Mijn ervaring is dat programma's die geleverd worden bij de scanner/printer, altijd gratis zijn.
Maar misschien kun je het gescande document printen naar de printer"Microsoft afdrukken naar PDF"? Dan wordt het document gewoon opgeslagen als PDF print.

ennoborg
door ennoborg - Oct 21, 2024 om 15:28
25 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb geen Epson, maar het gebeurt volgens mij vrij regelmatig dat je bij een scanner een light-versie van een pakket krijgt. En dan kan het ineens gebeuren dat men je probeert wat extra's te verkopen, of dat er na een update ineens beperkingen komen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 23, 2024 om 12:03
16987 Antwoorden / 202 Vragen

Uw vraag is compleet nieuw voor mij. Ik scan en sla pdf's al jaren op zonder betalen. Wel is waa niet met Epson maar met HP en later Canon en betaal daarvoor nooit.Ik beschgik al jaren over een gratis pdf programma van Adobe Het lijkt mij erop dat u om de een of andere en onduidelijke reden iets heeft aangeklikt waarmee om betalen zou worden gevraagd. In ieder geval lijkt het mij zinnig dat u cookies en dergelijke verwijdert omdat een ongewenste verwijzing naar een betaaldienst ongewenst en helemaal niet nodig is. Afgezien van Adobe (die ook betaalversies kent met veel meer mogelijkheden) zijn er ook andere aanbieders 'gratis pdf converter.

Dat gezegd hebbend, ik neem aan dat er toch ook info over scannen en opsllaan in de handleiding van uw Epson printer staan? En u kunt contact oiopnemen met https://www.epson.nl/nl_NL/contactus inzake dit m.i. merkwaardige fenomeen.

Se
door Seagram62 - Oct 23, 2024 om 12:31
3 Antwoorden / 3 Vragen

Welk OS  (Windows of Apple) gebruikt U?.
Heb zelf een Epson en MacOS. Heb dit nog nooit meegemaakt. Maakt U gebruik van software van derden?
Bij MacOS heb je geen software van andere nodig, zelfs niet van Epson.

Jo
door JohnnyH - Oct 23, 2024 om 14:54
30 Antwoorden / Vragen

Iets dergelijks kan kloppen.
Krijg ook wel eens ineens zo'n pop up met iets van een ander 'merk' pdf.
Kan zijn dat er iemand anders zo een pdf creator heeft en dan er een naar jou toestuurt.
Tenminste zo lijkt het.

Klik het gewoon weg en ga gewoon verder.
irritant jazeker, want je denkt wat is dit nu weer.
Verkoop techniekvoor wie er mee verder gaat

rj
door rjw - Oct 23, 2024 om 19:51
3388 Antwoorden / 5 Vragen

Ik neem aan dat je nog wel gewoon "plaatjes" via de Epson software kunt scannen. Doe dat, en zet die om naar PDF. Bij een Mac doe je dat via Preview/Voorvertoning, Windows zal ook wel zoiets hebben.