tu
door tukkertje Jan 21, 2013 om 10:26
Computers & telefonie

Opstartprobleem

Eerder al meldde ik een opstartprobleem bij mijn laptop. Ik krijg dan melding van opstartprobleem en kan computer niet opstarten. Dan volgt systeemherstel en dat duurt minuten lang. Vervolgens start de computer automatisch weer op en lrijg ik weer dezelfde meldingen. Ik kreeg ook de probleemmelding BC Code 50, BCP1 met 14 keer de letter F en dan /DO, BCP2 15 keer de 0 en dan /1 BCP3 5 keer de F 80002 CE 412 C, BCP4 16 keer de 0 Service Pack 1_0 Product 768_1. Ook melding gehad van Consolevensterhost werkt niet meer. Kan toepassing niet correct starten (0xc0000142).
Voor mij allemaal Chinees, maar misschien kan iemand mij helpen. Ik heb nu opgestart in veilige modus en dat werkt wel.

5458 23 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jan 21, 2013 om 12:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Betreft denk ik deze vraag: KLIK HIER.
Jammer dat je deze vraag niet bij je eerdere vraag erover hebt geplaatst, was wel zo handig en overzichtelijk geweest.

tu
door tukkertje - Jan 21, 2013 om 12:59
176 Antwoorden / 159 Vragen

Dat kon niet, omdat toen de melding die ik nu wel op de laptop kreeg niet werd gegeven en kon die dus ook niet bij de vraag zetten. Maar heb je een mogelijke oplossing?

vd
door vdwj - Jan 21, 2013 om 13:27
21 Antwoorden / 2 Vragen

een directe oplossing weet ik niet.
maar heb zelf ook in het verleden problemen gehad en sinds ik tuneup utilities aangeschaft hebt via internet (kost meen ik rond de 30 euro) dan komen er zelden problemen voor iedere week wordt automatisch mijn pc nageken door dit programma en fikst dan de evetuele problemen op deze manier loopt ook niet het register vol met foutjes blijft de computer vlot draaien.
ben dus geen verkoper of zo helpt echt
en als alles opgelost is zou ik toch een met windows een back-up maken liefst op dvd,s meestal een stuk of 4 en als ze gemaakt zijn ook een opstart cd dan heb je in iedergeval een back-up waar je altijd op terug kan vallen
de backup functie kan je opzoeken onder in de werkbalk links icoon starten aanklikken dan instellingen openen en configuratiescherm openen en dan zie je vanzelf backup maken

Cookies
door Cookies - Jan 21, 2013 om 13:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tukkertje schreef op maandag 21 jan 2013, 12:59]Dat kon niet, omdat toen de melding die ik nu wel op de laptop kreeg niet werd gegeven en kon die dus ook niet bij de vraag zetten.

Tuurlijk kan dat. Je eerdere vragen kun je vinden bovenaan deze pagina: ga naar 'mijn profiel' en ga dan naar 'mijn vragen'.

Cookies
door Cookies - Jan 21, 2013 om 13:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat je laptop problemen betreft: zou er eens iemand bij halen met meer kennis van zaken.

aurora1
door aurora1 - Jan 21, 2013 om 14:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Had je het door Freya bij je eerdere vraag gegeven advies al opgevolgd of leverde dat het in je 3e zin gemelde op?
Wat je anders nog kunt proberen is in die veilige modus foutcontrole en repair te doen.
En/of eens goed scannen met je virusscanner en eventueel ook met Mbam?
Had je een nieuw programma geïnstalleerd voordat de problemen begonnen en zo ja, welk?

freya
door freya - Jan 21, 2013 om 14:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@tukkertje:

Inderdaad eerst maar eens in veilige modus goed scannen met je virusscanner en MBAM *[u]klik[/u]*. En ik zou voor de zekerheid eerst maar eens een backup maken van alle belangrijke data (mocht je dat nog niet gedaan hebben).

Freya

tu
door tukkertje - Jan 21, 2013 om 14:21
176 Antwoorden / 159 Vragen

Inmiddels ben ik iets verder, maar nog geen directe oplossing. Op advies op afstand van mijn computerwinkel, ik zit namelijk voor langere tijd in Frankrijk, heb ik alle opstartprogramma's behalve mijn internetbeveiliging uitgeschakeld en toen opnieuw opgestart. Dat hielp niet. Maar als ik nu opstart dan gebeurt er na de Windowsafbeelding niets. Ik schakel dan de laptop uit en start opnieuw op. Dan komt de melding opstarten met systeemcontrole, omdat normaal opstarten niet werkt. Na de systeemcontrole van enkele minuten en klikken op de button voltooien start de laptop wel goed op. Dus na uitschakelen moet ik steeds weer opnieuw systeemcontrole doorvoeren voordat de laptop goed opstart. Misschien dat deze nieuwe aanvulling helpt bij de deskundigen hier?

freya
door freya - Jan 21, 2013 om 14:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@tukkertje:

Misschien moet je na het opstarten (als de Windowsafbeelding verschijnt en de laptop ogenschijnlijk niets meer doet) even wat meer geduld hebben en de laptop even een tijdje z'n gang laten gaan. Het is niet ondenkbaar dat de laptop tijdens de eerste keer opstarten (na die systeemcontrole) gewoon heel erg traag opstart en dat er op de achtergrond nog wel degelijk 'gewerkt' wordt.

Freya

aurora1
door aurora1 - Jan 21, 2013 om 14:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Sluit je de computer wel steeds af zoals het moet?

tu
door tukkertje - Jan 21, 2013 om 14:42
176 Antwoorden / 159 Vragen

Ja, sluit altijd op de juiste manier af via afsluiten onderin scherm. Is het misschien mogelijk om een herstelpunt te maken van enkele weken terug toen alles zeker nog goed werkte. Ik kan namelijk op systeemherstel niet verder dan ongeveer een week terug.
Wat ik enige tijd geleden wel heb gedaan is internet explorer 9 geïnstalleerd, misschien dat daar iets fout is gegaan of heeft dat niets met een opstartprobleem te maken. Zo ja, hoe kan ik IE9 verwijderen (waar vind ik dit) en bijvoorbeeld IE7 installeren?

ar
door ariet - Jan 21, 2013 om 14:46
58 Antwoorden / 13 Vragen

Zoals Freya al aangeeft, snel je belangrijke data kopiëren. Een soortgelijk probleem bleek bij mij de slechte conditie van de harde schijf te zijn. Controleer de harde schijf met Crystaldiskinfo te downloaden op: http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html, zijn niet alle controle punten blauw gekleurd dan heeft de harde schijf zijn langste tijd gehad en dan snel vervangen.
suc6

ko
door koningsjpc - Jan 21, 2013 om 15:12
68 Antwoorden / 4 Vragen

Je zou ook eens even kunnen googlen. Je komt dan o.a. dit tegen:
https://www.google.nl/search?hl=nl&tbo=d&site=&source=hp&q=0xc0000142&oq=0xc0000142&gs_l=hp.12...2497.2497.0.4884.1.1.0.0.0.0.39.39.1.1.0...0.0...1c.1.RyNtDqmCUis

Of deze:
http://0xc0000142-0xc0000135-0xc0150002.blogspot.nl/2010/10/hoe-op-te-lossen-0xc0000142-fout.html

Het zal dus waarschijnlijk een beschadigd DLL bestand zijn.

zw
door zwaardvis - Jan 21, 2013 om 16:12
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Eerst dient bepaald te worden of het een BIOS een hardware of een software probleem is.

Zet eerst de BIOS op de fabrieksinstellingen (Meestal F2 bij opstarten indrukken).

Als u bv via de DVD speler een besturingssysteem laadt ( bv ubuntu) bestaat het probleem dan ook?
Zo ja dan is het een hardware probleem.
Zo nee, dan kunt u ws. het beste Windows opnieuw installeren.

Als het een hardware probleem is, dien tuitgevogeld te worden welk onderdeel:
Trek stekker er uit en verwijder de accu. Houdt de aan/uit knop 40 seconden ingedrukt om de interne circuits te ontladen.
Verwijder de Hard Disk. Misschien kunt u deze uitwisselen voor een ander exemplaar uit een andere PC.
Verwijder geheugen en plaats het (eventueel in een andere volgorde) terug.
Vervang het CMOS batterijtje.
Blaas de hele binnenkant schoon.
Kijk of alles goed vast zit geschroefd. Had pas een PC die ook steeds na enkele seconden uitviel. Bleek een schroefje waarmee de CPU op het moederbord vastgeschroefd zat, los te zijn, waardoor deze geen goed contact maakte. Vastgeschroefd en opgelost.
Baat dit alles niet, dan is ws. het moederbord stuk. Dit kunt u niet zelf oplossen.

ta
door tar - Jan 21, 2013 om 16:27
522 Antwoorden / 9 Vragen

Erg leuk hoor dat systeemherstel van Windows XP, Vista, Windows 7 of Windows 8, maar als er iets serieuzere (b.v. virus/worm) problemen zijn krijg je de "fijne" melding: "Windows systeemherstel kan uw computer niet herstellen...".

Op dit forum krijg je zeer regelmatig berichten dat Windows-systeemherstel faalt...
De "experts" reageren dan bij hardnekkige problemen steevast: "Nou dat installeer je Windows toch "even" opnieuw".

Consequent wordt door deze "experts" vergeten dat met een Schijfimage je dergelijke onnodige en ergerlijke problemen nooit hebt!

Zelfs al ligt Windows (en/of het MBR) helemaal compleet in puin, met een EASEUS boot-CD en schijfimage wordt je Windowsschijf met kinderlijk gemak hersteld zonder problemen!

Waarom wordt de schijfimage toch consequent "vergeten"; misschien omdat de (kleine) middenstand zit te wachten op overbodige reparaties...(?)

Met b.v. het geheel gratis en kinderlijk eenvoudige EASEUS Disk Copy Home Edition is het Windowssysteem/ en of het MBR altijd heel erg simpel te repareren/herstellen naar de oude (goed werkende!) situatie; door iedereen die een muis kan bedienen!

http://www.easeus.com/disk-copy/

@ arlet,

Als je systeemschijf kapot is:

Nieuwe schijf in je systeem/laptop zetten en vanaf een boot-CD een schijfimage via een USB medium laten installeren op de nieuwe systeemschijf.

janwanschers
door janwanschers - Jan 21, 2013 om 16:30
77 Antwoorden / 48 Vragen

Hallo u moet de aa/uit knop 15 tellen ingedrukt houden en dan 5min wachten dan is het opgelost

ta
door tar - Jan 21, 2013 om 16:33
522 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op maandag 21 jan 2013, 16:12]Eerst dient bepaald te worden of het een BIOS een hardware of een software probleem is.

Zo nee, dan kunt u ws. het beste Windows opnieuw installeren.

Hey Zwaardvis,

Goede tip over o.a. het CMOS batterijtje, maar Windows opnieuw installeren?!

Ooit gehoord van een Schijfimage?

zw
door zwaardvis - Jan 21, 2013 om 16:50
1525 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=tar schreef op maandag 21 jan 2013, 16:33]
Hey Zwaardvis,

Goede tip over o.a. het CMOS batterijtje, maar Windows opnieuw installeren?!

Ooit gehoord van een Schijfimage?

Grapjas, zeker de leukste thuis?

ta
door tar - Jan 21, 2013 om 16:57
522 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op maandag 21 jan 2013, 16:50][quote=tar schreef op maandag 21 jan 2013, 16:33]
Hey Zwaardvis,

Goede tip over o.a. het CMOS batterijtje, maar Windows opnieuw installeren?!

Ooit gehoord van een Schijfimage?

Grapjas, zeker de leukste thuis?
Blijkbaar bent u de leukste thuis, want Windows "even" opnieuw installeren is krankzinnige waanzin en slecht advies!

Of u bent een (kleine) zelfstandige die op computerreparatiewerk zit te wachten...

zw
door zwaardvis - Jan 21, 2013 om 17:46
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Tar, zie commentaar van Freya in ander topic.

Verder kunt u nog controleren of het RAM geheugen goed werkt.
Download memtest86.iso en brandt dit op een CD. Start de PC vanaf de CD en voer test 1 of 2 uit.Als u errors krijgt is het foute boel.

ta
door tar - Jan 21, 2013 om 18:32
522 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op maandag 21 jan 2013, 17:46]Tar, zie commentaar van Freya in ander topic.

Verder kunt u nog controleren of het RAM geheugen goed werkt.
Download memtest86.iso en brandt dit op een CD. Start de PC vanaf de CD en voer test 1 of 2 uit.Als u errors krijgt is het foute boel.
@ Zwaardvis,

Tukkertje zei ook dit:

"Gebruikersnaam: tukkertje
Level:
Datum: vrijdag 18 jan 2013, 11:27
Categorie: Computers & Internet - Laptop
Antwoorden:3
Trefwoorden:

Sinds enige tijd heb ik moeilijkheden bij het opstarten van mijn laptop. Als ik die voor eerste keer opstart blijft het scherm donker na het tonen van het windows-embleem. Als ik dan opnieuw opstart krijgt ik de melding: ondervindt opstartprobleem en wordt gevraagd om opstartherstel. Daarna lukt het wel. Wat kan er aan de hand zijn? Overigens krijg ik de laatste tijd ook melding dat bepaalde programma's zoals Com surrogate en iets met Run niet meer werken. Heeft dit misschien iets met elkaar te maken?".

Ben geen expert, maar gezien dit relaas van Tukkertje verhaal lijkt het mij (voorlopig) om een softwarestoring te gaan.

be
door benno155 - Jan 22, 2013 om 19:33
60 Antwoorden / 0 Vragen

Als de pc is opgestart én werkt kun je eens proberen om IOBIT Advanced Systemcare te installeren.
Laat deze eens volledig scannen en een heleboel problemen in het register worden opgelost.
Doet ook een schijfcontrole waarbij ook de MBR wordt gecontroleerd en de hd op fouten

Is geen wondermiddel maar heeft voor mij al meerdere keren de boel weer draaiende gekregen

Succes

@TAR bedankt voor je link naar Free Harddisk Copy

tu
door tukkertje - Jan 23, 2013 om 09:43
176 Antwoorden / 159 Vragen

Ik wil alle beantwoorders die hebben gereageerd op mijn probleem bij het opstarten danken. Ik wil hen ook laten weten dat het is opgelost en misschien hebben daar nu of in de toekomst baat bij.
Ik heb mij een dagje op internet vermaakt door veel forums met computerproblemen te raadplegen. Twee adviezen heb ik opgevolgd en ziedaar het probleem is verdwenen. Ik heb na het intoetsen van msconfig onder in de opdrachtregel naast start bij zowel het blokje service als opstart bij enkele programma's die niet nodig zijn het vinkje weggehaald. Daarop heb ik als advies een complete scan doorgevoerd met het programma SuperAntiSpyware. En hoewel ik elke morgen CCleaner gebruik en ook regelmatig Malwarebytes Anti Malware en daarnaast nog een virusbeschermer van Ziggo heb slaagde dit programma erin maar liefst 148, waaronder vier ernstige, fouten uit de computer te verwijderen. Een aanrader voor iedereen dus. Welke van de twee oplossingen heeft geholpen weet ik niet, maar ik ben weer een gelukkig mens. Dank nogmaals voor het meedenken en doe met de geboden oplossingen uw voordeel.