jo
door joepcaris Apr 26, 2005 om 15:14
Computers & telefonie

Opzeggen ADSL ivm overstap kabel internet

Hallo,


Wij heben thuis een adsl-abbonnement van HCC-net sinds februari 2003, dus dat is nu ruim 2 jaar. Nu kregen wij deze week bericht van @-home dat het mogelijk is om te gaan kabelinternetten. Dit is voor ons onteressant, omdat we dan onze vast telefoonabbonement van KPN-kunnen opzeggen. Omdat wij niet veel bellen is het interessanter een prepais GSM aan te schaffen.


Nu belde ik de servicelijn van HCC-net om ons ADSL-abbonnement op te zeggen en kreeg ik te horen dat het abbonnement steeds met 1 jaar verlengd werd. Wij zitten nu dus nog tot en met februari 2006 vast aan HCC-net. Nu vind ik dit zelf een onredelijke termijn. Ik kan me voorstellen dat ik een opzegtermijnh van 1 of 2 maanden in acht moet nemen, maar een jaar...


Nu staat deze termijn van 1 jaar ook in de algemene voorwaarden, maar ik zou me kunnen voorstellen dat deze termijn niet rechtsgeldig is. Zou iemand me een antwoord kunnen geven hoe ik eerder van het ADSL-abbonnement af kan komen en hoe ik dat dan het beste aan zou kunnen pakken?


Alvast bedankt!


Joep

646 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

aenigma
door aenigma - Apr 26, 2005 om 15:33
260 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Joep,



Ik moet u helaas teleurstellen: deze termijn van een jaar wordt door
vrijwel alle internetproviders gehanteerd. Het is mijns inziens niet
mogelijk om daar onderuit te komen. Zoals u zelf al aangaf staat dit in
de algemene voorwaarden, U heeft met het afsluiten van uw huidige
abonnement daarmee ingestemd. Het is dus een kwestie van het jaar
uitzitten en natuurlijk niet vergeten om op tijd uw abonnement op te
zeggen (meestal een maand vantevoren). De opzegtermijn is dus geen
jaar, de duur van het abonnement is één jaar, een maand (of twee
maanden) vóórdat dit jaar is afgelopen dient u op te zeggen.



vr. gr.



aajee
door aajee - Apr 27, 2005 om 21:09
118 Antwoorden / 5 Vragen
0

HCCnet heeft van een aantal abonnementen de prijs verhoogd i.v.m. snelheidsverhoging. Als je abonnement ook onder die prijsverhoging valt is de opzegtermijn 1 maand. Anders inderdaad 1 jaar.

pa
door papilio - Apr 27, 2005 om 21:59
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

alle abonnementen zijn voor één jaar. maar ik zou niet zo maar overstappen op @home. in onderzoeken door diverse consumenten organisaties komt @home er niet zo best of. En ook dit is te begrijpen @home is van Essent het bedrijf dat in de klachten tot tien regenmatig op de eerste praats staat

qu
door queennr1 - Apr 28, 2005 om 16:30
63 Antwoorden / 4 Vragen
0

Als je waar wilt hebben voor je geld houdt dan je ADSL lijn en ga nooit over op Kabel.


Bij kabel krijg je nooit waarvoor je betaald en de beloofde snelheid is een grote fabel.

sn
door snow - May 7, 2005 om 09:58
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hou gewoon die ADSL. De router software zal zeker nog verbeteren, de
downloadsnelheid en niet in de laatste plaats de functionaliteit w.o.
naast Internet, Telefoneren, Videofoon, TV.

Snow

ro
door rosenthal - May 13, 2005 om 18:52
53 Antwoorden / 6 Vragen
0

Als je tevreden ben over je huidige provider, dan zou ik beslist niet overstappen. In andere gevallen doe eerst een vergelijkingsonderzoek. Let wel de snelheden waar providers mee schermen zullen nooit gehaald worden. Dit zijn allemaal theoretische tijden. Snelheden zijn afhankelijk van instellingen welke software je gebruikt enz. enz.

ga
door gangsterx - May 15, 2005 om 21:07
6 Antwoorden / 0 Vragen
0

hoi,

ik weet het niet zeker en het kklinkt zeker ook een beetje dom, maar dit is mijn plan:

- stap over(als het kan) naar een ander abbonement van hcc-net.

- dan heb je als het goed is, een opzegtermijn van een aantal dagen.

- dan zeg je het af en ben je r vanaf.

Dit heeft bij mij gelukt

grtz.







rooijm
door rooijm - May 23, 2005 om 16:09
62 Antwoorden / 6 Vragen
0

Als je zou besluiten toch je ADSL te behouden, zou je bij KPN kunnen informeren over mogelijkheden om naar een ander abonnement te kijken bij KPN.
Ik bel ook practisch nooit met een vaste telefoon en heb nu een abonnement afgesloten bij de KPN voor een 6 of 7 euro per maand. Bellen via dat nummer is wel een stuk duurder en ook Tele2 of dat soort services zijn niet mogelijk met dat abonnement. Maar voor alleen ADSL is het wel voordelig.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

mahadma
mahadma - Sep 23, 2024 om 10:57
Computers & telefonie

Vara-kassa op android werkt niet

Vraag en beantwoord op mobiel (android) werkt niet op 2 verschillende telefoons. Na 3 vragen te kunnen zien werkt "Toon meer actuele vragen" niet,Na toon meer en je wil inloggen kom je in het scherm (Zie je geen inlogschermpje verschijnen ? Klik dan op de knop hier onder) Witte letters op rode achtergrond Inloggen of registrene, Dit werkt ook niet. Lees meer

Rob van Damme
Rob van Damme - Sep 22, 2024 om 23:14
Auto & vervoer

Dealhunter Lidl aanklagen

Ik heb een elektrische fiets besteld bij Dealhunter Lidl maar hij is niet geleverd en ik heb er voor betaald een bedrag van €99,95 en ik heb van hun de bevestiging gekregen dat hij betaald is maar geen leveringsdatum gekregen wanneer hij zou geleverd worden en ik wacht er nog steeds op en de Lidl benaderd maar die konden mij niet helpen en ze konden de bestelling niet achterhalen. Mijn vraag is ... Lees meer