motjo66
door motjo66 Nov 8, 2013 om 11:32
Computers & telefonie

Oud e-mailadres als gebruikersnaam?

Vanaf volgende week gaan wij over naar Ziggo alles in een. Tot nu toe hadden wij @hetnet.
Bij veel sites waar je als gebruikersnaam je e-mailadres kon invullen, heb ik dat gedaan.
Nu is mijn vraag: zou ik dit allemaal om moeten zetten? Of kan ik met het oude e-mailadres (als gebruikersnaam) in blijven loggen

4373 5 Rapporteer

haarp
door haarp - Nov 8, 2013 om 11:50
514 Antwoorden / 62 Vragen

Het antwoord is nee.

Als ik overstap naar een andere internetprovider, behoud ik dan mijn e-mailadres?

Het antwoord op deze vraag staat hier: KLIK HIER

gsm
door gsm - Nov 8, 2013 om 12:12
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt het oude e-mailadres niet blijven gebruiken, zonder daarvoor te betalen. Sowieso is het adres bij hetnet achterhaald, omdat hetnet niet meer bestaat en KPN nu in principe alleen nog kpnmail.nl hanteert.

Het handigst is om een speciaal hiervoor geschikt e-mailadres bij gmail, outlook (hotmail), of yahoo te nemen. Daardoor ben je niet afhankelijk van Ziggo voor de gebruikersnamen en kun je later gemakkelijker van internetprovider wisselen, mocht dat weer nodig zijn.

Tip:
Maak bij Ziggo een geschikt alias aan en gebruik dat alias voor al je privé e-mail.
Van het bij Ziggo verkregen originele e-mail account (adres en wachtwoord) kun het adres beter niet gebruiken, maar je dient het wel goed te bewaren. Een alias kun je namelijk, bijvoorbeeld i.v.m. de ontvangst van veel spam, altijd makkelijker wijzigen als dat nodig mocht blijken.

Verander zo spoedig mogelijk al je gebruikersnamen (voor zover dat mogelijk is) in het e-mailadres dat je bij een van de e-mail providers hebt gekregen. Mocht je ooit een wachtwoord of zo kwijt zijn, dan kan dan dat via dat e-mailadres hersteld worden.

pi
door pieterwolters - Nov 8, 2013 om 13:53
3610 Antwoorden / 0 Vragen

In principe kan je je oude email adres nog wel als gebruikersnaam op andere sites gebruiken, zolang het alleen maar als gebruikersnaam wordt gebruikt. Echter, mocht er ooit wat gecommuniceerd moeten worden (bijvoorbeeld een als je je password wilt resetten), dan kunnen ze je niet bereiken want dat wordt naar dat oude email adres gestuurd.

Het slimste is om toch maar alles te gaan wijzigen.

mahadma
door mahadma - Nov 8, 2013 om 13:58
11590 Antwoorden / 51 Vragen

En als je dan toch wijzigt: neem een GMAIL account, dat kan je meenemen en gebruiken met alle providers.

motjo66
door motjo66 - Nov 8, 2013 om 13:58
5 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt voor jullie reacties. Ik was er al bang voor! Ga er straks dus voor zitten om alles te wijzigen!