to
door tom1944 Jan 4, 2013 om 15:25
Computers & telefonie

Oud email adres verwijderen

Computer: Dell Operating system: Vista Browser: IE9/Google Chrome
Febr 2012 ben ik over gestapt op een andere internet provider; van Hetnet naar Online.
Het probleem is: op diverse websites ( oa. Bolderman ) kan je boeken via een formulier van de betreffende site. Het formulier wordt dan met mijn gegevens gedeeltelijk ingevuld zoals Naam adres enz. Het ingevulde email adres is echter altijd mijn oude email .......@hetnet.nl.
terwijl het nieuwe adres is .......@online.nl
Het oude account van hetnet.nl is allang vervallen.
Nergens in Vista kan ik de persoonlijke gegevens vinden waar ik het email adres kan wijzigen.
De instelling "automatisch invullen in IE9" heb ik uitgeschakeld maar dat lost het niet op.
Mijn Pc heb onlangs opnieuw laten installeren maar dat heeft dit probleem niet opgelost.
De instelling "automatisch invullen in IE9" heb ik uitgeschakeld maar dat lost het ook niet op.
Wie heeft de verlossende oplossing?

12154 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 4, 2013 om 15:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo tom1944,

Probeer het volgende eens:

Je kunt Windows Mail als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Alle programma's en klik vervolgens op Windows Mail.

Klik in het menu Extra op Accounts.

Klik op de account die je wilt verwijderen en klik vervolgens op Verwijderen.

Suc6

ro
door ron530 - Jan 4, 2013 om 15:48
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als u bij een internetshop een account heeft aangemaakt zult die gegeven moeten wijzigen, de pc staat daar helemaal buiten. Naw en e'mail gegevens staan in de database van de internetshop.

edrick3
door edrick3 - Jan 4, 2013 om 15:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ron530,

Dat is inderdaad (ook) een mogelijkheid.
TS zal moeten kijken of hij bij (bv.) Bolderman een mogelijkheid heeft om z'n mailadres te wijzigen.

diumenge
door diumenge - Jan 4, 2013 om 16:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

U schrijft "Browser: IE9/Google Chrome". Welke browser gebruikt u in de praktijk?

Want al uw acties hebben betrekking op IE9, maar als u Chrome gebruikt om te browsen dan moet u soortgelijk acties in de Chrome browser uitvoeren. Via Instellingen.

gsm
door gsm - Jan 4, 2013 om 16:41
5940 Antwoorden / 47 Vragen

IE9
Indien nodig even op de linker Alt-toets drukken om de menubalk te tonen.

Menu Extra, Internetopties, klik
Verwijderen..., klik
Cookies en Formuliergegevens aanvinken,
Verwijderen, klik
OK

Grote kans dat je hierna weer met een schone lei kan werken.

to
door tom1944 - Jan 4, 2013 om 20:32
24 Antwoorden / 1 Vragen

Edrick3, GSM,

Zoals ik had geschreven was de oude account allang uit Windows Mail verwijderd, dus dat is het probleem niet.
Ook bij internet opties had ik de div. opties aangevinkt, helaas ook geen oplossing.
Dus daarom advies gevraagd.
Het antwoord van Ron530 had ik ook in gedachte maar niet geprobeerd omdat ik tegelijkertijd twijfelde, maar het is de enige mogelijkheid die overblijft.
Dus ik zal de account bij de websites laten vervallen en mij daarna opnieuw aanmelden.
Iedereen bedank voor de super snelle reacties en ik zal het resultaat later melden. ( zal wel enige tijd over heen gaan ).
Tom1944

diumenge
door diumenge - Jan 4, 2013 om 20:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Welke browser gebruik je nu Tom1944?

to
door tom1944 - Jan 4, 2013 om 20:51
24 Antwoorden / 1 Vragen

ik gebruik IE9

to
door tom1944 - Jan 8, 2013 om 18:04
24 Antwoorden / 1 Vragen

DE afloop op mijn vraag:
Ron530: Het is dus echt niet zo dat de gegevens van de website waar ik mij in het verleden heb aangemeld daar vandaan komen. Altans niet de gegevens voor het invullen van een formulier, wel het email adres waarnaar bv. een nieuwsbrief naar toe moet,
Het probleem wordt veroorzaakt door het gebruik van een USB stick van "Mykey" , hierop kan je de aanlog gegevens (met passwords, url, enz) van de websites zetten die regelmatig bezoekt zodat je automatisch inlogt.
Door toeval kwam daar achter, het stomme is dat op websites welke van de stick zijn verwijderd toch de oude gegevens blijven staan al kan je dat nergens meer terug vinden op de usb-stick.
Dus als je je aanmeld bij z'n verwijderde site vult de stick toch het formulier in.
Na het uitschakelen van de stick (software) blijft het formulier keurig leeg.
Ik neem nu kontakt op met de leverancier van "Mykey" stick en software.
Nogmaals dank voor de reacties.

edrick3
door edrick3 - Jan 8, 2013 om 18:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tom1944,

Tja, dat konden wij natuurlijk ook niet weten; was niet uit de vraag op te maken.
Maar goed dat je er achter bent gekomen en dat het probleem dus eigenlijk - zónder gebruik van de usb-stick - is opgelost.
Benieuwd wat de leverancier er over te melden heeft.

Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

to
door tom1944 - Jan 8, 2013 om 19:13
24 Antwoorden / 1 Vragen

Edrick,

Ik heb nooit aan de Usb stick gedacht als boosdoener.
De leverantier heeft niets te melden ( niet gevraagd) want bij nadere bestudering van de USB stick blijkt er een "profile" te zijn en daar vond ik de gegevens zoals ik ruim 5 jaar geleden had ingevuld.
En ja, je raad het al, ook het (oude) email adres. Dus alles is opgelost.
Groetjes Tom