cees60
door cees60 Mar 5, 2012 om 19:48
Computers & telefonie

Outlook 2010 overzetten naar Live Mail 2011

Is het mogelijk om ALLE mappen en mailtjes van Outlook 2010 over te zetten naar Windows Live Mail 2011?
Voor zover ik heb kunnen nagaan werkt dit alleen voor Outlook Express 2006.

13061 24 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Mar 5, 2012 om 21:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

dag cees60,

Ik kwam klik hier.. tegen op internet, kijk dan bij de post van dguy777.

vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Mar 5, 2012 om 21:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo vcees60,

Hier worden wat suggesties gegeven en hier ook.

Suc6

he
door henkhh - Mar 5, 2012 om 21:30
174 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Cees60,

Mocht de oplossing in de link van aurora1 niet de gewenste oplossing bieden dan mogelijk deze wel: http://discussions.virtualdr.com/showthread.php?t=246495
Succes,

Henk

gsm
door gsm - Mar 5, 2012 om 22:06
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je zou met dit 30 dagen-proberen Message Save programma de berichten uit Outlook, als .EML bestanden, misschien kunnen exporteren.

De .EML bestanden kun je vervolgens in Postvak-In slepen of importeren, in Windows Live Mail.

De vorige links geven bijna allemaal alleen de mogelijkheid van een oplossing via Outlook Express, draaiend onder Windows XP. Ik denk niet dat het in dit geval gaat werken, omdat Outlook Express niet geïnstalleerd is en ook niet geïnstalleerd kan worden.

gsm
door gsm - Mar 6, 2012 om 10:34
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Dit is conversieprobleem is de reden dat, wanneer ik mensen soms help bij de inrichting van een nieuwe PC, ik de proefversies van Microsoft Office en Outlook altijd meteen van de nieuwe PC verwijder. De gebruiker kan dan meteen, naar keuze met Windows Live Mail of met Thunderbird, aan de slag en loopt na afloop van de proefperiode niet tegen dit probleem aan.

Office 2010 Starter, wat gratis te gebruiken is, kan natuurlijk wel blijven staan op de PC, maar dat bevat geen Outlook. Daarnaast kan iedereen gratis gebruik maken van Word, Excel en Powerpoint, via Microsoft Skydrive.

cees60
door cees60 - Mar 6, 2012 om 19:18
362 Antwoorden / 216 Vragen

Hoi mensen,

Dank voor de reakties. Ga allereerst aan de slag met het antwoord van aurora1 (Mailstore Home). Laat nog weten wat het resultaat is (was). Groeten,

gsm
door gsm - Mar 6, 2012 om 20:37
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=cees60 schreef op dinsdag 6 mrt 2012, 19:18]Hoi mensen,

Dank voor de reakties. Ga allereerst aan de slag met het antwoord van aurora1 (Mailstore Home). Laat nog weten wat het resultaat is (was). Groeten,
Ik vrees dat de Home versie van Mailstore geen PST bestand kan importeren.

an
door anna755 - Mar 7, 2012 om 11:53
6 Antwoorden / 3 Vragen

download outlook connector ,
ik heb meerdere mail-account die ik via outlook binnen krijg en kan onderling de mails verplaatsen en bewaren in verschillende mappen. ook naar een ander mail account in.

na
door nax - Mar 7, 2012 om 12:07
17 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=cees60 schreef op maandag 5 mrt 2012, 19:48]Is het mogelijk om ALLE mappen en mailtjes van Outlook 2010 over te zetten naar Windows Live Mail 2011?
Voor zover ik heb kunnen nagaan werkt dit alleen voor Outlook Express 2006.

Bezin, eer je begin, heb zelf heel veel problemen in live mail.Dan krijg je steeds een foutcode te zien van één van mijn e-mail adressen en dan worden je berichten niet gedownload.

Rampenplan!!

anduril
door anduril - Mar 7, 2012 om 12:08
167 Antwoorden / 1 Vragen

Werken de vermelde oplossingen ook voor e-mail uit Outlook Express (Windows XP)?

edrick3
door edrick3 - Mar 7, 2012 om 12:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo anduril,

Je kunt beter zélf een vraag aanmaken!

Maar toch ...

E-MAILDATABASE OVERZETTEN NAAR WINDOWS 7

Zoals bekend is Windows 7 niet uitgerust met een standaard e-mailprogramma. Stapt u over naar dit nieuwe besturingssysteem dan zult u dus gebruik moeten maken van een alternatief programma zoals Windows Live Mail of Outlook. Bij Windows Live Mail kan het archief eenvoudig worden geïmporteerd: open het e-mailprogramma, kies ALT-Bestand, Importeren, Berichten, Microsoft Outlook Express 6 en selecteer de databaselocatie waar de e-mailberichten zijn opgeslagen.
(Bron: schoonepc)

anduril
door anduril - Mar 7, 2012 om 12:25
167 Antwoorden / 1 Vragen

@edrick3
Zeer bedankt! Ga het straks proberen. Leek me wel passend om de vraagstelling iets te verbreden.

jo
door josty - Mar 7, 2012 om 12:36
26 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zou enige terughoudendheid betrachten bij het gebruik van WindowsLive.
WindowsLive is opgezet als vangnet om zoveel mogelijk mensen aan microsoft te binden.
Voor je het weet is je privacy geschonden want daar hebben de Amerikanen doorgaans geen boodschap aan.
In de kleine lettertjes staat tegenwoordig steeds vaker dat men zonder te vragen de voorwaarden mag wijzigen of dat men gebruik mag maken van jouw gegevens. Hoeveel mensen lezen en snappen de kleine lettertjes?
Een lokaal op de PC draaiend programma [Thunderbird, Essential PIM free,outlook, Outlook express] is veiliger.
Een voorbeeld van pogingen je privacy te minimaliseren vind je bijvoorbeeld bij Gmail, waar je gevraagd wordt [zogenaamd uit eigen belang] je mobielenummer op te geven.
Weet waar je aan begint, het is allemaal lekker handig maar voor je het weet verkoop je,je ziel aan de duivel.

jokesk
door jokesk - Mar 7, 2012 om 12:36
50 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Cees.

even een vraagje die niet over jouw vraag gaat.
ik zie een schiltje van Nieuw Guinea bij jouw naam.
heb je in Nieuw Guinea gewoond?

Gr. J. Koornstra

gsm
door gsm - Mar 7, 2012 om 13:27
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=anduril schreef op woensdag 7 mrt 2012, 12:25]@edrick3
Zeer bedankt! Ga het straks proberen. Leek me wel passend om de vraagstelling iets te verbreden.
Offtopic:
Een eigen (aanvullende) vraag stellen, binnen de vraag van iemand anders, lijkt mij wel degelijk ongepast en is denk ik nou net wat we niet moeten hebben. Stel dus liever altijd zelf een vraag, of begin een discussie, of geef een degelijk antwoord of commentaar op de vraag. Vervuil zo min mogelijk de vraag van iemand anders.

mostertpot
door mostertpot - Mar 7, 2012 om 13:40
162 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=gsm schreef op woensdag 7 mrt 2012, 13:27]
Offtopic:
Een eigen (aanvullende) vraag stellen, binnen de vraag van iemand anders, lijkt mij wel degelijk ongepast en is denk ik nou net wat we niet moeten hebben. Stel dus liever altijd zelf een vraag, of begin een discussie, of geef een degelijk antwoord of commentaar op de vraag. Vervuil zo min mogelijk de vraag van iemand anders.

Waarom niet, met mate? Ik zie hier iemand die ontdekt dat een ander een band heeft met een voormalige kolonie, een band die ze mogelijk delen. Waar anders moet deze vraag gesteld worden? Dit moet toch kunnen, ook al is het off topic. Of zijn we hier ook allemaal bureaucraat?
En soms is een off topic vraag een aanvulling die mogelijk leidt tot de oorspronkelijke vraag of deze verbreedt.
Maar net als jouw reactie en ook weer de mijne daarop, zijn deze reacties dus ook off topic :)

wa
door wassenaa - Mar 7, 2012 om 13:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de aanschaf van laatste laptop, stond windows 7 er standaard op. Laat altijd mijn pc installeren (thuis) door een deskundige van de winkel.
Het was niet mogelijk de mails uit outlook en adressen (let op: niet express) over te zetten. Heel vervelend.

cees60
door cees60 - Mar 7, 2012 om 16:42
362 Antwoorden / 216 Vragen

Hallo allen,

Dank voor de reakties.
Ga alles uitproberen maar heb even geen tijd. Laat binnen enkele dagen weten wat de resultaten zijn.

Speciaal voor jokesk :
Heb niet in Nieuw Guinea gewoond maar wel gediend (1961/1962)
Daarvoor enkele jaren op de tramp (wilde) vaart.

geem02
door geem02 - Mar 7, 2012 om 19:50
10 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom zo moeilijk doen, ik gebruik gmail en ben daar tevreden mee, heb ruim 7000 mb om mijn berichten op te slaan.

edrick3
door edrick3 - Mar 7, 2012 om 20:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@geem02,

Het gaat er om dat TS z'n mail vanuit Outlook wil overzetten.

cees60
door cees60 - Mar 8, 2012 om 14:02
362 Antwoorden / 216 Vragen

Anna755

Voor zover ik heb kunnen nagaan werkt Outlook connector alleen maar onder XP en Vista. Ik heb Windows 7 (32bit). Durf het eerlijk gezegd niet aan om dit programma te installeren en uit te voeren. Toch dank voor de reaktie.

cees60
door cees60 - Mar 8, 2012 om 16:21
362 Antwoorden / 216 Vragen

Heb met mailstore home backup gemaakt van alle mailtjes plus mappen. Echter, zoals gsm vermeldt, kan ik ze niet importeren in WLM. Ik hoop dat er op wat kortere termijn een simpel programma komt waarmee je je komplete mailtjes plus mappen een op een kunt overzetten naar welk emailprogramma dan ook. Wil voorlopig dit topic maar sluiten.
Dank voor alle reakties.

aurora1
door aurora1 - Mar 8, 2012 om 23:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heb je nog de tip van gsm over de 30 dagen gratis proberen van Message Save programma geprobeerd?
Wat anders misschien te proberen valt is een gmail account aanmaken als je dat nog niet hebt, daar mailtjes van outlook naar toe sturen en die doorsturen naar WLM of met WLM binnenhalen? Je kunt dat eerst proberen met een enkel mailtje uit outlook.

cees60
door cees60 - Mar 9, 2012 om 19:10
362 Antwoorden / 216 Vragen

Hoi aurora1

Goed idee. Ik heb al een gmail acoount. Ga eens aan de slag met jouw suggestie. Zal alleen veel tijd kosten want ik heb nogal wat mail. Maar dat geeft niet. Bedankt.