mardugan
door mardugan Jul 5, 2005 om 16:22
Computers & telefonie

Overstap

Als ik van kpn adsl overstap naar een ander kan ik dan gewoon bij hetnet blijven?

en moet ik de overstap ook betalen?

280 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 5, 2005 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

HetNet is een zusje van KPN dus als u bij KPN weg wilt gaan kunt u niet 'gewoon'  bij HetNet blijven. Hetzelfde geldt voor Planet. Groeten - E.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2005 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Mardugan,

Is het niet zo dat welke Profider je ook hebt de ADSL lijn van KPN is?

Groet WillemG

ve
door verwijderd - Jul 22, 2005 om 09:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee, er zijn providers met een eigen netwerk die het laatste stukje van de KPN centrale naar jouw huis van KPN huren zonder dat jij het merkt, dit zijn de Tiscali's, Wanadoo's etc.

Ad

ve
door verwijderd - Jul 22, 2005 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is helaas niet waar. Als je een abonnement hebt met Wanadoo betaal je Wanadoo voor de Verbinding met Internet en KPN € 19.95 voor de ADSL verbinding.

ve
door verwijderd - Jul 22, 2005 om 10:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, een beetje vreemd geformuleerde vraag...!?

Als ik van Rotterdam naar Maastricht verhuis, kan ik dan wel in Utrecht blijven wonen?

En moet ik de reiskosten ook betalen?

ve
door verwijderd - Jul 22, 2005 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

niet alle wanadoo adsl abonnementen gaan via de kpn. mijn abonnement gaat via bbn en ik betaal alleen aan wanadoo.

ve
door verwijderd - Jul 22, 2005 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Hoi Willem,

Wanadoo heeft inderdaad, in tegenstelling tot wat Rozemond zegt, géén eigen netwerk.
Er zijn in Nederland vier (ADSL)netwerken beschikbaar en dat zijn KPN, BabyXL (Tiscali), Versatel en BBNed.
Alle andere providers (dus ook Wanadoo) huren de netwerkcapaciteit van één van bovenstaande netwerkbeheerders, maar hoofdzakelijk van KPN.

Maar in alle gevallen betalen BabyXL (Tiscali), Versatel en BBNed een bedrag van € 9,95 per maand aan KPN voor het gebruik van de aansluiting tussen de KPN-wijkcentrales en de woonhuisaansluiting.
Dit laatste stukje 'koperdraad' is eigendom van KPN en die 9,95 betaalt iedere ADSL-abonnee (al dan niet via zijn provider of direct aan KPN via de telefoonrekening) aan KPN.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Jul 22, 2005 om 10:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Echt een rare vraag vind ik het niet, je zou bijv. kunnen willen overstappen naar een andere ADSL provider ivm met snelheid/prijs terwijl te je e-mail adres niet kwijt wilt, of je een homepage hebt die je wilt behouden. Als je je abo bij een provider dus even los ziet van je verbinding.....

En dan zou de oplossing kunnen zijn dat je abo bij hetnet probeert om te zetten naar een inbelaccount van 1.95 p/m En dan een nieuw abo zoekt bij een andere provider, dan behoudt je in ieder geval je email en je eventuele homepage......

ve
door verwijderd - Jul 22, 2005 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt sowieso bij hetnet blijven maar dan komt er wel 2,25€ per maand bij. Ik heb een chello abb. maar ik ben toch ook nog lid van hetnet, dit vanwege clubs die een boel bijdragen aan mijn handicap.
Wat je moet doen als je overstapt op een andere provider weet ik helaas niet.