door winter2011 Nov 10, 2013 om 06:33
Computers & telefonie

Overstap windows XP naar windows 8.1

Ik heb afgelopen zaterdag naar kassa gekeken en daar werd verteld dat Microsoft stopt met de ondersteuning van Windows XP. Ook ik heb Windouw XP Service pack 3.

Zou iemand voor mij een stappenplan kunnen maken hoe ik Windows XP Service Pack 3 kan vervangen door Windows 8.1

Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

20634 76 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Nov 10, 2013 om 06:48
937 Antwoorden / 2 Vragen

Niet iedere pc is daar geschikt voor. Mocht dat wel zo zijn:

Stap 1. Sla al je bestanden op op een externe harde schijf.
Stap 2. Koop Windows 8.1
Stap 3: Leg de DVD in het DVD station en start de installatie. Vul de vragen op je scherm in en klaar.

Is je pc erg oud? Dan kun je vaak beter meteen een nieuwe pc kopen.

wi
door winter2011 - Nov 10, 2013 om 06:58
4 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn pc is van 2006. is dat te oud?

kaasbroodje
door kaasbroodje - Nov 10, 2013 om 07:15
937 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, ik ben bang van wel

Cookies
door Cookies - Nov 10, 2013 om 08:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Om te kijken of je p.c. gesjchikt is, kun je de upgrade assistent gebruiken. Sluit ook je randapparatuur (bijv printer) aan. Upgrade assistent vind je hier, klik

ro
door ron530 - Nov 10, 2013 om 08:37
4084 Antwoorden / 17 Vragen

U kunt op de site van microsoft een compatibiliteit test doen dan het systeem op geschiktheid getest.

ltmvz
door ltmvz - Nov 10, 2013 om 09:42
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 10 nov 2013, 08:35]Om te kijken of je p.c. gesjchikt is, kun je de upgrade assistent gebruiken. Sluit ook je randapparatuur (bijv printer) aan. Upgrade assistent vind je hier, klik
De link brengt mij naar een pagina met vragen en antwoorden, maar een assistent ben ik niet tegengekomen.

Dit lijken mij ook geen vragen waarvoor je de randapparatuur aangesloten moet hebben. (?)

ro
door ron530 - Nov 10, 2013 om 09:54
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De upgrade assistent staat er wel degelijk bij. De randapparatuur dient wel aangesloten te zijn om te controleren of die apparatuur ook met windows 8 blijft werken.

Cookies
door Cookies - Nov 10, 2013 om 10:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=ltmvz schreef op zondag 10 nov 2013, 09:42][quote=carola.83 schreef op zondag 10 nov 2013, 08:35]Om te kijken of je p.c. gesjchikt is, kun je de upgrade assistent gebruiken. Sluit ook je randapparatuur (bijv printer) aan. Upgrade assistent vind je hier, klik
De link brengt mij naar een pagina met vragen en antwoorden, maar een assistent ben ik niet tegengekomen.

Dit lijken mij ook geen vragen waarvoor je de randapparatuur aangesloten moet hebben. (?)

Even goed lezen/kijken misschien?

ro
door ron530 - Nov 10, 2013 om 10:15
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik heb zelf de check ook gedaan op mijn windows 7 pc maar optimaal gaat het niet werken. Windows 7 is ook nog verkrijgbaar en de 32 bits versie werkt ook op oudere pc's, is voor onder de honderd euro leverbaar en is nog pc based zonder apps en dat soort ongein.

ltmvz
door ltmvz - Nov 10, 2013 om 10:17
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 10 nov 2013, 10:01]Even goed lezen/kijken misschien?Het spijt mij, maar ik zie hem niet.

Laat maar.

Cookies
door Cookies - Nov 10, 2013 om 10:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=ltmvz schreef op zondag 10 nov 2013, 10:17][quote=carola.83 schreef op zondag 10 nov 2013, 10:01]Even goed lezen/kijken misschien?Het spijt mij, maar ik zie hem niet.

Laat maar.

Kan mijn pc wel Windows 8.1 uitvoeren?

Als u Windows 8 of Windows 7 uitvoert, is de beste manier om te bepalen of uw pc en de aangesloten apparaten gereed zijn voor Windows 8.1 de Upgradeassistent te downloaden en uit te voeren. Dit programma controleert de producten en laat u weten of er iets is dat u vóór of na de update moet doen.

Waar de tekst nu vet gedrukt staat, vind je op betr. pagina dan de download link.

ro
door ron530 - Nov 10, 2013 om 10:36
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De derde regel aanklikken, daar staat upgradeassistent in het blauw aanklikken en installeren.

zw
door zwaardvis - Nov 10, 2013 om 10:59
1525 Antwoorden / 51 Vragen

XP naar 8.1? Volgens mij kun je dat vergeten.

Een van de systeemvereisten is:
Processor: 1 gigahertz (GHz) of sneller met ondersteuning voor PAE, NX en SSE2

Sinds wanneer worden PAE, NX en SSE2 ingebakken in de processors? Ik heb ooit eens geprobeerd 8.0 op een snelle XP machine te installeren. De eerste testversie ging nog wel, maar een latere release candidate versie wilde niet installleren vanwege het ontbreken van een van deze 3 processor vereisten. Ik betwijfel ten zeerste of er PC's zijn van 2002-2006 die deze vereisten wel hebben.

br
door brui0929 - Nov 10, 2013 om 11:10
636 Antwoorden / 10 Vragen

Windows 8.1 kan alleen vanuit windows 8 geïnstalleerd worden anders verschijnt de melding te weinig geheugen.
Installeer eerst windows 8 daarna pas windows 8.1.

ro
door ron530 - Nov 10, 2013 om 11:19
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Dus blijft windows 7 32 bits voor oudere pc's over. Maar toch al die ophef over XP gaat wel over de top.

bo
door bookworm - Nov 10, 2013 om 11:41
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 10 nov 2013, 11:19]....
Maar toch al die ophef over XP gaat wel over de top.
Massahysterie......

Niks updaten, je haalt je een hoop ellende op de hals. Gewoon XP blijven gebruiken met een goede virusscanner, dat is veilig genoeg.

di
door digioma - Nov 10, 2013 om 11:42
646 Antwoorden / 29 Vragen

Ook ik werk met XP (alleen wat mailen en fotobewerking). Computer uit 2004.
Via vrienden hoorde ik dat niet alleen de wat oudere fotobewerkingsprogramma's onder Windows 7 en 8, maar ook de randapparatuur zoals scanner en printer (HP) bij de nieuwe systemen niet meer zullen werken. Met alleen AOW (ik werk nu ook op een krijgertje) ziet een nieuwe PC/laptop er voor mij echt niet in. Dus iedereen maar mailtje sturen (ook instanties zoals provider, ziekenfonds, tandarts, gemeente, vakbond e.d.) dat ik van de digitale aardbodem ga verdwijnen? Kan lastig worden.
Klopt bovengenoemde bewering?

ro
door ron530 - Nov 10, 2013 om 12:12
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@digioma, veel oudere randapparatuur werkt bij de nieuwere versies ook niet meer. XP blijft nog jaren werken maar er komen geen updates meer. Is dat het einde van XP! in de uitzending leek het er wel op maar klopt voor geen meter. Een goede virusscanner en eventueel een firewall, gratis van het internet te downloaden geeft vaak nog een betere beveiliging dan die van microsoft zelf. Al met al was de uitzending van kassa een storm in een glas water en een grote reclame voor Microsoft.

jvberkel
door jvberkel - Nov 10, 2013 om 13:15
41 Antwoorden / 7 Vragen

Ik vind het schandalig van Windows!
5 jaar geleden werden noch nieuwe PCs met XP verkocht en nu word je verplicht een upgrade te kopen voor € 120,00 of een nieuwe pc omdat veel randapparatuur niet meer werkt!

ro
door ron530 - Nov 10, 2013 om 13:34
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het is niet schandalig maar een feit dat oudere besturingssystemen niet meer voorzien worden van nieuwe updates en daar draait het hier om. Nogmaals u kunt Windows XP tot in lengte van jaren gebruiken maar voor de beveiliging dient u zelf zorg te dragen.

gsm
door gsm - Nov 10, 2013 om 15:42
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Met een geschikt beveiligingspakket, van bijvoorbeeld Avast, Comodo, of AVG, etc, en met een alternatieve internet browser (met Firefox of desnoods Chrome) kun je hoogstwaarschijnlijk best nog minimaal twee jaar verder met XP. Laat je dus niet gek maken. Maak echter wel regelmatig goede back-ups op externe media. Vooral kopieën van je belangrijkste gegevens, zoals documenten en foto's alsook e-mailadressen en berichten..

Als je XP wil upgraden naar Windows 8.1, dan moet je volgens mij eerst de Windows 8 upgrade uitvoeren. Daarna pas kun je op Windows 8 de upgrade naar Windows 8.1 uitvoeren.

Ubuntu 12.04 LTS (en volgend jaar 14.04 LTS) is een zeer geschikte linux distributie voor wie bijna alleen maar Office, Internet en e-mail gebruikt en geen speciale programma's die alleen onder Windows functioneren. Eigenlijk is het Windows XP voorbij gestreefd en kun je er bijna alles mee.
Is je computer erg oud en zit er niet zoveel geheugen of rekenkracht in, probeer dan Ubuntu LXDE.
Bijna alles werkt tegenwoordig met Ubuntu linux, ook printers en scanners. Een virusscanner is bij linux eigenlijk overbodig. Gebruik zeker bij linux ook nooit, NOOIT dus, cleaners of optimizers en installeer alleen toepassingen via het daarvoor ingebouwde beheerprogramma voor toepassingen!

gsm
door gsm - Nov 10, 2013 om 16:45
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het feit dat er geen ondersteuning meer zal zijn voor Windows XP na april 2014, zorgt er vermoedelijk wel voor dat Windows XP, na opnieuw geïnstalleerd te zijn, niet meer online kan worden bijgewerkt.
Er is gelukkig een uitermate handig programma, WSUS Offline Update geheten.

Hiermee kun je een ISO bestand maken van alle updates voor Windows XP.
Van het ISO bestand kun je een CD of DVD branden. Samen met een Windows XP installatie CD kun je hiermee Windows XP opnieuw installeren en updaten. Deze methode is sowieso ook nog veel veiliger dan een online automatische update.

WSUS Offline Update is trouwens ook heel geschikt voor Vista, Windows 7 en WIndows 8.

Een andere mogelijkheid is om rond april 2014 zorg te dragen voor een goede image van je Windows XP systeem. Die image kun je dan altijd gebruiken om de situatie van april 2014 weer te herstellen.

db87
door db87 - Nov 11, 2013 om 03:10
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 10 nov 2013, 12:12]@digioma, veel oudere randapparatuur werkt bij de nieuwere versies ook niet meer. XP blijft nog jaren werken maar er komen geen updates meer. Is dat het einde van XP! in de uitzending leek het er wel op maar klopt voor geen meter. Een goede virusscanner en eventueel een firewall, gratis van het internet te downloaden geeft vaak nog een betere beveiliging dan die van microsoft zelf. Al met al was de uitzending van kassa een storm in een glas water en een grote reclame voor Microsoft.

Je snapt het niet. De beveiliging is zo sterk als de zwakste schakel. Zie het als inbrekers die binnen komen via het dakraampje; dan maakt het niet uit of je een gepantserde voordeur hebt...

Zie ook deze factsheet van de overheid. En hier.

pi
door pieterwolters - Nov 11, 2013 om 09:14
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bookworm schreef op zondag 10 nov 2013, 11:41][quote=ron530 schreef op zondag 10 nov 2013, 11:19]....
Maar toch al die ophef over XP gaat wel over de top.
Massahysterie......

Niks updaten, je haalt je een hoop ellende op de hals. Gewoon XP blijven gebruiken met een goede virusscanner, dat is veilig genoeg.

In dat laatste zit nu net het probleem: als het OS niet meer wordt ondersteund (met als gevolg een sterk dalend aantal gebruikers) zullen er niet veel virusscannerbedrijven hun virusscanners nog updaten. Aan de andere kant, welke virusbouwer gaat zich nog richten op een uitstervend platform?

zw
door zwaardvis - Nov 11, 2013 om 09:51
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Het grootste risico zijn wellicht de banken: Mocht er ondanks virusscanners en antimalware toch een kaping plaatsvinden bij internetbankieren, dan hebben de banken een stok om de hond te slaan: U heeft nog Windows XP? Ja, iedereen weet dat die onveilig is en daarom vergoeden we de schade niet meer na 1 april 2014....
Advies sowieso: laat niet teveel geld op de lopende rekening staan en spaar bij een andere bank. In dat geval moet de boef al 2 banken gelijkertijd kraken.

db87
door db87 - Nov 11, 2013 om 11:02
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bookworm schreef op zondag 10 nov 2013, 11:41][quote=ron530 schreef op zondag 10 nov 2013, 11:19]....
Maar toch al die ophef over XP gaat wel over de top.
Massahysterie......

Niks updaten, je haalt je een hoop ellende op de hals. Gewoon XP blijven gebruiken met een goede virusscanner, dat is veilig genoeg.

Je gaat geheel voorbij aan de beveiliging. Beveiliging is zo sterk als de zwakste schakel, windows XP is nu al zeer kwetsbaar maar na April ook officieel onveilig verklaard. Zie ook deze factsheet van de overheid.

Een concreet voorbeeld: U doet aan internetbankieren maar u wordt slachtoffer van fraude als u ziet dat er in plaats van 25 euro 2500 euro van de rekening is afgeschreven. Als u uw bank belt om het geld terug te krijgen dan zal de bank u vragen of u wel zorgvuldig heeft gehandeld. Uw bank zal dan oordelen dat u uw geld niet terug krijgt omdat u een onveilig besturingssysteem heeft gebruikt.

jeanleeke
door jeanleeke - Nov 11, 2013 om 12:15
24 Antwoorden / 0 Vragen

k vind dat Microsoft dat automatisch zou moeten omzetten...!! of ben ik nou weer een domme Belg ?? hahahaha :)

simon55
door simon55 - Nov 11, 2013 om 12:41
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Kaasbroodje mijn pc is ook zes jaar oud ik heb t werk geheugen vergroot en draait nu op Windows XP......Windows 7 en Windows 8.1 en alles even snel

gsm
door gsm - Nov 11, 2013 om 12:42
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als je het bankieren paranoïde wil beveiligen, gebruik dan altijd een android tablet of ipad voor de bank of gebruik een Ubuntu Live-DVD om de PC mee op te starten en dan met Firefox onder linux te bankieren.

Op de weg zou iedereen verplicht in een pantserwagen moeten rijden om beter beveiligd te zijn bij botsingen en overvallen.
Echter, zelf goed uitkijken helpt misschien ook al wel.

ltmvz
door ltmvz - Nov 11, 2013 om 12:57
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=gsm schreef op maandag 11 nov 2013, 12:42]Op de weg zou iedereen verplicht in een pantserwagen moeten rijden om beter beveiligd te zijn bij botsingen en overvallen.
Echter, zelf goed uitkijken helpt misschien ook al wel.
Een goede vergelijking!

Zelfs op de fiets en te voet kun je je nog zonder kleerscheuren door het verkeer begeven als je goed oplet.

kr
door kroon_1 - Nov 11, 2013 om 13:00
13 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon zorgen dat je een goede virusscanner hebt.
Ik heb AVG 2014.
En wat schoonmaakprogramma's en bijvoorbeeld Spybot tegen spyware en malware e.d.
Kun je gratis van internet downloaden.
Ik heb Windows XP met SP2.
SP3 liet mijn laptop crashen, omdat hij de boel heel langzaam maakt.
Als je dus voor voldoende beveiliging zorgt, kun je gewoon XP blijven gebruiken.

no
door nordhaus - Nov 11, 2013 om 13:12
25 Antwoorden / 3 Vragen

Ik gebruik al geruime tijd een Apple mini tablet, Internet bankieren via Safari. Gaat uitstekend! Geen gedoe met windows, op mijn laptop heb ik WinVista, zal er binnenkort ook wel uitgaan.

hendrikbos
door hendrikbos - Nov 11, 2013 om 13:15
113 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 10 nov 2013, 08:35]Om te kijken of je p.c. gesjchikt is, kun je de upgrade assistent gebruiken. Sluit ook je randapparatuur (bijv printer) aan. Upgrade assistent vind je hier, klik
De Upgrade Assistent werkt niet bij Windows XP en dat is het besturingsprogramma wat de vraagsteller heeft. Opmerking: Ook jij moet goed lezen Carola.83 ;)

Beste winter2011
Net als ik, heb jij een PC met inmiddels verouderde hardware die weliswaar prima omgaat met XP, maar hopeloos te kort schiet voor Windows 8.x.
Ik laat me de kop echter niet gek maken door de mededeling dat Microsoft, Windows XP medio 2014 niet meer wil ondersteunen en het gerommel daarover in de media, maar wacht rustig af wat nog komen gaat.
Microsoft drijft met deze maatregel heel wat mensen in de armen van een alternatief besturingssysteem (Linux - Ubuntu {gratis}).

We kunnen tenslotte altijd nog een andere PC kopen, in de wetenschap dat na een bepaalde tijd zich dezelfde ellende weer herhaald.

Houd dus het hoofd koel en oriënteer je eens (nu je nog alle tijd hebt) op het gratis opensource besturingssysteem "Linux - Ubuntu". Het voordeel hieraan is, dat veel mensen in de wereld aan dit besturingssysteem werken ter verbetering ervan. Linux kent geen commercieel belang, alleen gebruikersbelang.

Succes!

Mvg, Hendrik

ja
door jangmcoolen - Nov 11, 2013 om 13:18
77 Antwoorden / 12 Vragen

Uw hulp nodig a.u.b.
Hoe kan ik vaststellen welke Windows ik heb?? Windows 7 , 8, xp of iets anders??
Ik denk dat mijn PC 8 jaar oud is.
Heel graag reactie waarvoor mijn dank

ltmvz
door ltmvz - Nov 11, 2013 om 13:22
949 Antwoorden / 18 Vragen

Zoek 'Computer'of 'Mijn Computer'.

Rechtermuisknop>Eigenschappen.

gr
door groja - Nov 11, 2013 om 13:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer de Computer het technisch gezien aan kan.Voldoende Interngeheugen etc. Controleer dan ook nog even of de in gebruik zijnde programma's ook nog zullen werken.Na mijn overstap naar Windows 8.1, bleek dat ik 6 programma's niet meer kon gebruiken. Voor een aantal programma's was er een update gratis te verkrijgen , maar voor nog een aantal moest de knip open om het programma opnieuw te installeren.

jokeromy
door jokeromy - Nov 11, 2013 om 13:37
32 Antwoorden / 3 Vragen

MIJN PC IS 8 JAAR OUD EN WERKT MET XP SEVICE PACK 3
EN ALS IK HET GOED BEGRIJP KAN IK DEZE RUSTIG BLIJVEN GEBRUIKEN MET EEN GOEDE BEVEILIGING. IK HEB AL JAREN NORTON 360

ja
door jangmcoolen - Nov 11, 2013 om 13:47
77 Antwoorden / 12 Vragen

@Itmvz. Zeer bedankt voor uw reactie.
Ik heb via uw hulp kunnen vaststellen dat ik het volgende heb:
Microsoft Windows XP
Home Edition
Versie 2002
Service pack 3
Celeron (R) CPU 2.66 GHz
WAT ADVISEERT U MIJ NU TE DOEN??
Ik overweeg een andere computer te kopen en deze heb ik beloofd aan mijn schoonzus die er financieel geen kan aanschaffen

dirck
door dirck - Nov 11, 2013 om 13:53
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=hendrikbos schreef op maandag 11 nov 2013, 13:15][quote=carola.83 schreef op zondag 10 nov 2013, 08:35]Om te kijken of je p.c. gesjchikt is, kun je de upgrade assistent gebruiken. Sluit ook je randapparatuur (bijv printer) aan. Upgrade assistent vind je hier, klik
De Upgrade Assistent werkt niet bij Windows XP en dat is het besturingsprogramma wat de vraagsteller heeft. Opmerking: Ook jij moet goed lezen Carola.83 ;)
Beste Hendrik,

Als je even verder gaat klikken, dan kom je o.a hier uit:

Daar staat de (Windows 8-upgradeassistent downloaden) die je moet gebruiken als je XP of Vista gebruikt.

simon55
door simon55 - Nov 11, 2013 om 14:02
1556 Antwoorden / 5 Vragen

hendrikbos de upgrade assistent werkt WEL

simon55
door simon55 - Nov 11, 2013 om 14:06
1556 Antwoorden / 5 Vragen

jangmcoolen ik heb t zelfde zie m n eerdere bericht en bij draaien er drie op

rg
door rgn - Nov 11, 2013 om 14:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Windows 8 kan op elke ,ook oudere PC met een AMD 64 bits of Intell LGA775 processor, worden geïnstalleerd. Vraag blijft of het de moeite waard is. Beter is inderdaad bij XP te blijven met de nodige voorzieningen of naar Windows 7 32bits te gaan als je tevreden bent met het oudere systeem. Het probleem met oudere Intell moederborden dat prefetchW voor 64bits Windows 8 en 8.1 systemen niet wordt ondersteund.

succes

ke
door kerstdag - Nov 11, 2013 om 14:48
68 Antwoorden / 9 Vragen

Zou er niet aan beginnen. Ik heb een laptop van Toshiba en een half jaar oud met windows 8. Niet echt de goedkoopste want deze kost 2300 Euro. Na de installatie werkte niets meer en ben ik 3 dagen bezig geweest om alles weer te installeren. Dan de randapparatuur. Deze is meestal niet meer bruikbaar. Printer, scanner etc. Kijk op de site van het merk (b.v. HP) of deze drivers heeft voor uw printer enz. Vaak werken ze wel van XP naar Vista en stoppen dan. Persoonlijk zou ik naar een nieuwe pc kijken want, eerlijk gezegd, uit 2006 betekend al 7 jaar oud en dat is oud voor een pc.

av
door avanda - Nov 11, 2013 om 15:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Tja ik heb ook 2 laptops met xp,heb een ubuntu/linux boek nl gehaald op internet ben dat aan het lezen,ziet er gelikt uit,dus van de week is laptop 1 het proefkonijn ga er even op me gemak voor zitten en moet lukken zou ik zeggen.

http://files.ubuntu-manual.org/manuals/getting-started-with-ubuntu/12.04e2/nl/screen/Aan%20de%20slag%20met%20Ubuntu%2012.04%20-%20Tweede%20Editie.pdf

Zit me er zelfs op te verheugen lekker stoeien zonder risico,
ben bijna 70 jaar en grijs maar zit niet achter de geraniums.

ag
door agnes1243 - Nov 11, 2013 om 15:16
5 Antwoorden / 3 Vragen

Wat allemaal mogelijk zou kunnen is 1 ding, maar als je internet bankiert en de bank accepteert de configuratie met XP niet meer en beschouwd die als veroudert systeem en virus scanners die XP niet meer ondersteunen, hoe zien de banken dat?. Dan heb je wel een probleem. In de kleine lettertjes staan hier wel sneaky ontsnappingen in voor ze. Het zou nuttig zijn als Kassa hier induikt en daar info over kan krijgen van de banken. En hoe reageren ze in geval van fraude en je hebt een gratis virusscanner op je systeem? (Waarom biedt iemand eigenlijk een gratis virus scanner aan)? Of wat gebeurd er als je helemaal geen virusscanner hebt voor of via de mobile app op de mobiel of tablet?

Ik heb zelf net even gekeken of de genoemde Linux optie een alternatief zou kunnen zijn. NIET DOEN DUS. Als je bij de install alle techi dingen overslaat en voor een auto install kiest dan krijg je inderdaad Linux (Open Suse geprobeerd) op de PC en eventueel als tweede OS naast XP. Maar als je dan ziet waar je mee wordt opgezadeld dan zit ineens ergens tussen het DOS en Windows 3.11 tijdperk. En niks is meer zoals je gewend was. Lijkt me dus niet echt een optie. Er zit wel standaard beveiligingssoftware in maar de herkomst en wie daar verantwoordelijk voor is, geen idee. En ook geen idee hoe de banken fraude behandelen als je zou internetbankieren via een Linux OS.

simon55
door simon55 - Nov 11, 2013 om 15:28
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Vreemd dat iedereen er problemen mee heeft bij mij werkt alles uitstekend alleen de printer opnieuw geinstalleerd en hupsa daar ging t weer als de brandweer en op dezelfde pc XP.....7...en 8.1

audb
door audb - Nov 11, 2013 om 15:38
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Windows 8.1 kan geïnstalleerd worden op een nieuwere pc maar of dit ook aan te raden is?
Microsoft zelf geeft al zelf aan dat deze eigenlijk niet eens op de markt gebracht had moeten worden.
Windows 8/8.1 is een besturing systeem wat leuk en mooi is op een tablet en computers met een touch screen maar wie XP of Windows 7 gewent is zal zich dood ergeren aan de vormgeving en bediening van Windows 8(.1).
En eigenlijk wou of wilt Microsoft Apple nadoen door ook de zelfde vormgeving van de windows 7 telefoon op de computer weer te geven alleen is daar bij vergeten dat er heel veel mensen daar juist geen behoefte aan hebben.

simon55
door simon55 - Nov 11, 2013 om 16:02
1556 Antwoorden / 5 Vragen

audb de bediening van 8.1 is simpel en eenvoudig maar je hebt altijd mensen en die houden we die maar aan t oude blijven vastzitten

hendrikbos
door hendrikbos - Nov 11, 2013 om 16:03
113 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=dirck schreef op maandag 11 nov 2013, 13:53][quote=hendrikbos schreef op maandag 11 nov 2013, 13:15][quote=carola.83 schreef op zondag 10 nov 2013, 08:35]Om te kijken of je p.c. gesjchikt is, kun je de upgrade assistent gebruiken. Sluit ook je randapparatuur (bijv printer) aan. Upgrade assistent vind je hier, klik
De Upgrade Assistent werkt niet bij Windows XP en dat is het besturingsprogramma wat de vraagsteller heeft. Opmerking: Ook jij moet goed lezen Carola.83 ;)
Beste Hendrik,

Als je even verder gaat klikken, dan kom je o.a hier uit:

Daar staat de (Windows 8-upgradeassistent downloaden) die je moet gebruiken als je XP of Vista gebruikt.
Bedankt dirck,
jouw link is wel afgestemd op o.a. de XP-gebruiker. De carola's link is dat niet.
Jaah, ook ik moet soms wat beter lezen, maar een enkele keer ben ik wat beperkt van begrip en wil dan niet verder kijken dan de gegeven link.;)

Mijn HP (Pavillion W5180.nl) PC (32 bits) stamt uit 2005. En Windows 8.X erop installeren, is als nieuwe wijn in oude zakken doen. Dus niet verstandig.

pondiki
door pondiki - Nov 11, 2013 om 16:12
16 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=gsm schreef op maandag 11 nov 2013, 12:42]Als je het bankieren paranoïde wil beveiligen, gebruik dan altijd een android tablet of ipad voor de bank of gebruik een Ubuntu Live-DVD om de PC mee op te starten en dan met Firefox onder linux te bankieren.

Op de weg zou iedereen verplicht in een pantserwagen moeten rijden om beter beveiligd te zijn bij botsingen en overvallen.
Echter, zelf goed uitkijken helpt misschien ook al wel.

Nou op de veiligheid van Android zou ik ook maar niet vertrouwen!!!

ce
door cees291 - Nov 11, 2013 om 16:15
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al moeite met Windows 8 op een pc waar Windows 7 op zit dus goed opletten wat je doet. Ik zou Windows 7 instaleren (licentie kost +/- € 150,00) of een nieuwe snelle pc met Windows 8 en update Windows 8.1 met of zonder aanrakingsscherm kopen.

idriszz
door idriszz - Nov 11, 2013 om 16:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil even melden dat Kassa sowieso niet promoot.
Kassa wilt echter wel dat de XP gebruikers overstappen omdat de ondersteuning ervan stopt. Dit neemt namelijk veel beveiligings risico's met zich mee.
Ik zie hier mensen zeggen dat ze met alleen een virusscanner en een firewall veilig zijn, dit is dus schijn. Met een virusscanner ben je namelijk niet 100% veilig.
Tevens is het zo dat als de ondersteuning van XP eindigt vele software makers en anti virus bedrijven ook de ondersteuning van Windows XP stoppen. Dit omdat het een te oud besturingssysteem is en omdat vrijwel bijna iedereen een nieuwe windows versie heeft.

simon55
door simon55 - Nov 11, 2013 om 17:01
1556 Antwoorden / 5 Vragen

idriszz kassa moet toch met iets t programma opvullen niet waar

viejo
door viejo - Nov 11, 2013 om 17:17
63 Antwoorden / 4 Vragen

Wat ik mensen wil raden die W-XP blijven gebruiken is om een volledige back-up van het besturings-systeem te maken na de allerlaatste update. Dan is er nog iets om op terug te vallen bij een storing.
Zelf heb ik als laatste W-7 er af gehaald omdat die niet werkte. (W-XP werkt wel) en heb nu Linux-Mint op de PC staan. Internet bankieren gaat ook via deze OS.
Linux distributies kan iemand op een live-DVD gebruiken, dan is er geen harde schijf meer nodig voor programma's. Wat meer is, je kunt zo kijken of de W-XP pc wel draait op de linux versie van Uw keuze. (ubuntu + afgeleiden, Fedora, .. ). Heeft U nog een pc / laptop met 350 of 500 Mb RAM geheugen dan heeft U wel een oudere versie nodig omdat de laatste distro's ook hogere eisen stellen aan de pc. In elk geval moet U voor een grote Swap-file (windows=pagefile.sys) kiezen (2 Gb) om dan ook nog foto bewerkings programma's te kunnen draaien.

simon55
door simon55 - Nov 11, 2013 om 17:33
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Kassa lacht zich suf door t gewauwel hier en de meeste mensen denk ik gebruiken xp voor op internet mailtje sturen misschien skype en voor de rest noppes

wi
door winter2011 - Nov 11, 2013 om 18:01
4 Antwoorden / 3 Vragen

Hartelijk dank voor alle reacties. Ik ben er helemaal uit

diumenge
door diumenge - Nov 11, 2013 om 18:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=audb schreef op maandag 11 nov 2013, 15:38]Windows 8.1 kan geïnstalleerd worden op een nieuwere pc maar of dit ook aan te raden is?
Microsoft zelf geeft al zelf aan dat deze eigenlijk niet eens op de markt gebracht had moeten worden.
Windows 8/8.1 is een besturing systeem wat leuk en mooi is op een tablet en computers met een touch screen maar wie XP of Windows 7 gewent is zal zich dood ergeren aan de vormgeving en bediening van Windows 8(.1).
En eigenlijk wou of wilt Microsoft Apple nadoen door ook de zelfde vormgeving van de windows 7 telefoon op de computer weer te geven alleen is daar bij vergeten dat er heel veel mensen daar juist geen behoefte aan hebben.
Waar haal je het allemaal vandaan? MS die aangeeft dat Windows 8 of 8.1 eigenlijk niet op de markt gebracht had moeten worden? Lijkt me sterk, maar doe maar een bron.

MS die Apple wil nadoen? Windows 8.1 lijkt totaal niet op het besturingssysteem van Apple. En dezelfde vormgeving van Windows 7 op de telefoon? Waar heb je het over? Je zal WP8 bedoelen.

frits
door frits - Nov 11, 2013 om 20:00
146 Antwoorden / 5 Vragen

Op mijn PC staat Windows 7 Ultimate 64, ik heb alle Windows versies uitgeprobeerd in de loop der jaren vanaf 3.0, maar twee versies komen niet bij mij op de PC en dat was VISTA en 8.1 ,wel geprobeerd maar eraf gegooid, als ik met blokken wil spelen (8.0/8.10) ga ik wel naar de kleuterschool, wat een onhandige troep ! Het is de 2e flop van MS.
En raad mensen waar XP op staat aan neem Windows 7 32bits in 90% van de gevallen lukt het, maar let op met de rand apparatuur, dat wil vaak niet lukken vooral met HP.
suk6

gb
door gb4u - Nov 11, 2013 om 20:18
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ltmvz schreef op zondag 10 nov 2013, 09:42][quote=carola.83 schreef op zondag 10 nov 2013, 08:35]Om te kijken of je p.c. gesjchikt is, kun je de upgrade assistent gebruiken. Sluit ook je randapparatuur (bijv printer) aan. Upgrade assistent vind je hier, klik
De link brengt mij naar een pagina met vragen en antwoorden, maar een assistent ben ik niet tegengekomen.

Dit lijken mij ook geen vragen waarvoor je de randapparatuur aangesloten moet hebben. (?)

gb
door gb4u - Nov 11, 2013 om 20:21
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ltmvz schreef op zondag 10 nov 2013, 09:42][quote=carola.83 schreef op zondag 10 nov 2013, 08:35]Om te kijken of je p.c. gesjchikt is, kun je de upgrade assistent gebruiken. Sluit ook je randapparatuur (bijv printer) aan. Upgrade assistent vind je hier, klik
De link brengt mij naar een pagina met vragen en antwoorden, maar een assistent ben ik niet tegengekomen.

Dit lijken mij ook geen vragen waarvoor je de randapparatuur aangesloten moet hebben. (?)

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/upgrade-to-windows-8

klik dan op
kan mijn pc windows 8.1 uitvoeren, dan zie je de upgrade assistent,

labren
door labren - Nov 11, 2013 om 20:48
862 Antwoorden / 0 Vragen

ga naar de computerwinkel en koop gewoon windows 7 of 8 en zet die gewoon op je computer , cdtje erin en de rest komt vanzelf goed

ltmvz
door ltmvz - Nov 11, 2013 om 21:04
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=jangmcoolen schreef op maandag 11 nov 2013, 13:47]@Itmvz. WAT ADVISEERT U MIJ NU TE DOEN??
Wat ik u adviseer te doen is: rustig nadenken over de te nemen stappen.

Ik weet echt niet wat voor u het beste is.

gsm
door gsm - Nov 11, 2013 om 21:10
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik ben het niet helemaal eens met de volgende artikelen, maar hierin wordt wel goed beschreven hoe je van een XP computer een prima en veilige Ubuntu computer kunt maken.

1) Einde Windows XP op 8 april 2014 ???

2) Installeer nu al Ubuntu naast Windows XP,
mits je natuurlijk hiervoor wel meer dan genoeg schijfruimte beschikbaar hebt. Ubuntu kan zowel op een primaire- als op een logische partitie geïnstalleerd worden.

simon55
door simon55 - Nov 11, 2013 om 21:39
1556 Antwoorden / 5 Vragen

gsm je kunt natuurlijk ook n schijf erbij bouwen ik ook gedaan en in partities gedeeld waar w 7 en w 8.1 op draaien en de rest met 50 000 nummers muziek plus nog Xp

gsm
door gsm - Nov 12, 2013 om 13:21
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=simon55 schreef op maandag 11 nov 2013, 21:39]gsm je kunt natuurlijk ook n schijf erbij bouwen ik ook gedaan en in partities gedeeld waar w 7 en w 8.1 op draaien en de rest met 50 000 nummers muziek plus nog Xp
Inderdaad kan dat, maar dat vereist wel de nodige handigheid van jezelf.

simon55
door simon55 - Nov 12, 2013 om 13:35
1556 Antwoorden / 5 Vragen

gsm t is zo simpel maar de meeste mensen denken moeilijk

lu
door ludokassa - Nov 28, 2013 om 12:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Adviezen op deze pagina dat je rustig met XP kunt blijven werken als je maar een goede virusscanner hebt zijn gevaarlijk. XP is niet meer te beveiligen en de risico's worden steeds groter. Geen enkele virusscanner houdt alles tegen.
Het is heel vervelend, zeker als je een kleine beurs hebt, maar doorgaan met XP kan je nog veel meer geld kosten, zeker als je internet bankiert. Banken leggen dan de verantwoordelijkheid bij de klant!!!!
Wie spreekt over massahysterie, heeft het niet begrepen.

rn
door rng - Dec 15, 2013 om 20:54
3 Antwoorden / 0 Vragen

Of overstappen naar freshbook.
www.freshbook.nl

jeanleeke
door jeanleeke - Dec 15, 2013 om 21:00
24 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb gisteravond, 14/12/2013 ,bij het afsluiten van mijn PC nog 7 Updates gehad ! en ik heb ook XP...??

simon55
door simon55 - Dec 15, 2013 om 22:52
1556 Antwoorden / 5 Vragen

jeanleeke je krijgt nog updates ja klopt helemaal tot april 2014 en dan ist over

dr
door drandino - Jan 17, 2014 om 11:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom overstappen naar Windows 8? Je moet alles opnieuw leren? Waarom niet een Mac of freshbook (ziet er zo goed uit al een Mac maar is eigenlijk Linux. Hun site is: www.freshbook.nl). Nu is het moment om je af te vragen: Wil ik wel door met Windows? Word ik er blij van? Misschien wil je wel chromebook. Voordeel van freshbook is dat je geen nieuwe computer hoeft te kopen.

simon55
door simon55 - Jan 17, 2014 om 12:18
1556 Antwoorden / 5 Vragen

drandino ik heb XP Windows 7 en 8 op een computer en met windows 8 hoef je niet alles opnieuw te leren t is even wennen met de tegels en voor de rest draait als n tierelier

rn
door rng - Jan 17, 2014 om 13:19
3 Antwoorden / 0 Vragen

Simon55 wat Drandino probeert te zeggen is dat er ook alternatieve zijn dan alleen windows ! Der zijn blijkbaar ook mensen die windows zat zijn , mac te duur vinden linux te moeilijk. Freshbook is niet nieuw maar nog niet bekend onder de consument . Men kent ubuntu maar daar blijft het bij om het optimaal te laten draaien moeten ze zoveel dingen doen en daar haken ze af en gaan terug naar Windows. Freshbook is kant en klaar en plug and play je gaat wee4 mw5 een blij gezicht achter je laptop desktop zitten zonder stress

simon55
door simon55 - Jan 17, 2014 om 13:28
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Freshbook ook geprobeerd vindt t niks maar smaken verschillen

so
door soepukkie - Nov 6, 2014 om 13:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wilde nog even laten weten dat ik freshbook wel geweldig vind. Het is echt een goed alternatief voor Windows 8 en maakte mijn oude XP PC van de kinderen weer snel. Echt wel een aanrader, Ik gebruik het nu 7 maanden. Tijdens een freshbook upgrade avond hebben ze het op mijn PC geïnstalleerd. Ik heb er ook nog een kleine training bij gekregen. Van mij krijgen ze een warme douche.

me
door mein33 - Nov 6, 2014 om 13:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=soepukkie schreef op donderdag 6 nov 2014, 13:12] Van mij krijgen ze een warme douche.

@soepukkie,

Voor de "warme douche" moet u bij TROS RADAR zijn.