an
door angela1968 Oct 11, 2010 om 18:35
Computers & telefonie

PDF bestand

Hallo,

Bij mij speelt het probleem niet, maar als mijn moeder een PDF bestand ontvangt en dit met Adobe wil openen, dan opent het bestand zich in Word en is het niet te lezen. Ik heb al meerdere malen Adobe Reader verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft zich voordoen.
Heeft iemand een oplossing?

Met dank en groeten,
Angela

4713 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 11, 2010 om 18:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo angela 1968,

Ga naar Start - Configuratie - Mapopties - tabblad bestandtypen. Zoek daar bij extenties even naar pdf. Kijk daarna met welk programma dit wordt geopend. Waarschijnlijk staat er Word en zal je dit even moeten veranderen. Dit doe je via wijzigen. Dan Adobe reader selecteren en (als het niet is aangevinkt) ''dit type bestand altijd met dit programma openen'' aanvinken. Daarna OK.

Suc6

stacey
door stacey - Oct 11, 2010 om 18:49
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe opent je moeder het ?

Als ze gewoon dubbelklikt of (enkel) openen kiest dan staat het programma
waarmee het moet worden geopend verkeerd in gesteld.

KIes met rechtsklikken op het PDF bestand voor `Openen Met` en selecteer daar dan Adobe Reader.

gsm
door gsm - Oct 11, 2010 om 19:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Had je Adobe Acrobat Reader wel verwijderd via het Configuratiescherm en Software (XP) of Programma's (VIsta en Windows 7)?

In Windows kun je Adobe Acrobat Reader instellen als het standaard programma voor PDF bestanden. Bij Vista en Windows 7 gaat dat via het Startmenu en Standaard programma's.
Voor XP kun je het oplossen door een PDF bestand met de rechter muisknop te klikken en dan vai "Openen met >", op " Programma kiezen..." te klikken.
Je vinkt dan het hokje aan voor "Dit type bestand altijd... ".
Vervolgens kies je Adobe Acrobat Reader uit de lijst, of wanneer dat niet te vinden is via Bladeren naar:
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\Acrobat.exe of zoiets op zoek en klikt dan daar op.

an
door angela1968 - Oct 11, 2010 om 19:44
25 Antwoorden / 7 Vragen

Beste Allen,

Met dank voor jullie reacties. Met GSM's antwoord ben ik het snelst op weg geholpen (ze werkt met Vista dus rechtsklikken en openen met werkt niet) en de pdf-jes openen nu weer normaal.

Groeten,
Angela