rufus194600
door rufus194600 Apr 12, 2004 om 10:01
Computers & telefonie

Persoonlijke pagina

elke keer als ik het internet opstart via explorer, krijg ik niet mijn persoonlijke pagina. het opent met: c:\Programfiles\QuickPage\Portal\portal.html dit gebeurt alleen als ik internet verbreek s'avonds en s'morgens weer opstart. Mijn eigen startpagina is Startkabel. Vast bedankt voor jullie hulp, Rudi.

522 2 Rapporteer

elbers
door elbers - Apr 16, 2004 om 13:14
7 Antwoorden / 4 Vragen

Het is dus een browser hijacker. Hier een uitleg site over die ellende. Na een lange uitleg over Ad-aware en Spybot volgt daarna nog een stukje over browser hijackers. De oplossing staat er ook bij: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/853689

of kijk eventueel even naar het volgende: tik startpagina.nl - op de startpagina staat een link van startpagina die je kunt aanklikken - mail het probleem - en je krijgt keurig netjes DE oplossing - stap voor stap in een mail van startpagina.

jo
door johan911 - Apr 16, 2004 om 13:14
35 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, ik had dat probleem ook en ik heb gevonden dat MAIL.ILSE.NL deze zooi elke keer op je pc zet als jij je mail gaat ophalen. Elke keer kon ik het verwijderen met AD-Aware maar nu heb ik http://mail.ilse.nl toegevoegd aan mijn "restricted sites" (met het verboden in te rijden bord) op het tabblad beveiliging van opties en ik heb het active scripting uitgezet onderaan in het scroll venster als je het niveau will aanpassen. Mijn niveau is HOOG of HIGH. Nu krijg je geen vraag meer of er scripts uitgevoerd moeten worden. In het script van MAIL.ILSE.NL staat dat deze Quickpage meuk geinstalleerd moet worden. Ik weet niet of er nog meer sites zijn die dit doen.