yo
door yolanda53 Jun 15, 2014 om 16:05
Computers & telefonie

Pffffff dikke NEP toch ???

Geachte bestuurder,

U hebt een beschikking en vervolgens twee aanmaningen ontvangen voor het overtreden van een verkeersvoorschrift.
Het openstaande bedrag is niet volledig op de rekening van het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) bijgeschreven.
Daarom zullen wij de bank opdracht gegeven uw rekening te blokkeren per maandag 16 juni 2014.
Alleen persoonlijk bij het BKR zelf kunt u inzage krijgen in de informatie die het BKR over u ontvangt.
Het blokkeren van rekening betekent dat de toegang tot uw rekening geblokkkeerd is met ingang 16-06-2014 voor een periode van vier werken.

Met de 3v online krediet kunt u online op onze website de betaling voldoen. U dient hieronder te klikken op " 3v credit kopen ".
3v credit kopen

Let op: nadat uw de 3v tegoed (prepaid credit) heeft aangeschaft dient u de 19 cijferige nummercode hieronder te activeren om de betaling te voldoen.
Klik hieronder op aanmaning betalen,

Aanmaning betalen

Het volledige bedrag van Eur 155,00 (inclusief kosten) moet uiterlijk 16-06-2014 worden betaald. Doet u dit niet, dan wordt u per 19-05-2014 geregisteerd bij BKR.
Voorkom blokkade van uw rekening.

Hoogachtend,

J. van Oort

Centraal Justitieel Incassobureau.

1547 10 Rapporteer

yo
door yolanda53 - Jun 15, 2014 om 16:06
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb helemaal geen bekeuring gekregen. Nu staat me iets bij dat er een keer wat op TV was geweest hierover, bij KASSA. Dit is toch nep ??? gr. Yolanda

tenormin
door tenormin - Jun 15, 2014 om 16:16
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Lijkt me net zo nep als de borsten van....vul zelf maar in. Als je geen bekeuringen hebt gekregen (echte dan) kan je dit dus ook niet ontvangen. Dus hup, in de prullenbak. Ze worden wel alsmaar inventiever, zeg.

tenormin
door tenormin - Jun 15, 2014 om 16:18
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Even een p.s. En als je internet bankiert, morgenochtend even je banknummer openen en zien of alles normaal werkt.

tijger1
door tijger1 - Jun 15, 2014 om 16:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is complete nep. Het CJIB, waar dit dus niet vandaan komt, kan uw rekening niet blokkeren. Dus gewoon deleten.

ho
door hopetobehelping - Jun 15, 2014 om 16:37
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Yolanda53,

dank u wel voor het melden.
Uiteraard is dit 'dikke NEP'.
CJIB met een 3v tegoed (prepaid credit), het moet niet gekker worden.
Oplichters proberen wel vaker uit naam van CJIB te cashen:
http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/detail/article/valse-cjib-boetes-per-mail/

In uw mail de afzender blokkeren, bij voorkeur ook CJIB inlichten maar een email adres van CJIB kan ik niet vinden.
Nogmaals dank voor het melden, hoop dat helpt het aantal slachtoffers van deze criminelen te beperken, bij voorkeur 100% te voorkomen uiteraard.

Cookies
door Cookies - Jun 15, 2014 om 16:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@hopeto enz.: is allang bekend bij het CJIB, dus mailen enz. enz. nergens voor nodig KLIK

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 15, 2014 om 18:09
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Het volledige bedrag van Eur 155,00 (inclusief kosten) moet uiterlijk 16-06-2014 worden betaald. Doet u dit niet, dan wordt u per 19-05-2014 geregisteerd bij BKR.
Voorkom blokkade van uw rekening.

Zij hebben niet eens de moeite genomen om de datum aan te passen.

yo
door yolanda53 - Jun 15, 2014 om 21:30
3 Antwoorden / 1 Vragen

Jeetje ja Sjoppie, ik had het nog niet eens gezien dat de datum niet klopte, Kreeg trouwens 5 min.geleden weer zo'n zelfde mail binnen...gggrrrrr

me
door mein33 - Jun 16, 2014 om 11:02
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Nepper de nep, nepper kan bijna niet. Het CJIB heeft hierover al waarschuwingen doen uitgaan.
Het e-mail adres toevoegen aan de lijst met geblokkeerde afzenders en vervolgens verwijderen.

Cookies
door Cookies - Jun 16, 2014 om 11:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mein33 schreef op maandag 16 jun 2014, 11:02]Het e-mail adres toevoegen aan de lijst met geblokkeerde afzenders en vervolgens verwijderen.

Dat helpt geen ene malle moer, want ze gebruiken 10-tallen (zo niet 100-tallen) verschillende mailadressen.