birdtweety
door birdtweety Oct 7, 2008 om 17:30
Computers & telefonie

Powerpoint

iedereen krijg wel eens van die leuke film per e-mail toe gestuurd die bekijkt met behulp van powerpoint.ik kan een mooie powerpoint presentatie maken maar wat mijn niet lukt om deze automatisch te laten afspelen zoals die filmpjes die toegestuurd krijgt.weet iemand hoe dat moet.

936 10 Rapporteer

poltol
door poltol - Oct 7, 2008 om 17:45
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Wat u ziet is geen film maar een diavoorstelling. U kunt dat bij PP instellen en ook nog voor diverse animaties c.q. instellingen kiezen. Dus even op diavoorstelling klikken en dan verder werken. In 2007 is het simpel. Gewoon op de TAB diavoorstelling klikken en alle mogelijkheden openen. In de oudere versie moet u even zoeken naar diavoorstelling. En dan, dacht ik, er rechts op klikken. Gebruik anders even F1 [één] de HELP funktie. Dat werkt natuurlijk ook in PP.

Succes, poltol

birdtweety
door birdtweety - Oct 7, 2008 om 18:49
115 Antwoorden / 21 Vragen

dat je in pp veel effecten en dingen kunt doen weet ik maar wat ik bedoel als je de dia presentatie hebt gemaakt en klaar is sla je die op. dan is het een pp bestand als je die dan aan klikt gaat pp gewoon open en dan moet je het laten afspelen.maar als je zo pp filmpje toegestuurd krijgt en opslaat en daarna aanklikt begint de dia presetatie gelijk afte spelen. de dat is wat ik wel weten hoe dat moet

poltol
door poltol - Oct 7, 2008 om 20:05
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Gebruik toch F1 maar eens. Dan komt u dit bv tegen.

Een presentatie instellen voor in een kiosk

Als u een presentatie instelt voor in een kiosk, kunt u bepalen of een klik met de muisknop ergens op het scherm de volgende dia weergeeft. Als u bijvoorbeeld wilt dat de presentatie in een bepaald tempo wordt bekeken, kunt u automatische tijdsinstellingen instellen en vervolgens de presentatie instellen voor een kiosk. U kunt ook uw publiek meer controle geven door navigatiemogelijkheden toe te voegen aan uw dia's, zoals hyperlinks of actieknoppen.

En zo verder en zo verder. Gewoon proberen en oefenen.

Succes, poltol

ma
door maramba - Oct 8, 2008 om 12:16
3 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan nog simpeler.....bijlage (een *.ppt bestand) opslaan (bijvoorbeeld op je bureaublad), extentie wijzigen in *.pps en openen. Ingewikkelder is het niet !!!

ma
door maramba - Oct 8, 2008 om 12:19
3 Antwoorden / 0 Vragen

sorry las de vraag niet goed..... als je een nieuwe presentatie gemaakt hebt, kan je hem inderdaad opslaan als PPS in plaats van PPT. Als je hem reeds opgeslagen hebt, kan je volstaan met alleen de extentie wijzigen. Succes !!

janvantricht
door janvantricht - Oct 8, 2008 om 12:27
11 Antwoorden / 4 Vragen

Als je je presentatie helemaal af hebt, kies dan voor > diavoorstelling > diavoorstelli9ng instellen > klik aan "met een spreker" > klik aan "hardwareversnelling gebruiken" > kies voor "alle dia's " > en tenslotte voor "tijdsinstelling gebruiken".
Ga vervolgens weer naar "diavoorstelling" > kies voor "try-out voor tijdsinstellingen". Je kunt nu per dia ? per afbeelding daarvan ? per tekst die moet verschijnen ? kiezen door te klikken met de linkermuis en tenslotte kiezen voor het wel of niet accepteren voor deze instellingen.
Tenslotte kiezen vo9or > bestand > Opslaan als> naam document + "presentatie" en ik denk dat je dan hebt bereikt wat je eigenlijk graag wilt.
Succes,
Jan

trucker_1
door trucker_1 - Oct 8, 2008 om 17:32
7 Antwoorden / 0 Vragen

hallo birdtweety

je moet www.microsoft.nl gaan

dan rechtsboven by zoeken pps intypen

dan krijg je een hele pagina over ppsjes

heel duidelijk is dat

vveel geluk ermee

groetjes leo de trucker  doeiiiii

rickfokker
door rickfokker - Oct 8, 2008 om 18:03
6 Antwoorden / 3 Vragen

Probeer eens "Start", "Instellingen", "Configuratiescherm", "Mapopties", "Bestandstypen". Ga naar PPS. Extensie geavanceerd. Weergave aanklikken, vervolgens standaard, zodat deze vetgedrukt komt te staan. Doe hetzelfde met PPT-bestand (en meer bestanden die door PowerPoint worden gebruik). Dan zouden in ieder geval deze bestanden automatisch gestart moeten worden.

nyhyji80
door nyhyji80 - Jan 23, 2009 om 09:29
235 Antwoorden / 57 Vragen

BirdT

Als je de powerpoint helemaal naar het zin hebt gemaakt, ga je naar Bestand en kies opslaan als en in de popup kan je een naam eraan geven daaronder kies bij oplsaan als > Powerpoint Voorstelling < dan zie je bij waar je de PPS opslaat het icoon met het blauwe omhoog. En je PPT is nu een PPS geworden , aanklikken en spelen.

Succes Wil. R

birdtweety
door birdtweety - Jan 23, 2009 om 09:30
115 Antwoorden / 21 Vragen

het heeft even geduurt maar heb nadat ik de verborgen extenties zichtbaar heb gemaakt ppt verandert in pps en jahoor het werkt.

nog maals bedankt