jo
door johnny_1 Nov 30, 2003 om 11:20
Computers & telefonie

Pps-bestand

Als ik een e-mail toegestuurd krijg met een pps bestand kan deze niet geopend worden met een progamma wat reeds op mijn computer is geinstalleerd.
Wat kan ik nu het beste doen.

Johnny

797 7 Rapporteer

er
door ericje - Apr 16, 2004 om 12:14
7 Antwoorden / 0 Vragen

PPS is de extensie van Powerpoint. Als u niet de beschikking heeft over MS Office, kunt u ook een Powerpoint Viewer downloaden: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=428D5727-43AB-4F24-90B7-A94784AF71A4&displaylang=nl
Succes ermee!

alegna
door alegna - Apr 16, 2004 om 12:14
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het zelfde probleem onder linux.
Ik gebruik er nu OpenOffice writer voor. Dat werkt prima.
OpenOffice is gratis downloadbaar op http://www.openoffice.org/

ma
door marijn - Apr 16, 2004 om 12:14
6 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer een programmaatje te downloaden. Typ het bestands formaat in op de GOOGLE. www.google.nl en type erachter reader download of zoiets. en klik op zoeken

ja
door jasper_1 - Apr 16, 2004 om 12:14
3 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij is een .pps bestand een powerpoint presentatie die zul je dus met Microsoft Powerpoint kunnen openen

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:14
402 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit probleem meer gezien.
PPS bestanden worden door Outlook soms als onveilig gezien. Als je Powerpoint op de PC hebt staan en hij doet het desondanks niet kan het daar aan liggen.
Oplossing voor als dit het probleem is: onder kopje Extra naar Internetopties en dan Beveiliging en dan vakje "Opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet toestaan" uitzetten.
Vergeet hem daarna niet weer aan te zetten.
Nog een mogelijkheid: stuur de mail met attachment naar bijv. een Hotmail account en open hem vandaar.
Laatste mogelijkheid: neem een ander email programma.

ru
door ruudj - Apr 16, 2004 om 12:14
2 Antwoorden / 3 Vragen

Een pps bestand is een microsoft Power Point bestand. Als je dit bestand wilt kunnen openen zul je power point moeten installeren

petrastrem
door petrastrem - Apr 16, 2004 om 12:14
15 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad een het is een powerpoint programma (hiermee kun je presentaties maken).

Je hoeft er het hele powerpoint programma niet voor te hebben.
Zoals iemand hier al zei kun je ook een powerpoint viewer downloaden en installeren (een stuk geodkoper en kleiner dan het hele powerpoint programma, wat zonde is als je het verder toch zelf niet gebruikt.

Toevallig heb ik pas gezien dat dit programma is te downloaden via de site van seniorenweb.nl

Ik merk zelf ook dat veel van de grappige forward mailtjes tegenwoordig zijn gemaakt met powerpoint!