Prijsverhoging
We hebben in maart 2007 een tweejarig contract met orange afgesloten voor 12.50€ per maand .Nu hebben ze dat zomaar verhoogd tot 20€. Zonder dat we hiervan op de hoogte zijn gebracht. Mag dat zomaar of kan ik het abonnement opzeggen?
Beste ppopkema, natuurlijk mogen ze niet zomaar hun prijs verhogen, U heeft zoals U al aangeeft een 2 jarig kontrakt, wat dus eindigd in Uw geval, in Maart 2009, zover is het nog lang niet. Als U automatische incasso heeft: laat de incasso's storneren, en maak zelf de 12,50 euro netjes aan ze over, zoals contractueel is overeengekomen. Succes!
Oh ja, en opzeggen: dat kunt U nu meteen regelen, maar houdt er wel rekening mee, dat U er aan vast kunt zitten tot einde kontraktdatum...Maart 2009 in dit geval. Of U moet duidelijk aan kunnen tonen dat de tegenpartij kontrakt-breuk heeft gepleegd, maar zolang U niets zwart op wit heeft, kunt U natuurlijk niets aantonen. Hun kunnen nu natuurlijk zeggen, dat het om een 'vergissing'gaat...Succes!
@ppopkema
De aanbieder moet wijzigingen in de algemene voorwaarden 4 weken van tevoren bekend maken. Als een wijziging voor u als consument nadelig is mag u zonder verdere kosten het abonnement opzeggen.
http://www.consuwijzer.nl/
Bij evt. laten doorlopen niet gaan storneren! U krijgt er geheid ellende mee. Beter is, contact zoeken met Orange.
m.vr.gr. kiran
U hebt waarschijnlijk tijdens het afsluiten van de overeenkomst (contract) de voorwaarden en actievoorwaarden niet gelezen.
Meestal geldt (gold), conform de geldende actievoorwaarden, dat de eerste 12, 16, of 18 maanden voor een bedrag X is en na deze periode voor het bedrag Y. Bedrag X is nooit en te nimmer voor de volle 24 maanden.
Sommige providers gaan er creatief, in hun eigen voordeel, mee om. Toen mijn vernieuwde abonnement op 2 maart jl. inging, kreeg ik mijn eerste korting tot 5 maart jl., want toen ging er weer een nieuwe maand in, dus ik profiteer straks maar van 11 maanden met 50% abonnementskosten.
X= € 12,50; Y= € 20,00.
@plekkie,
--natuurlijk mogen ze niet zomaar hun prijs verhogen-
Weet niet waar je het vandaan haalt, maar dat mogen ze dus wel degelijk ! Ze moeten je hiervan dan wel op de hoogte stellen en je kunt dan per direct je abo opzeggen als je het hier niet mee eens bent , al zou het tot 2050 lopen..............
met name plekkie: of men wel of niet mag verhogen hangt af van de voorwaarden. Mogelijk zijn die niet goed gelezen zoals anderen ook al aangeven.
Vraagsteller, ga de overeenkomst voorwaarden eerst nog eens heel goed na. het kan wel zo zijn dat u door een eenzijdige aanpassing de overeenkomst per onmiddelijk als beëindigd kunt beschouwen maar ik sluit niet uit dat het kunnen aanpassen in de voorwaarden is genoemd. Orange en andere providers zijn in de regel wel ervaren als "zo slim zijnde".
Aan gerritaltena, uiteraard heeft U gelijk. Ook ik weet niet wat er in die voorwaarden staat natuurlijk. Maar 'zomaar' een prijsverhoging met 7,50 euro, en zonder vooraankondiging, lijkt mij ook wel een beetje sterk. Inderdaad kunnen er heel andere voorwaarden in het kontrakt staan. Zoals ook door anderen hier ook aangegeven. Wij kunnen van hieruit dus niet zien waarvoor er getekend is....het blijven dus suggesties. En inderdaad, de providers weten verdomde goed wat ze doen, ben ik het helemaal mee ens hoor, Groeten.
---Bij de Consumentenbond kwamen ook klachten binnen over prijsverhogingen, maar volgens Orange is er helemaal geen prijsverhoging geweest.----http://www.ad.nl/economie/2237744/Consumentenbond_helpt_Orangeklanten.html
Ik verwacht dat je een actie had (zoals hier al werd gemeld) , een bepaalde tijd voor weinig en daarna voor gewone (duurdere ) prijs, dus dan betreft het hier Geen prijsverhoging en Heb je Geen Recht je contract op te zeggen want dan is dit gewoon volgens de afgesproken contractvoorwaarden waarmee je destijds accoord bent gegaan.
Contract er nog maar eens goed op nalezen zou ik zeggen.
Vandaar dan ook dat je dus nergens van op de hoogte gesteld was, je had dit gewoon moeten weten daar het volgens je contract zo afgesproken was.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mijn zoon krijgt geen stagevergoeding? hij loopt 5 maanden 40 uur stage
Mijn zoon loopt bij een ect bedrijf stage vanaf eind augustus tot begin Januari, elke week 40 uur incl de vakanties, anders komt hij niet aan zijn stage-uren.
Hij doet de opleiding software developer 2e jaars op MBO-4 niveau. Mag dit wel? zijn bijbaantje kan hij niet meer doen omdat hij dan meer werkt dan dat hij op zijn leeftijd mag (nog geen 18 jaar)
Lees meer
Nti hoge kosten opzeggen
Hallo iedereen, ik zit in de knoop met NTI… ik heb op 28-03-2023 mijn studie vroegtijdig beindigd. Ik heb dit via mail laten weten aan NTI. Ik kreeg hier toen een bevestiging van, en binnen een week een factuur van ruim 700€. Deze factuur was niet gespecificeerd. Ik heb duidelijkheid gevraagd waar deze kosten voor waren. Een jaar later(25-03-2024) kreeg ik, na veel op en neer gemail, een e-mai ... Lees meer
Mag een werkgever jou laten betalen voor het tekort aan contract uren
Onze zoon heeft onlangs voor een groot en bekende dierenwinkel keten in Ede gewerkt, hij is daar min of meer 1,5 maand aan het lijntje gehouden met de belofte op een hoger salaris maar uiteindelijk toch weer ingetrokken is, en daarna is weg gepest door zijn leidinggevende, (schelden en speciaal dieet eten weggooien (glutenvrij)), zijn leidinggevende heeft hem steeds eerder laten vertreken en heeft ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer