ppopkema
door ppopkema Jul 21, 2008 om 13:19
Computers & telefonie

Prijsverhoging

We hebben in maart 2007 een tweejarig contract met orange afgesloten voor 12.50€ per maand .Nu hebben ze dat zomaar verhoogd tot 20€. Zonder dat we hiervan op de hoogte zijn gebracht. Mag dat zomaar of kan ik het abonnement opzeggen?

383 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 21, 2008 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ppopkema, natuurlijk mogen ze niet zomaar hun prijs verhogen, U heeft zoals U al aangeeft een 2 jarig kontrakt, wat dus eindigd in Uw geval, in Maart 2009, zover is het nog lang niet. Als U automatische incasso heeft: laat de incasso's storneren, en maak zelf de 12,50 euro netjes aan ze over, zoals contractueel is overeengekomen. Succes!

ve
door verwijderd - Jul 21, 2008 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh ja, en opzeggen: dat kunt U nu meteen regelen, maar houdt er wel rekening mee, dat U er aan vast kunt zitten tot einde kontraktdatum...Maart 2009 in dit geval. Of U moet duidelijk aan kunnen tonen dat de tegenpartij kontrakt-breuk heeft gepleegd, maar zolang U niets zwart op wit heeft, kunt U natuurlijk niets aantonen. Hun kunnen nu natuurlijk zeggen, dat het om een 'vergissing'gaat...Succes!

ve
door verwijderd - Jul 21, 2008 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ppopkema

De aanbieder moet wijzigingen in de algemene voorwaarden 4 weken van tevoren bekend maken. Als een wijziging voor u als consument nadelig is mag u zonder verdere kosten het abonnement opzeggen.

http://www.consuwijzer.nl/

Bij evt. laten doorlopen niet gaan storneren! U krijgt er geheid ellende mee. Beter is, contact zoeken met Orange.

m.vr.gr. kiran

ve
door verwijderd - Jul 21, 2008 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

U hebt waarschijnlijk tijdens het afsluiten van de overeenkomst (contract) de voorwaarden en actievoorwaarden niet gelezen.

Meestal geldt (gold), conform de geldende actievoorwaarden, dat de eerste 12, 16, of 18 maanden voor een bedrag X is en na deze periode voor het bedrag Y. Bedrag X is nooit en te nimmer voor de volle 24 maanden.

Sommige providers gaan er creatief, in hun eigen voordeel, mee om. Toen mijn vernieuwde abonnement op 2 maart jl. inging, kreeg ik mijn eerste korting tot 5 maart jl., want toen ging er weer een nieuwe maand in, dus ik profiteer straks maar van 11 maanden met 50% abonnementskosten.

X= € 12,50; Y= € 20,00.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2008 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@plekkie,

--natuurlijk mogen ze niet zomaar hun prijs verhogen-

Weet niet waar je het vandaan haalt, maar dat mogen ze dus wel degelijk !  Ze moeten je hiervan dan wel op de hoogte stellen en je kunt dan per direct je abo opzeggen als je het hier niet mee eens bent , al zou het tot 2050 lopen..............

ve
door verwijderd - Jul 21, 2008 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

met name plekkie: of men wel of niet mag verhogen hangt af van de voorwaarden. Mogelijk zijn die niet goed gelezen zoals anderen ook al aangeven.

Vraagsteller, ga de overeenkomst voorwaarden eerst nog eens heel goed na. het kan wel zo zijn dat u door een eenzijdige aanpassing de overeenkomst per onmiddelijk als beëindigd kunt beschouwen maar ik sluit niet uit dat het kunnen aanpassen in de voorwaarden is genoemd. Orange en andere providers zijn in de regel wel ervaren als "zo slim zijnde".

ve
door verwijderd - Jul 21, 2008 om 15:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan gerritaltena, uiteraard heeft U gelijk. Ook ik weet niet wat er in die voorwaarden staat natuurlijk. Maar 'zomaar' een prijsverhoging met 7,50 euro, en zonder vooraankondiging, lijkt mij ook wel een beetje sterk. Inderdaad kunnen er heel andere voorwaarden in het kontrakt staan. Zoals ook door anderen hier ook aangegeven. Wij kunnen van hieruit dus niet zien waarvoor er getekend is....het blijven dus suggesties. En inderdaad, de providers weten verdomde goed wat ze doen, ben ik het helemaal mee ens hoor, Groeten.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2008 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

---Bij de Consumentenbond kwamen ook klachten binnen over prijsverhogingen, maar volgens Orange is er helemaal geen prijsverhoging geweest.----http://www.ad.nl/economie/2237744/Consumentenbond_helpt_Orangeklanten.html

Ik verwacht dat je een actie had (zoals hier al werd gemeld) , een bepaalde tijd voor weinig en daarna voor gewone (duurdere ) prijs, dus dan betreft het hier Geen prijsverhoging en Heb je Geen Recht je contract op te zeggen want dan is dit gewoon volgens de afgesproken contractvoorwaarden waarmee je destijds accoord bent gegaan.

Contract er nog maar eens goed op nalezen zou ik zeggen.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2008 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaar dan ook dat je dus nergens van op de hoogte gesteld was, je had dit gewoon moeten weten daar het volgens je contract zo afgesproken was.