eu
door eukie Jun 10, 2010 om 22:00
Computers & telefonie

Printer defect

Mijn printer Epson Stylus Color 670 doet het niet meer. Als ik hem aanzet gaat de printerkop een paar keer heen en weer. Halverwege dat heen en weer gaan beginnen alle rode lampjes te knipperen. Uiteindelijk komt de printerkop in de uitgangssituatie tot stilstand, helemaal rechts. De lampjes blijven knipperen, ook het groene lampje bij de aan-/uitknop. De printer reageert niet op printopdrachten. ook niet op de opdrachten: printkop reinigen of: spuitkanaaltjes controleren. Dood als een pier. Alleen het vriendelijke knipperen. Volgens de helpdesk van Epson klinkt de klacht als een mechanisch defect. Gelet op de prijs van een nieuwe printer, zijn mijn vragen de volgende wat zou het kunnen zijn, en: is printereparatie IN HET ALGEMEEN duur ?

1508 10 Rapporteer

druifje01
door druifje01 - Jun 10, 2010 om 22:08
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Je zou eens kunnen kijken of er verbetering is als je het stuurprogramma bijwerkt of opnieuw installeert. Bij mijn Epson Stylus C60 heb ik daarmee steeds wel succes. Het lijkt echter wel op een mechanisch defekt, maar wat let je om iets aan het stuurprogramma te onderzoeken?

druifje01
door druifje01 - Jun 10, 2010 om 22:23
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Gespecificeerde reparatiekosten kunnen bij het Epson Helpdesk opgevraagd worden. Het s bereikbaar onder nummer 0900-505088.

freya
door freya - Jun 10, 2010 om 22:29
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo eukie,

Als dit probleem direct bij het inschakelen van de printer optreedt, dan heeft het met software en/of drivers niets te maken, dus die moeite kun je je besparen. Heb je onlangs misschien de cartridges vernieuwd?

Anders eens de printerkop uit de printer halen, de cartridges verwijderen en opnieuw plaatsen (volgens de gebruiksaanwijzing) en printerkop opnieuw in de printer plaatsen. Controleer ook of er geen papierresten in de printer zitten die het transport van het papier zou kunnen blokkeren.

En reparatie van een dergelijke printer kost hoogstwaarschijnlijk méér dan een nieuwe. Bovendien krijg je bij een nieuwe printer ook nog eens een set nieuwe cartridges, dus als bovenstaande tips niet helpen, dan printer afschrijven en uitkijken naar een leuke aanbieding.

m.vr.gr. Freya

ikbenik
door ikbenik - Jun 10, 2010 om 23:45
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Ook komt het vaak voor dat de printplaat in de printer defect is.

Alleen worden die nu weer niet los geleverd.
Dus dan is het de printer weg gooien en een nieuwe printer kopen.

ma
door mama-van-2 - Jun 11, 2010 om 13:42
3 Antwoorden / 2 Vragen

in de regel is een printer niet duur, ik moest van de week nieuwe inkt halen (zwart en kleur) en was €38 kwijt. Een nieuwe printer heb je van een goed merk al voor zo'n 4 tientjes incl. een kleine hoeveelheid inkt. (brengt mij weer op de vraag waarom die inkt zo duur is :P)

gsm
door gsm - Jun 11, 2010 om 20:54
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het is de moeite waard om te controleren of er obstakels in de printer liggen, die het bewegen van het mechaniek belemmeren.
Controleer nauwkeurig op restanten papier en op voorwerpen, die mogelijk in de printer gevallen zijn.
Hou desnoods de hele printer eens een keer op z'n kop en schudt het ding wat heen en weer om te kijken of er iets uit valt.
Als dat niets oplevert, dan aan een nieuwe printer denken...

em
door emstra - Jun 11, 2010 om 21:41
8 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb ook een Epson gehad , wel ander type , ken het probleem , reparatie is duurder dan een nieuwe , en zoals veel tips al vermelden, voor weinig geld heb je veel keus + inkt erbij. aan het laatste wordt goud geld verdiend . KIjk eens op Kieskeurig dan heb je een beter overzicht . En een goede tip is , gebruik originele cardridges ! Ik heb ook een tijd goedkopere gebruikt , je kan zien dat de kwaliteit snel achteruit gaat, krijg je problemen in de garantietijd , kan je het vergeten. Trekpleister levert alle merken en geen verzendkosten . Ik heb de meeste aanbieders uitgezocht en vergeleken en ook snel in huis, de volgende dag al.
Succes

gl
door glosters - May 3, 2012 om 13:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zit met exact met hetzefde probleem,alles geprobeerd nothing
Nieuwe kopen en geen Epson meer,of ze moeten met een andere goede raad komen.Ik ben zeer verdrietig.

jo
door jorisw - May 3, 2012 om 13:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mama-van-2 schreef op vrijdag 11 jun 2010, 13:42]in de regel is een printer niet duur, ik moest van de week nieuwe inkt halen (zwart en kleur) en was €38 kwijt. Een nieuwe printer heb je van een goed merk al voor zo'n 4 tientjes incl. een kleine hoeveelheid inkt. (brengt mij weer op de vraag waarom die inkt zo duur is :P)

De inkt is zo duur omdat de printers zo goedkoop zijn.... De printer betaal je in feite deels via de inkt. Als printers tegen kostprijs + marge zouden worden aangeboden zouden ze een stuk duurder zijn dan nu.

Professionele printers zijn veel duurder in aanschaf maar de inktcartridges daarvoor zijn relatief een stuk goedkoper.

edrick3
door edrick3 - May 3, 2012 om 13:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Topic is TWEE JAAR OUD!!!