sa
door sandra boter Dec 17, 2013 om 15:09
Computers & telefonie

Printer kapot, garantie?

Mijn printer HP8600 geeft wederom de foutmelding 'pakmotor' werkt niet, een fout waardoor het papier niet wordt gepakt.

Iets meer dan 1 jaar geleden kocht ik de printer, hij gaf deze zelfde fout 2 x, en is de 2e keer vervangen door een nieuwe. Die vervanging is korter dan een jaar geleden.

Nu, 1 jaar en enkele maanden na de aankoop, vertoont de printer dezelfde fout, 'pakmotor werkt niet.'

Valt dit gebrek nog onder de garantie?

2468 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 17, 2013 om 15:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo sandra boter,

Een in de garantie vervangen onderdeel geeft niet opnieuw een jaar garantie.

Neemt niet weg dat je natuurlijk even naar de zaak kunt teruggaan en vragen wat je hier mee aan moet.
Wie weet.

Lees ook even wat Consuwijzer hier overschrijft.

Suc6

gsm
door gsm - Dec 17, 2013 om 16:06
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Haal de 2e papierlade, waarin uitsluitend A4 mag zitten, er eens uit en kijk hoe het zonder deze 2e lade gaat.

Zie de probleemoplossing van HP (Engels), klik HIER.

Kleine samenvatting, zie bovenstaande link:
Tips for preventing paper feed issues
Load at least 10 sheets of paper into the tray, but make sure that the paper height does not exceed the guidelines on the sides of the tray. The maximum capacity of the input tray is 250 sheets, and the maximum capacity of the output tray is 150 sheets. Do not overload the input tray, and clear the output tray promptly.
For more information on loading paper, see Loading Plain Paper, Cards, Photo Paper, and Specialty Paper .
Load only plain U.S. Letter or A4 size paper in Tray 2. Tray 2 is an optional accessory and does not support specialty paper.
Do not push the paper too far into the tray.
Make sure that the paper width guides are not too tight against the paper stack.
Load only one type of paper at a time. Do not mix different types, weights, or sizes of paper.
Store paper in a cool, dry place.
Use only clean unused paper in the tray.
Do not use paper that is bent, torn, dusty, damp, wrinkled, curled, or that does not lie flat.
Reload paper that has been in the tray for a while.
Do not print on paper with paper clips or staples attached.
Do not load paper during a print job. Wait for the printer to complete a print job, or to display an 'Out of Paper ' message before reloading the tray.
Make sure that the paper rollers are not damaged, dirty, or dusty.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 17, 2013 om 19:03
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Heeft u de rol wel eens vetvrij schoon gemaakt dat wil nog weleens helpen.

tot15karakters
door tot15karakters - Dec 17, 2013 om 19:31
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als je stof en//of vettigheid op de rol hebt valt dit er buiten.
Je moet de printer op een schone en stofvrije plek plaatsen of afdekken.
Ook de papier keuze van glas en niet vezelig papier en regelmatig even schoon zuigen met stofzuiger.

Vervuiling valt buiten de garantie en na 2x nieuwe, ik weet niet of ze dat 2 jaren lang blijven doen....?

sa
door sandra boter - Dec 20, 2013 om 13:40
5 Antwoorden / 3 Vragen

Dank voor jullie reacties. Heb wat uitgeprobeerd, maar blijf mankement houden met een andere melding: "Plaats papier en selecteer OK". Dit terwijl er voldoende papier in de bak zit. Vreemd