wizard2
door wizard2 Apr 6, 2013 om 12:08
Computers & telefonie

Printscreen

Goedemiddag,

Weet iemand welk printscreen programma ik het beste kan installeren op mijn PC met Windows 7 ?
Momenteel heb ik Gadwin printscreen maar dat werkt niet naar behoren. Ik krijg de pagina's die ik wil printen niet in hun geheel op het printscherm ingesteld. Met mijn vorige PC met Windows XP was dat geen probleem.

m.vr.gr. wizard2

1565 8 Rapporteer

bi
door biels - Apr 6, 2013 om 12:15
55 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom niet gewoon de printscreen van Windows gebruiken?

alfatrion
door alfatrion - Apr 6, 2013 om 15:12
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik met Greenshot met veel plezier.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 7, 2013 om 18:09
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=biels schreef op zaterdag 6 apr 2013, 12:15]Waarom niet gewoon de printscreen van Windows gebruiken?
Omdat de beeldkwaliteit hiervan een stuk minder is.

wizard2
door wizard2 - Apr 9, 2013 om 19:12
125 Antwoorden / 58 Vragen

Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd (weinig tijd gehad) maar na de voornoemde versies van printscreen uitgeprobeerd te hebben, zijn er twee versies die bij mij uitstekend voldoen.
De laatste versie van Gadwin Printscreen waar freya naar verwijst en het Knipprogramma van edrick3.
Ik had een verouderde versie van Gadwin op mijn PC staan die niet goed functioneerde met Windows 7.
Voorlopig kan ik dus weer vooruit, dank zij de bovengenoemde welbekende experts!
Tot de volgende keer en hartelijk dank voor de gedane moeite.

Groetjes van Wizard2

edrick3
door edrick3 - Apr 9, 2013 om 19:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wizard2,

Het Knipprogramma van Windows (Windows 7: startmenu, Alle programma's, Bureau-accessoires, Windows 8: App-overzicht, groep Accessoires) is een handige tool voor het maken van een afdruk van (een gedeelte van) het scherm om deze vervolgens als bestand op te slaan.
Lees de info bij schoonepc, of klik hier
Ook op dit forum staat info.

Suc6

freya
door freya - Apr 9, 2013 om 19:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo wizard2,

Gebruik je al wel de laatste versie van het Gadwin PrintScreen programma? Volgens hun website *[u]klik[/u]* is versie 4.6 de laatste en zou die geschikt moeten zijn voor Windows 7 & 8.

m.vr.gr. Freya

freya
door freya - Apr 9, 2013 om 19:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@wizard2:

Graag gedaan en mooi dat de nieuwste versie in ieder geval een stuk beter werkt dan de oude versie. Bedankt voor je berichtje en wellicht tot een volgende 'vraag'.

Freya

edrick3
door edrick3 - Apr 9, 2013 om 20:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wizard2,

Fijn dat je weer tot volle tevredenheid aan de gang kunt.

Fijne avond.