mrnn
door mrnn Jul 14, 2010 om 13:06
Computers & telefonie

Probleem met Adobe Reader Updates

Ik kan geen updates meer verwerken van Adobe sinds ik van externe harde schijf ben gewisseld. Iedere keer als ik wil updaten, krijg ik de melding: ongeldig station G:\. Dat was mijn eerste externe harde schijf. De nieuwe is H:\, maar ik kan nergens bij Adobe het station wijzigen. Ook krijg ik Adobe niet verwijderd en ik kan ook geen nieuwe versie installeren.

Wat kan ik nu het beste doen?

3862 44 Rapporteer

freya
door freya - Jul 14, 2010 om 13:19
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo mmn,

Heb je Adobe Reader dan op je externe harde schijf geïnstalleerd? Programma's moet je eigenlijk alléén op een interne schijf installeren en nooit op een extern medium. Schijfletters van externe media kunnen om allerlei redenen wijzigen en dan vraag je dus om problemen.

Is er nu een andere 'schijf' die nu de letter 'G:' heeft gekregen? Zoniet, dan via Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Opslag > Schijfbeheer de externe harde schijf selekteren en via een rechtermuisklik de optie Schijfletter wijzigen kiezen en de huidige letter H: wijzigen in G:.

m.vr.gr. Freya

mrnn
door mrnn - Jul 14, 2010 om 14:01
67 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Freya,

Nee, Adobe staat gewoon op de C-schijf bij Program Files.

Ik heb jouw oplossing twee keer geprobeerd, maar ik krijg de H niet gewijzigd in een G. Ik heb zelfs de pc opnieuw opgestart, maar de schijf blijft H heten.

Het vreemde is dat ik Adobe niet in zijn geheel verwijderd kan krijgen via het Configuratiescherm -> programma verwijderen. Ook dan krijg ik de melding: ongeldig G:\ station.

Is er niet ergens in het programma Adobe een mogelijkheid om de G:\ te wijzigen in H:\ ?

freya
door freya - Jul 14, 2010 om 14:27
10999 Antwoorden / 1 Vragen

In het Adobe programma kun je dat niet wijzigen. Als je die H: niet kunt wijzigen in G:, dan zal er wel iets anders de letter G: hebben gekregen. Controleer dus eens wat op dit moment de letter G: heeft. Als dat b.v. een kaartlezer is, wijzig die dan eerst van G: naar b.v. J:. De letter G: is dan weer vrijgekomen en kun je de externe harde schijf dus weer G: maken.

Waarschijnlijk heb je dan in het verleden Adobe Reader geïnstalleerd vanaf die G: schijf. Wellicht dat het verwijder/update programma op zoek is naar die installatiemap. Maar die zal op deze externe harde schijf niet te vinden zijn en dan loopt je update waarschijnlijk toch nog mis.

Je kunt eventueel een programmaatje als Revo Uninstaller *[u]klik[/u]* gebruiken om Adobe Reader geheel te verwijderen, waarna je het opnieuw kunt installeren.

Freya

mrnn
door mrnn - Jul 14, 2010 om 18:19
67 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Freya,

Er is niets anders aangesloten. Er is niets met de letter G.

Ik heb het Revo Uninstaller geprobeerd, maar ook dat programma krijgt Adobe niet weg. Ik krijg weer dezelfde melding over het ongeldig station.
Ik ben via regedit zoveel mogelijk gaan verwijderen. Bij 'programma verwijderen' staat er nu niets meer van Adobe. Ik heb zelfs de flash player en zo weggehaald. Overnieuw geprobeerd van de site te downloaden, maar weer krijg ik de melding over het ongeldig station G. Overigens heb ik niet alles weg kunnen krijgen. Bij Program Files staat nog steeds een map Adobe, waarin een Cmap die ik niet mag verwijderen. Geen machtiging.

Het kan inderdaad zo zijn dat ik het destijds vanaf G heb geinstalleerd. Ik sla meestal eerst de downloads op en daarna pas ga ik installeren. Maar alles van G staat nu op H. Bovendien staat er geen download van Adobe in die map.

Ondertussen heb ik nu zoveel van de Reader verwijderd, dat die het niet meer doet.

freya
door freya - Jul 14, 2010 om 18:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou nu dan maar eerst een systeemherstel doen naar een datum van voor je poging tot het uitvoeren van een update, dan werkt alles tenminste weer.

Freya

mrnn
door mrnn - Jul 14, 2010 om 19:35
67 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Freya,

Systeemherstel 2 keer geprobeerd, maar lukt niet. Ik krijg een melding dat er geen toegang is tot een bestand, met een foutcode erbij. Ik heb dit al eerder gehad en alle aangedragen oplossingen destijds gevolgd, maar zonder resultaat. Ik krijg de pc niet teruggezet. Adobe doet het dus nog steeds niet.

Helaas.

pb
door pbarendse - Jul 14, 2010 om 19:38
406 Antwoorden / 1 Vragen

Geef in een commandovenster (Start > Uitvoeren > CMD) eens het commando SET. Er komt dan een lijst met variabelen en hun waarden uitgerold. Kijk eens of achter één van die variabelen een verwijzing naar g: staat. Ik vermoed eigenlijk dat de TEMP of TMP variabele naar g: staat te verwijzen. De installer kan dan zijn tijdelijke bestanden niet kwijt en mislukt.

mrnn
door mrnn - Jul 14, 2010 om 20:09
67 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=pbarendse schreef op woensdag 14 jul 2010, 19:38]Geef in een commandovenster (Start > Uitvoeren > CMD) eens het commando SET. Er komt dan een lijst met variabelen en hun waarden uitgerold. Kijk eens of achter één van die variabelen een verwijzing naar g: staat. Ik vermoed eigenlijk dat de TEMP of TMP variabele naar g: staat te verwijzen. De installer kan dan zijn tijdelijke bestanden niet kwijt en mislukt.

Gedaan. Maar bij alles staat C:\

edrick3
door edrick3 - Jul 14, 2010 om 21:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mrnn,

Ik probeer het ook een keer. Zoals Freya al aangegeven heeft probeer de stationsnaam te veranderen, maar .... belangrijk: zorg dat de externe schijf aangesloten is en aan staat.

Stationsnaam veranderen kan met de Disk Manager, die vind je onder start > configuratiescherm > (in klassieke weergave) Systeembeheer > computerbeheer en daar moet je Schijfbeheer kiezen. Dan klik je rechts op het betreffende station en kies voor Stationletter en paden wijzigen. Dus: verander H in G.

Dit zou normaal gesproken moeten lukken.

Ben benieuwd.

edrick3
door edrick3 - Jul 14, 2010 om 21:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

PS

Gebruik de zoekfunctie eens met Adobe en kijk of je in de lijst daar alles kan verwijderen.
Dan zou je Adobe gewoon weer op de door jou gekozen locatie moeten kunnen downloaden.

jscholtes
door jscholtes - Jul 14, 2010 om 21:52
777 Antwoorden / 31 Vragen

Soms is het handiger van scratch te beginnen. Zou ik adviseren mits TS een correcte backup zou hebben. Ik waag dat te betwijfelen.
Het herinstalleren van een systeem kost je wellicht wel tot 8 uren. Als je nu alle pogingen bij elkaar telt ben je waarschijnlijk meer tijd kwijt.
Beschik je over een goede backup? (in elk geval van je persoonlijke data)

mrnn
door mrnn - Jul 14, 2010 om 22:24
67 Antwoorden / 10 Vragen

@edrick3

H veranderen in G lukt niet.
Adobe zoeken mislukt ook. Herinstalleren werkt niet, ik krijg bij alles wat ik doe de melding: ongeldig station G:\ en onherstelbare fout bij installatie. Dit laatste zal wel komen omdat ik veel ervan verwijderd heb.

@jscholtes

Ik zit er inderdaad aan te denken om alles overnieuw te gaan doen. Terug naar fabrieksinstellingen. Alleen zat hier oorspronkelijk Vista op en heb ik er Windows 7 overheen gezet. Ik hoop dat ik dus niet terugga naar Vista.
Het is inderdaad heel veel werk, maar iets anders zou ik ook niet weten. Het enige wat me nog te binnenschiet, is de oude externe schijf er terug op aan te sluiten en als die een andere letter krijgt, om die dan te proberen terug te zetten naar G:\. Als dat lukt zou ik Adobe er dan wel op moeten krijgen, alleen, zodra ik die schijf loskoppel, gaan de updates weer fout.

Heb ik nog één probleem. Ik kan dat pas over een week doen. Ik zit midden in een verhuizing en die schijf is al ingepakt, en ik heb nu even geen zin om alle dozen door te gaan lopen spitten.

Mocht er toch nog iemand een goed idee hebben, dan hoor ik het graag.

mrnn
door mrnn - Jul 14, 2010 om 23:15
67 Antwoorden / 10 Vragen

@jscholtes

Ik heb wel een backup en ik heb geprobeerd alle bestanden van Adobe terug te zetten. Sommige bestanden worden niet teruggezet. Adobe Reader doet het nog steeds niet.

jscholtes
door jscholtes - Jul 15, 2010 om 07:44
777 Antwoorden / 31 Vragen

Ik stel voor dat je je systeem volledig op nieuw installeert nu blijkt dat je een backup hebt. Zoals al aangegeven kost het herstel meer tijd (en brengt het je wellicht steeds verder weg) dan een volledige nieuwe installatie.

mrnn
door mrnn - Jul 15, 2010 om 09:35
67 Antwoorden / 10 Vragen

@ jscholtes

Backup teruggezet, maar geen resultaat. Adobe doet het nog altijd niet. Nog steeds dezelfde melding.

jscholtes
door jscholtes - Jul 15, 2010 om 16:54
777 Antwoorden / 31 Vragen

Een backup terugzetten waarin het probleem ook al zat heeft inderdaad geen enkel resultaat. Mocht je meerdere versies (grootvader-vader-zoon-principe) hebben dan zou je eens terug kunnen gaan naar je oudste backup.
Ik blijf er bij dat het volledig opnieuw installeren van je systeem de snelste optie is.
Ga dan ook verder niet meer reageren op deze vraag.

mrnn
door mrnn - Jul 15, 2010 om 17:08
67 Antwoorden / 10 Vragen

@ jscholtes

Alsnog bedankt voor de tip, maar een oudere backup heb ik helaas niet. Ik heb al besloten om alles opnieuw erop te gaan zetten zodra ik op orde ben in mijn nieuwe huis.

Iedereen bedankt voor de hulp.

aurora1
door aurora1 - Jul 15, 2010 om 21:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@mrnn: heb je al schijfcontrole en repair geprobeerd?

vr.gr.

mrnn
door mrnn - Jul 16, 2010 om 11:44
67 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 15 jul 2010, 21:01]@mrnn: heb je al schijfcontrole en repair geprobeerd?

vr.gr.

Zojuist afgerond zonder resultaat. Nog steeds dezelfde melding: ongeldig station G.

mrnn
door mrnn - Jul 16, 2010 om 16:03
67 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb Windows 7 opnieuw geïnstalleerd, maar ook zonder resultaat. Nog steeds dezelfde melding. Het is gewoon te gek voor woorden.

jscholtes
door jscholtes - Jul 16, 2010 om 17:25
777 Antwoorden / 31 Vragen

Als je daadwerkelijk een nieuwe installatie zou hebben gedaan kun je dit soort meldingen niet meer krijgen. Immers Adobe staat dan in zijn geheel niet meer op je vaste schijf. Vraag me dan ook werkelijk af wat je wel hebt gedaan......

freya
door freya - Jul 16, 2010 om 17:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mrnn schreef op vrijdag 16 jul 2010, 16:03]Ik heb Windows 7 opnieuw geïnstalleerd, maar ook zonder resultaat. Nog steeds dezelfde melding. Het is gewoon te gek voor woorden.
Het lijkt mij inderdaad raar dat bij een nieuwe installatie van Windows, Adobe een foutmelding geeft m.b.t. een G: schijf. Bestaat er überhaupt wel een G: station op je computer? Als je via Deze computer of met de Windows Verkenner kijkt, zie je dan in het rijtje met stations dan een G: station staan? En zoja, wat is dat dan voor een station?

Freya

mrnn
door mrnn - Jul 16, 2010 om 17:46
67 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Freya,

Er is geen G-station, dat is het 'm nu juist. Er was er wel één, dat was die oude externe schijf. Ik kan alleen nog die oude schijf aansluiten en hopen dat die dan weer de letter G krijgt, of anders proberen om hem te hernoemen. Met de H is dat hernoemen mislukt. Maar die schijf is al ingepakt vanwege mijn verhuizing, dus dat kan dan pas volgende week.

Ik heb ondertussen de vraag ook gesteld op een Adobe forum en kreeg daar zojuist het advies om die oude schijf terug aan te sluiten.

Als ik de computer terug moet gaan zetten naar de fabrieksinstellingen, krijg ik ten eerste weer Vista terug en raak dan ook een heleboel andere programma's kwijt. Om dat te gaan doen, moet ik eerst alle andere opties uitgeprobeerd hebben. Gelukkig heb ik alle persoonlijke zaken op de nieuwe externe harde schijf staan.

mrnn
door mrnn - Jul 16, 2010 om 17:48
67 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=jscholtes schreef op vrijdag 16 jul 2010, 17:25]Als je daadwerkelijk een nieuwe installatie zou hebben gedaan kun je dit soort meldingen niet meer krijgen. Immers Adobe staat dan in zijn geheel niet meer op je vaste schijf. Vraag me dan ook werkelijk af wat je wel hebt gedaan......

Ik had er oorspronkelijk Vista op staan en heb een upgrade gekocht naar Windows 7. Bij de herinstallatie van 7 worden er allerlei zaken mee overgenomen, zag ik, dus ook het Adobe probleem.

Het enige wat echt zou moeten werken is de pc terug zetten naar de fabrieksinstellingen, maar ik probeer nog eerst die andere suggestie (zie boven).

jscholtes
door jscholtes - Jul 16, 2010 om 17:53
777 Antwoorden / 31 Vragen

Je installatie wijze is dus een upgrade. Dringend advies is als nieuw te installeren!

freya
door freya - Jul 16, 2010 om 17:55
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@mrnn:

Ah oké, maar dan heb je dus geen nieuwe installatie gedaan, maar heb je de nieuwe installatie gewoon over de oude heen gedaan en dan worden alle instellingen (dus ook de foute) overgenomen en schiet je er dus niets mee op.

Persoonlijk zou ik dan toch gewoon een echte nieuwe installatie (dus eerst de schijf formatteren) doen of gewoon die Windows Vista terugzetten want anders blijf je toch echt met deze problemen zitten. Overigens werk ik inmiddels al 1½ jaar met Windows Vista (+SP1) en dat werkt gewoon probleemloos.

Freya

mrnn
door mrnn - Jul 16, 2010 om 18:15
67 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Freya,

Ik had problemen met Windows Explorer met Vista, vandaar dat ik destijds Windows 7 erover heen gezet heb.

Bedankt voor alle advies. Ik ga eerst die andere schijf terugzetten en als dat ook mocht falen, dan ga ik een echte nieuwe installatie doen.

Volgende week weet ik meer. Ik zal het nog laten weten hoe het opgelost is, ook voor andere mensen die er ooit eens mee te maken kunnen krijgen. Op het Adobe forum had ik al iemand getroffen die hetzelfde had meegemaakt.

freya
door freya - Jul 16, 2010 om 18:22
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@mrnn:

Doe jezelf een plezier en vergeet IE. Stap over op Firefox en je zult er zeker geen spijt van krijgen. Werkt veel prettiger, is een stuk veiliger en er zijn vele plugins voor te krijgen zodat je er allemaal handige functies aan toe kunt voegen.

Freya

jscholtes
door jscholtes - Jul 16, 2010 om 19:53
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=freya schreef op vrijdag 16 jul 2010, 18:22]@mrnn:

Doe jezelf een plezier en vergeet IE. Stap over op Firefox en je zult er zeker geen spijt van krijgen. Werkt veel prettiger, is een stuk veiliger en er zijn vele plugins voor te krijgen zodat je er allemaal handige functies aan toe kunt voegen.

Freya

Hoe bedoel je dat Freya? Slip of mind? Windows Explorer of Microsoft Internet Explorer? Het advies voor Firefox begrijp ik, steun ik maar is geen oplossing voor de huidige problemen toch?

freya
door freya - Jul 16, 2010 om 20:07
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jscholtes schreef op vrijdag 16 jul 2010, 19:53][quote=freya schreef op vrijdag 16 jul 2010, 18:22]@mrnn:

Doe jezelf een plezier en vergeet IE. Stap over op Firefox en je zult er zeker geen spijt van krijgen. Werkt veel prettiger, is een stuk veiliger en er zijn vele plugins voor te krijgen zodat je er allemaal handige functies aan toe kunt voegen.

Freya

Hoe bedoel je dat Freya? Slip of mind? Windows Explorer of Microsoft Internet Explorer? Het advies voor Firefox begrijp ik, steun ik maar is geen oplossing voor de huidige problemen toch?
Je hebt gelijk, er stond 'Windows Explorer' en ik zag er 'Internet Explorer' in.

Freya

mrnn
door mrnn - Jul 16, 2010 om 20:07
67 Antwoorden / 10 Vragen

Ja, ik bedoelde Explorer. Zie Taakbeheer: explorer.exe. Ik moest iedere ochtend die taak beëindigen en opnieuw opstarten om van een storing af te komen. Sinds windows 7 heb ik daar geen last meer van. Vandaar dat ik Vista absoluut niet terug wil. En met IE heb ik totaal geen problemen, dat vind ik een hele fijne browser.

st
door stkl - Jul 21, 2010 om 22:16
3 Antwoorden / 1 Vragen

ik weet niet of het al opgelost is...
maar misschien is een snelle en eenvoudige work-around het installeren van een andere pdf-reader.
bijv.: sumatra

mrnn
door mrnn - Jul 22, 2010 om 16:17
67 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo STKL,

Nee, ik was nog niet zover. Ik heb net pas internet weer aan de praat gekregen na mijn verhuizing. Ik heb uw suggestie opgevolgd en sumatra geïnstalleerd. Alle pdf-files worden weer geopend. Heel hartelijk dank hiervoor. Nu kan ik tenminste weer vooruit. Ineens merk je pas hoeveel info er in pdf-files gestuurd wordt.

Nogmaals dank.

erik008
door erik008 - Jul 22, 2010 om 17:06
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Voor een tijdje terug ook problemen gehad met de acrobat reader.
Ik kreeg toen van adobe het advies de CS3 Cleaner te draaien.
Let op...de CS3 cleaner ruimt meer op van Adobe.

mrnn
door mrnn - Jul 22, 2010 om 18:16
67 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Erik008,

Dat programma werkt niet. Ik zou eerst een Windows programma moeten installeren, maar dat programma verwijdert alleen Office producten en dat is niet de bedoeling.

Toch bedankt voor het advies.

erik008
door erik008 - Jul 22, 2010 om 18:44
1401 Antwoorden / 25 Vragen

CS3 Cleaner is een Adobe cleaner..
Dit heeft niets met Windows Office te maken.

mrnn
door mrnn - Jul 22, 2010 om 20:04
67 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=erik008 schreef op donderdag 22 jul 2010, 18:44]CS3 Cleaner is een Adobe cleaner..
Dit heeft niets met Windows Office te maken.

Dat klopt, maar het werkt niet zonder dat andere programma. Ik heb het geprobeerd. Dat andere programma zit niet op mijn pc, dat zou ik dan eerst moeten downloaden en installeren, maar het verwijdert Office en dat is niet de bedoeling.

erik008
door erik008 - Jul 22, 2010 om 20:33
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Heb je op je computer programma's geïnstalleerd op een exterene harde schijf?
Normaal zet je op externe schijven alleen data en geen software of systeem bestanden.
Je kunt in beheer de nieuwe schijf ook wel weer G: noemen.
De verwijzing naar G: staat ergens in het register, zonder uitgebreide kennis van windows zou ik daar niet in gaan veranderen.

mrnn
door mrnn - Jul 22, 2010 om 22:15
67 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo erik008,

Het advies van hernoemen heb ik al in het begin gehad en dat is mislukt. De H-schijf laat zich domweg niet hernoemen in G. Het enige is om de oude schijf weer terug aan te sluiten en te kijken of die weer G genoemd wordt. Maar ik ben net verhuisd en hij zit nog ergens in een doos. Zodra ik hem gevonden heb, kan ik dat gaan proberen. Ondertussen kan ik toch de pdf-files lezen met het sumatra-programma, dus ik ben voorlopig uit de brand.

Bedankt voor het meedenken.

jscholtes
door jscholtes - Jul 22, 2010 om 22:24
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=mrnn schreef op donderdag 22 jul 2010, 22:15]Hallo erik008,

Het advies van hernoemen heb ik al in het begin gehad en dat is mislukt. De H-schijf laat zich domweg niet hernoemen in G. Het enige is om de oude schijf weer terug aan te sluiten en te kijken of die weer G genoemd wordt. Maar ik ben net verhuisd en hij zit nog ergens in een doos. Zodra ik hem gevonden heb, kan ik dat gaan proberen. Ondertussen kan ik toch de pdf-files lezen met het sumatra-programma, dus ik ben voorlopig uit de brand.

Bedankt voor het meedenken.

Je bent wel een volhouder. Mijn advies over opnieuw installeren (ipv upgrade) heb je nog steeds in de wind geslagen. Zoek eens naar het oude dos commando 'subst'(itute) Dit biedt je de mogelijkheid h: te verwijzen naar g: vice versa. Dit zou het probleem van je drive kunnen oplossen. Blijf echter eigenwijs bij mijn eerdere adviezen; herinstallatie!

mrnn
door mrnn - Jul 23, 2010 om 16:37
67 Antwoorden / 10 Vragen

JScholtes,

Je beledigende antwoord heb ik aan de redactie gemeld. Ik laat me door jou niet als een klein kind behandelen. Ik verzoek je dringend je verder niet meer met mijn vraag te bemoeien.

erik008
door erik008 - Jul 23, 2010 om 17:11
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Je zou ook de Handmatig Verwijderen Procedure kunnen doorlopen.

jscholtes
door jscholtes - Jul 23, 2010 om 17:14
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=mrnn schreef op vrijdag 23 jul 2010, 16:37]JScholtes,

Je beledigende antwoord heb ik aan de redactie gemeld. Ik laat me door jou niet als een klein kind behandelen. Ik verzoek je dringend je verder niet meer met mijn vraag te bemoeien.

Jammer dat je dit zo oppakt. Wilde je zeker niet beledigen. Succes met je verhaal!

mrnn
door mrnn - Jul 23, 2010 om 21:05
67 Antwoorden / 10 Vragen

Zo, het probleem is opgelost. Adobe is weer geïnstalleerd. Precies zoals ik al te horen had gekregen op het Adobe forum: gewoon de oude externe schijf weer aansluiten en dan downloaden.
Adobe zit er weer op zonder dat ik de hele pc weer terug naar de fabrieksinstellingen moest zetten, met alle ellende van dien.

Groetjes