hawkeye_1
door hawkeye_1 Apr 20, 2004 om 23:03
Computers & telefonie

Probleem met factuur van livechat4u


Hallo,


Laat ik vanaf het begin beginnen.


Een paar week geleden kwam ik op internet een advertentie tegen voor de site livechat4u, waarin ze een 10 daags trial abonnement aanboden. Ik ben toen op dat aanbod ingegaan en heb mij voor dat abonnement aangemeld. Een paar dagen later kreeg ik een brief thuis waarin de login instructies en mijn gebruikersnaam voor die site in stonden. Ik ben toen naar die site gegaan, heb me de boel daar even bekeken en ben tot de conclusie gekomen dat de content die ze leverde niet aan mijn verwachtingen verdeden. Ik heb daarna niets meer gedaan met die site.


Nu kreeg ik afgelopen week opeens een factuur van livechat4u van 149.95 voor een gold abonnement. Nadat ik het op hun site had na gekeken, bleek dat ze gebruik maken van een opt-out systeem, waarbij je in je trial periode het abonnement moet opzeggen anders zit je automatisch vast aan het duurste abonnement bij die site.


Ik wil hier van af zonder te betalen. Heeft iemand suggesties over hoe ik dit het beste aan kan pakken?


Ik moet er wel bij zeggen dat ik al wel schriftelijk het abonnement bij hun heb opgezegd en ik heb per mail bevestigt gekregen dat dit gebeurd per eerstvolgende datum

735 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tigertje
door tigertje - Apr 20, 2004 om 23:37
402 Antwoorden / 0 Vragen
0

Tsja, het is natuurlijk wel zo dat u op een passieve handeling (de advertentie) van Livechat4u een actieve handeling heeft verricht, namelijk contact zoeken met het bedrijf. U bent dus in de eerste plaats nergens toe gedwongen. U heeft een brief ontvangen. De vraag is natuurlijk of hier iets instond over het opt-out systeem (of in de advertentie). Op de site van Livechat4u (ik begrijp ook meteen waarom u niet verder wilde me ze) staan de spelregels redelijk duidelijk aangegeven. Hierin staat duidelijk:


"2.9 Special Try-out Membership: aanbieder geeft gebruiker gedurende een bepaalde periode toegang tot de content. Gebruiker betaalt de eerste 10 dagen niets. Zonder opzegging, binnen deze periode door de gebruiker, zal het try-out membership automatisch overgaan in een Gold membership."


Opvallend is het in elk geval dat u moet betalen voor Gold Abonnement terwijl er ook een tussenvorm bestaat (Silver), welke aanzienlijk goedkoper is. Gezien de hoge prijs van Gold riekt dit sterk naar bedrog.


Overigens maakt een blad als Elsevier ook gebruik van deze opt-out regeling. Ik vind het persoonlijk een nogal grove manier van consumenten benadering. Ik geef u weinig kans op teruggave omdat het expliciet staat vermeld in de spelregels.


Het enige waarop u zich kan beroepen is dat Livechat4u u nergens heeft gewezen op de spelregels en/of u verwezen heeft naar de website waar u ze kon vinden. Maar dan moet u dat wel zeker weten.

jo
door jobi - May 13, 2004 om 23:25
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik had een bijna zelfde ervaring echter ik had binnen de tien dagen een schriftelijke opzegging gedaan maar toch kreeg ik een factuur thuisgestuurd. nadat ik weer een brief had gestuurd met uitleg dat dit niet klopte kreeg ik via de email als antwoord dat niet het gold abonnement, dat ik automatisch zou hebben gekregen' maar het platinum abonnement bij de eerstvolgende zou worden opgezegd.


Ik wil ze graag emailen dat dit weer nier klopte echter ik weet hun email adres niet. kan iemand mij hieraan helpen...


 


bedankt

hawkeye_1
door hawkeye_1 - May 14, 2004 om 09:21
25 Antwoorden / 3 Vragen
0

het email adres om hun te bereiken is memberdesk@livechat4u.com


Daarnaast is het probleem erger geworden. Ik kan nog steeds inloggen, maar daarna kom ik alleen nog maar terecht bij inbelportals.

ro
door ronteiwes - Jun 2, 2004 om 07:55
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

hallo


ik wil graag weten hoe de stand van zaken op dit moment is met die BV want ik heb het zelfde probleem  en weet niet goed wat ik er mee aan moet met die klanten zie ook forum 3


 


vast bedankt

hawkeye_1
door hawkeye_1 - Jun 2, 2004 om 12:37
25 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik heb de laatste tijd weinig gehoord van hun. Alhoewel ik de eerst aanmaning binnenkort verwacht te krijgen.


Ik heb alleen op mijn laatste mailtje nog geen reactie gehad. Op alle andere kwam er iets op terug dat de opzegging ontvangen is en per eerst volgende datum opgezegd is.


De aanpak die ik op dit moment gebruik is dat ik het product zie als een ondeugdelijk product (3 maanden toegang tot de contents) en heb daarbij aangegeven wat er niet aan deugd. Er zaten sites bij waarbij ik geen beeld krijg, de filmpjes bestaan uit te veel stukken, je moet dus elke 30 seconden of minuut een ander stukje van de film ophalen. Op dit moment moet ik zelfs via een betaal nummer inbellen om uberhoudt toegang te krijgen. Ik heb dus in mijn laatste mail de klachten nog een keer opgesomd, hun gewezen op het feit dat hun product niet werk en dat ik er support op wil hebben. En als ze die niet geven dat ik dan wetelijk het recht op om de koopovereenkomst te verbreken.


Hierop heb ik nog niets gehoord, ondanks het feit dat het al weer 2  weken geleden is dat ik het verstuurd heb, dus het even afwachten.

li
door litleguy - Aug 27, 2004 om 00:00
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb een nog veel ergere ervaring, ik kreeg ineens een aanmaning binnen van dit bedrijf, terwijl ik nog nooit hun website heb bezocht tot ik ineens die aanmaning binnen kreeg( dat is ook de enigste manier om met hun in contact te treden of via een postbus nummer,Belachelijke manier van zaken doen).Men zegt op hun website dat er en bepaalde code naar mijn is gestuurd waarna de aanmelding wordt geactiveerd,verder zegt men dat men via e-mail je eerst een paar keer waarschuwt, en het lijkt mij dat men je eerst een normale accept giro toestuurt voor men met een aanmaning aan komt zetten, ik heb dus nooit hun website bezocht , nooit een code ontvangen , nooit een accept giro ontvangen, nooit een enkele waarschuwing gehad per e-mail, maar men stuurt wel uit het niets een aanmaning, ik heb hun inmiddels een aangetekende brief toegezonden dat ik totaal niet begrijp wat hier gebeurt en dat hun maar eerst maar moeten laten zien waaruit blijkt dat ik mij heb aangemeld bij hun met de vraag dit zo snel mogelijkte doen aangezien ik hun aanmaning moet betalen binnen 10 dagen het liefst per e-mail want dat gaat toch het snelst dit is twee dagen geleden gebeurd ik ben benieuwd !! zoals je ziet kan het dus erger !!


Ik hoop dat Kassa misschien wat aandacht kan besteden aan deze zaak want dit riekt naar oplichterij, is dit geen oplichterij dan vind ik het zeker smerig zaken doen, misshie moet de politiek zich hierover gaan buigen en dit soort praktijken verbieden, stel je voor dat een van je kinderen deze websites bezoeken en je bent niet thuis dan ben je ineens 167.45euro armer als je het niet in de gaten hebt  rond uit schandalige praktijken!!!

ch
door chivas - Sep 23, 2004 om 12:52
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

hallo..


ik heb gelijk gereageerd toen ik zag wat een sh*t hun site was, en geschreven dat ik niet meer met hun te maken wilde hebben. Echter zij bleven aanmaningen etc. sturen, waarop ik uiteraard niet reageerde, nu heb ik een brief van hun incasso advokaten gekregen te weten heutink advokaten te apeldoornm of ik ff 336 euro wil betalen, anders nemen ze gerechtelijke maatregelen...


nou laat maar komen!!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer