em
door emstra Mar 3, 2011 om 22:05
Computers & telefonie

Probleem met Windows mediaplayer

Ik kan niets afspelen bij windows mediaplayer , sttdes weer een foutmelding , zoals wordt door een andere gebruikt reparaties uitgevoerd enz enz , niets helpt . Alles er eens afgehaald en opnieuw geinstalleerd, wil vaak ook helpen , mooi niet Ik zou niet meer weten wat te doen . Heeft iemand een oplossing?

1094 6 Rapporteer

freya
door freya - Mar 3, 2011 om 22:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo emstra,

Krijg je een foutmelding bij het starten van de WMP of wanneer je een bepaald filmpje wil afspelen? De WMP speelt lang niet alle 'formaten' af, dus als het om het afspelen van bepaalde filmpjes gaat, dan kan het heel goed aan die filmpjes liggen en niet aan de WMP.
En als je een foutmelding krijgt, hoe luidt die dan?

m.vr.gr. Freya

em
door emstra - Mar 3, 2011 om 23:08
8 Antwoorden / 7 Vragen

Eigenlijk alles is fout, films , cd `s . Vreemd dat bv i Tunes wel werkt , ook die heb ik er eens afgehaald om Windows opnieuw te installeren, steeds weer hetzelfde verhaal . Zou je kunnen zeggen , hou i Tunes er mooi op maar die is zo traag en voor het downloaden van extra`s moet je dik betalen , daar heb ik geen trek in en ook niet de bedoeling. Ik wil simpel dat De media player werkt

birdies
door birdies - Mar 4, 2011 om 00:32
6104 Antwoorden / 31 Vragen

VLC player, klik is minstens zo goed, zo niet beter dan WMP. Ook Realplayer is een prima player (wel opletten dat je de gratis versie download)

dobby
door dobby - Mar 4, 2011 om 02:56
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=emstra schreef op donderdag 3 mrt 2011, 23:08]Eigenlijk alles is fout, films , cd `s . Vreemd dat bv i Tunes wel werkt , ook die heb ik er eens afgehaald om Windows opnieuw te installeren, steeds weer hetzelfde verhaal . Zou je kunnen zeggen , hou i Tunes er mooi op maar die is zo traag en voor het downloaden van extra`s moet je dik betalen , daar heb ik geen trek in en ook niet de bedoeling. Ik wil simpel dat De media player werkt

Hm.. ok - even een korte WAG: hoewel ik in het algemeen nogal tegen de diverse 'Codec Packs' ben (ze eigenen zich alle formaten toe, maar doen dat in het algemeen niet zo netjes en laten ook veel troep enzo achter), is er eentje die wel te vertrouwen is en die ik ook zo zonder verdere info van de gebruiker toch durf aan te raden.

(ok - er zijn er vast wel meer, maar 1 die ik ken.. even niet te letterlijk nemen).

CCCP - heeft niets met Rusland e.d. te maken, maar staat voor Combined Community Codec Pack. Is redelijk conservatief in de aannames, settings, is als het moet wel goed te tweaken, ondersteunt ook de nieuwe Vista/W7 "priorities" e.d. - en is zonder problemen weer te verwijderen indien gewenst.

2 links: eerst een programma'je wat laat zien welke (herkende) codec packs er op je systeem staan dan wel gestaan hebben, en vervolgens het codec pack zelf.

1. de CCCP Insurgent (info progje, wat nog wel meer kan als het echt moet)
2. het CCCP zelf

Verder is http://cccp-project.net/ de website zelf met links naar de eerder genoemde download bouncers, een gebruikers forum en documentatie links.

Misschien is er niet eens zo heel veel met je systeem mis, maar als je dit (of in elk geval een trusted) codec pack installeert heeft dat als side effect dat heel wat settings gereset worden, wat vaak weer heilzaam voor je systeem kan zijn.

Als het dan nu nog niet werkt dan is er nog niets aan de hand, maar zullen IMO simpele generieke oplossingen niet werken en zullen we er wat dieper in moeten duiken om e.e.a. aan de praat te krijgen.

Vooralsnog ga ik even uit van minimaal XP/SP3 (of desnoods SP2).. correct me if I am wrong..

em
door emstra - Mar 4, 2011 om 22:51
8 Antwoorden / 7 Vragen

is wel een mooi verhaal , maar snap er weinig van , ben het engels niet machtig en daar zit het probleem ook vaak , daarbij nog het technisch gedoe , waar je echt niet meer uitkomt i Tunes is eigenlijk de enige die dat doet , maar zo traag . Ik heb alle denkbare programma`s er op gehad , allemaal in het engels Ik ben 70 en dan wil je toch wel een beetje eenvoudig houden , dat lukt met met Windows media player ook al niet, die willen je wel helpen , alleen tegen betaling , de boom in zeg ik dan , ik weet zeker dat iemand met de nodige kennis dit zomaar oplost

dobby
door dobby - Mar 5, 2011 om 00:16
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=emstra schreef op vrijdag 4 mrt 2011, 22:51]is wel een mooi verhaal , maar snap er weinig van , ben het engels niet machtig en daar zit het probleem ook vaak , daarbij nog het technisch gedoe , waar je echt niet meer uitkomt i Tunes is eigenlijk de enige die dat doet , maar zo traag . Ik heb alle denkbare programma`s er op gehad , allemaal in het engels Ik ben 70 en dan wil je toch wel een beetje eenvoudig houden , dat lukt met met Windows media player ook al niet, die willen je wel helpen , alleen tegen betaling , de boom in zeg ik dan , ik weet zeker dat iemand met de nodige kennis dit zomaar oplost

Ok - mein vaud - ik laat me nog wel eens gaan... beroeps deformatie.. - Tijd voor plan B: Het is technisch heel goed mogelijk om iemand op afstand op jouw PC met je mee te laten kijken; daar zijn allerlei tools voor, ingebouwd in Windows in de duurdere versies, gratis via Windows Live te downloaden, of b.v. gratis (non commercieel) bij TeamViewer of meer direct via dit programma.

Als je degene aan de andere kant vertrouwt en dit opstart en de getoonde gegevens vertelt, kan die andere persoon op afstand (via het internet) werken op jouw PC.. jij kan gewoon zien wat er gebeurt, de muis zien bewegen enz.. als het je te ver gaat druk je op ESC en is alles over..

maar goed - op die manier kan die persoon op afstand heel wat doen. Dit programma heeft niet echt aparte dingen om geluid te beheren, maar je komt meestal wel een heel eind..

Zoek bij voorkeur iemand die je vertrouwt om dit te doen.. anders wil ik (of een van de andere mensen hier) ook wel eens even wat proberen..

Als het echt diep intern om de instellingen van de geluidskaarten gaat dan lukt het op deze manier met dit programma niet (omdat op het moment dat de verbinding er is je zeg maar een andere geluidskaart hebt).. maar normaliter kan je aardig wat dingen proberen en/of uitsluiten... en hoe meer je weet des te gerichter kan je je aandacht ergens op richten..