in
door inekepim Feb 12, 2013 om 20:35
Computers & telefonie

Problemen met de muis van laptop

Het scrollen met de muis op mijn laptop gaat heel schokkerig en hij scrolt ook vanzelf verder dan de bedoeling is. Wie weet er een oplossing? Het is een draadlozemuis.

4984 29 Rapporteer

freya
door freya - Feb 12, 2013 om 20:49
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo inekepim,

Eerst maar eens beginnen met het controleren van de batterijen van de muis lijkt me....

En ik neem aan dat de muis met de laptop communiceert via zo'n ontvangertje die in een USB-poort zit? Zo ja, doe die dan eens in een andere USB-poort en start de laptop opnieuw op.

m.vr.gr. Freya

valerius-2
door valerius-2 - Feb 12, 2013 om 22:27
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Probeer het eens met een muis die is aangesloten of die wel goed werkt. Dan weet u meteen of het aan u laptop ligt.

ikbenik
door ikbenik - Feb 12, 2013 om 23:01
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Of de muis wordt op een verkeerd ondergrond gebruikt.
Dan schiet de muis ook alle kanten op.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 13, 2013 om 10:07
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo inekepim,
het kan zijn dat de binnenkant van de muis stofvrij gemaakt moet worden.
Vr. gr. sjoppie.

freya
door freya - Feb 13, 2013 om 10:15
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sjoppie schreef op woensdag 13 feb 2013, 10:07]Hallo inekepim,
het kan zijn dat de binnenkant van de muis stofvrij gemaakt moet worden.
Vr. gr. sjoppie.
Bij een draadloze muis?
De LED/Laser en de sensor zitten aan de buitenkant van de muis. Wat is dan nog het nut van het stofvrij maken van de binnenkant....?

Freya

edrick3
door edrick3 - Feb 13, 2013 om 10:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@freya,

Dat het 'balletje' goed rolt?

freya
door freya - Feb 13, 2013 om 10:27
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 13 feb 2013, 10:24]@freya,

Dat het 'balletje' goed rolt?
Tjongejonge.....een balletje? In een draadloze muis?

Freya

miekmol
door miekmol - Feb 13, 2013 om 11:20
201 Antwoorden / 50 Vragen

Hallo Inekepim,

Hier wordt vanuit gegaan dat het een draadloze muis met een kleine ontvanger in een usb-poort betreft.
Ik zelf heb ook een draadloze muis maar dan via Bluetooth, eentje van Logitech.
Ondertussen heb ik al 3 muizen gehad, telkens is er iets met de hardware.
De service van Logitech is fantastisch!

Ik zou graag willen weten wat voor soort muis jij hebt.

Mieke

domantwoord
door domantwoord - Feb 13, 2013 om 11:39
192 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet dat het niet hetzelfde probleem hoeft te zijn maar ik wil het toch even vertellen.
Vorige week was er een update voor de drivers van mijn microsoft draadloze toetsenbord en muis.
Na deze update scrolde de muis alleen nog maar net iets meer dan een pagina per wielklikje, hoogst irritant dus wat er waren steeds regels weg.
ook het aanpassen van het aantal regels scrollen maakte niets uit, hij bleef dat doen.
Ten einde raad heb ik de instalatie van de nieuwe driver maar ongedaan gemaakt (systeem herstel) en nu kan ik zelfs weeer één regel per klikje als ik dat zou willen.
wat ik met dit verhaal dus eigenlijk kwijt wil is 1) normaal is het scrollen / aantal regels instelbaar en 2) soms kan een driver wel eens het probleem zijn (lang leve microsoft...not...)

edrick3
door edrick3 - Feb 13, 2013 om 12:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=freya schreef op woensdag 13 feb 2013, 10:27][quote=edrick3 schreef op woensdag 13 feb 2013, 10:24]@freya,

Dat het 'balletje' goed rolt?
Tjongejonge.....een balletje? In een draadloze muis?

Freya

Die reactie verwachtte ik al.
En ja, ik heb hier nog een draadloze muis van Logitech mét een balletje.
De reactie van sjoppie en mijn opmerking is dus niet zo gek, niet wetende wat voor muis TS heeft.

Met vr.gr.

an
door anna cornelia - Feb 13, 2013 om 12:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bij internet-opties: aanvinken: vloeiend schuiven gebruiken.
Dat zou ook de reden kunnen zijn van schokkerig scrolt.
Overigens kan er in een draadloze muis (zie onderkant) ook wat stof zitten.

freya
door freya - Feb 13, 2013 om 13:47
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 13 feb 2013, 12:31][quote=freya schreef op woensdag 13 feb 2013, 10:27][quote=edrick3 schreef op woensdag 13 feb 2013, 10:24]@freya,

Dat het 'balletje' goed rolt?
Tjongejonge.....een balletje? In een draadloze muis?

Freya

Die reactie verwachtte ik al.
En ja, ik heb hier nog een draadloze muis van Logitech mét een balletje.
De reactie van sjoppie en mijn opmerking is dus niet zo gek, niet wetende wat voor muis TS heeft.

Met vr.gr.
Die muizen zijn dan blijkbaar zeldzaam.....
Ik kan wel stellen dat ik bij 100+ mensen over de vloer ben geweest om ze te helpen bij computerproblemen en ik ben werkelijk nog nooit een draadloze muis met een balletje tegengekomen......

Freya

edrick3
door edrick3 - Feb 13, 2013 om 13:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@freya,

Zo zie je maar ..... een mens is nooit te oud om te leren. ;-)

Met vr.gr.

domantwoord
door domantwoord - Feb 13, 2013 om 14:01
192 Antwoorden / 0 Vragen

ik leer het nooit hè ;-)
weer een poging.... link

domantwoord
door domantwoord - Feb 13, 2013 om 14:04
192 Antwoorden / 0 Vragen

was wel een pol van 2002 hoor ;-) dus inderdaad museum materiaal !!

freya
door freya - Feb 13, 2013 om 14:05
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=domantwoord schreef op woensdag 13 feb 2013, 13:58] ehhh zo zeldzaam zijn ze schijnbaar toch niet.....
Om te beginnen is 11,8% ook niet echt veel en ten tweede, die poll stamt wel uit 2002....
Ik schat zo in dat het aandeel 'draadloos met bal' op dit moment een heel stuk lager ligt....

Freya

ikbenik
door ikbenik - Feb 13, 2013 om 14:06
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Ik ben ze ook veel tegengekomen.
Ook helemaal open geschroefd en schoongemaakt.

edrick3
door edrick3 - Feb 13, 2013 om 14:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@domantwoord,

Inderdaad.
Weliswaar is deze poll uit 2002, maar toch .....
Wél (toen) 11,8% van de gebruikers met een draadloze muis met bal!!

Met vr.gr.

domantwoord
door domantwoord - Feb 13, 2013 om 14:10
192 Antwoorden / 0 Vragen

nou...1 op 8,5 is toch best wat.......is ongeveer (13%) het marktaandeel dat apple op de computermarkt heeft .....(om maar wat te noemen ;-) )

erik9472
door erik9472 - Feb 13, 2013 om 14:42
50 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een draadloze muis met een rood lampje. Deze muis doet het niet op een rode ondergrond.

domantwoord
door domantwoord - Feb 13, 2013 om 15:14
192 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=erik9472 schreef op woensdag 13 feb 2013, 14:42]Ik heb een draadloze muis met een rood lampje. Deze muis doet het niet op een rode ondergrond.
op glas werken ze meestal ook niet of niet echt lekker

yo
door yona - Feb 13, 2013 om 17:37
20 Antwoorden / 9 Vragen

Hahahahaaah!! Heel grappig...
Wat een balletje, een muis, nietes/ welles en je vergissing niet willen toegeven allemaal te weeg kan brengen...

in
door inekepim - Feb 13, 2013 om 18:11
10 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo allemaal.
Alles wat me geadviseerd is had ik al gedaan, maar helaas.
Alleen had ik de computer niet opnieuw opgestart, nu ik dit gedaan heb is alles weer oké.
Iedereen hartelijk bedankt voor de moeite.

Groetjes.

edrick3
door edrick3 - Feb 13, 2013 om 18:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@inekepim,

Mooi dat alles weer werkt.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

freya
door freya - Feb 13, 2013 om 18:21
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@inekepim:

Dat is mooi, maar we zijn natuurlijk nog wel nieuwsgierig naar wat voor een muis het precies is.....

Freya

in
door inekepim - Feb 13, 2013 om 18:29
10 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Freya.

Het is een muis zoals jij het beschreef, dus zónder balletje, hihihi.
Maar ook deze moet je trouwens wel even stofvrij blazen of met een vochtig doekje reinigen.
De vorige keer heeft dat wel geholpen, maar toen heb ik waarschijnlijk wél ( toevallig ) de computer opnieuw opgestart en nu niet. Toen ik je antwoord zag heb ik dat even gedaan en toen werkte het allemaal weer.

Groet Ineke.

freya
door freya - Feb 13, 2013 om 18:43
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@inekepim:

Oké, duidelijk.

groetjes, Freya

freya
door freya - Feb 13, 2013 om 20:27
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@domantwoord:

Ik vroeg om wat voor een muis het ging en daar gaf ze antwoord op, waarop ik dan zeg: 'Oké, duidelijk'. Is toch niet zo moeilijk om te begrijpen?

En als je haar eerste reactie had gelezen, dan had je gezien dat ze 'allerlei' zaken geprobeerd heeft, behalve dat ze de laptop nog niet opnieuw had opgestart. Wát dus precies de oorzaak van het probleem was weten we niet, maar na de herstart is het in ieder geval opgelost. En nee, het zal niet alleen aan het afstoffen hebben gelegen....

Freya