mi
door milo_1 Apr 8, 2009 om 14:34
Computers & telefonie

Problemen met Speedtouch-modem Online/KPN?

Zijn er mensen die problemen hebben met hun ADSL-verbinding bij internetprovider Online?



Wij hebben zelf problemen met de snelheid. Iedere keer als een
SpeedTouch 708 modem een
automatische update uitvoert, dan valt de verbinding weg of halveert
deze. Nu schijnt dit inmiddels een bekend probleem zijn. Online zegt
eraan te werken. Maar ondertussen zitten wij dus met een trage
verbinding.



Een monteur van Baas telecommunicatie, een gespecialiseerd bedrijf dat o.a. onderhoud
aan netwerken uitvoert in opdracht van internetprovider Online,
bevestigde het probleem deze week. Hij vertelde dat naast Online ook KPN problemen met
hetzelfde type modem heeft. Het lijkt dus een groter probleem zijn, waar meer mensen mee te maken hebben,



Internetprovider Online zou inmiddels aan het probleem werken. De
monteur zei dat wij nog geluk hadden. Met een normaal werkende
verbinding van bijvoorbeeld 4 MB hebben we nu hooguit 1,5 tot 2 MB. Er
schijnen mensen te zijn die helemaal zonder verbinding zitten of nog
nog maar 0,5 over hebben.



Op zich zijn we over de service van Online tevreden. Ze sturen zo een
monteur langs om naar het probleem te kijken. Hoe lang mag je echter
verbindingsproblemen accepteren? Want uiteindelijk betaal je wel de
volle mep voor een halfwerkend product?



2671 20 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gsm
door gsm - Apr 8, 2009 om 14:44
5940 Antwoorden / 47 Vragen
0

Ik ken Speedtouch 780 706 en 608..
De 708 is mij onbekend.



mi
door milo_1 - Apr 8, 2009 om 14:50
2 Antwoorden / 4 Vragen
0

Herstel, ik bedoel de Speedtouch 706.


gsm
door gsm - Apr 8, 2009 om 15:36
5940 Antwoorden / 47 Vragen
0

Lanzame verbinding:
Controleer in de eerste plaats de ADS kabel van ISRA punt naar de modem. Deze verbinding moet zo kort mogelijk zijn.



mi
door milo_1 - Apr 8, 2009 om 15:49
2 Antwoorden / 4 Vragen
0

>Lanzame verbinding:
>Controleer in de eerste plaats de ADS kabel van ISRA punt naar de >modem. Deze verbinding moet zo kort mogelijk zijn.

De aansluiting zelf is in orde. De afstand van ADS kabel naar ISRA punt is hooguit 30 cm.

De internetprovider kan op afstand de modem upgraden (software). Wanneer dat gebeurt, bijvoorbeeld als je opnieuw opstart, dan valt de verbinding weg of halveert
deze. Dat is het issue.

Ik vraag me af of meer mensen dit problemen hebben. Dat wil zeggen: heb je problemen met de verbinding van een Speedouch-modem? Het kan zijn dat je niet weet dat je dit probleem hebt. Maar wel steeds last hebt van een slechte verbinding, terwijl dit voorheen wellicht in orde was. In dat geval even de provider bellen en informeren naar het Speedtouch-modemprobleem met de auto-upgrade en wegvallen verbinding. Medewerkers van de Online helpdesk weten precies wat je bedoelt.


gsm
door gsm - Apr 8, 2009 om 16:04
5940 Antwoorden / 47 Vragen
0

Dan ligt het probleem dus puur bij Online.


pierre60
door pierre60 - Apr 10, 2009 om 12:58
132 Antwoorden / 14 Vragen
0

KPN werkt niet met speed touch maar met de experia box en die werkt prima. In het verleden heb ik ook de speed touch 706 gehad met al provider wanadoo en later orange. Ik had er heel veel problemen mee dus heb ik het abonnement opgezegd en ben over gegaan naar kpnplanet. Tot nu toe zonder problemen.

qp
door qpc - Apr 10, 2009 om 13:05
203 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat bedoel je met 'als de speedtouch een automatische update uitvoert'?


De enige automatische update die ik me kan voorstellen is een firmware-update van het modem en gezien het feit dat dit volgens Online een bekend probleem is, denk ik dat het probleem inderdaad in de firmware van het modem zit.


In dit geval denk ik dat Online bedoelt met 'we zijn er mee bezig', dat ze bezig zijn (in samenwerking met Thomson?) om een verbeterde versie van de firmware te schrijven. In dat geval kan je alleen maar afwachten. Uiteraard kan het ook gewoon een mankement in het modem zelf zijn, dat zou je uit kunnen proberen door even elders een modem te lenen en deze aan te sluiten.

kn
door knijnenburg_1 - Apr 10, 2009 om 13:38
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Speedtouch-modem 570 bestaat ook!


Heb er totaal geen problemen mee.


gebruik deze plusminus al 5 jaar.


 

kn
door knijnenburg_1 - Apr 10, 2009 om 13:48
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb een KPN-abonnement met de Speedtouch 570, werkt uitstekend.

peter
door peter - Apr 10, 2009 om 13:59
33 Antwoorden / 0 Vragen
0

Had zelf veel problemen met de Speedtouch 780 welke bij weerlichten of onweer zelfs km van woonplaats spontaan verbinding verbrak .Blijkt later dat dit bekend euvel is .Ik heb nu Fritzbox 7170 Het mooiste en meest uitgebreide sdsl modem met erg veel opties


dirck
door dirck - Apr 10, 2009 om 14:10
3201 Antwoorden / 3 Vragen
0

KPN werkt niet met speed touch maar met de experia box

De Experia Box kan ook een SpeedTouch zijn, de ST780.

Maar bij de Experia Box versie kun je er inderdaad niet zelf een andere software versie inzetten, dit doet de KPN automatisch.
 


jvdorst
door jvdorst - Apr 10, 2009 om 14:22
186 Antwoorden / 5 Vragen
0

Een speedtouch modem zelf wordt hoogstens 1à2 maal per jaar geupdate. Dus met update moet u iets anders bedoelen. Ook verstandig is het om eens te kijken wat er gebeurt als u de firewall in de speedtouch uitschakeld.


 

mi
door mips - Apr 10, 2009 om 14:25
5 Antwoorden / 3 Vragen
0

ook wij hebben problemen met speedtouch 706 en Online.
Elke keer als je de computer opnieuw opstart duurt het een paar minuten voordat je online kunt.
Volgens Online moesten we hem een half uur uitzetten en dan weer aan maar dat heeft niet geholpen.



wa
door waterm - Apr 10, 2009 om 14:56
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik heb zelf een speedtouch 546i van kpn en heb een geen last van volgens mijn is de provider online ziggo

pc
door pch07 - Apr 10, 2009 om 16:37
22 Antwoorden / 9 Vragen
0

Ten eerste. Schoon uw pc. D.m.v. schijfopruiming en defragmenteren. Daarna alle programma's afsluiten. De stekker uit de router(modem) halen. 1 minuut wachten en opnieuw aansluiten. Programma's gaan niet verloren. Misschien helpt het. Sucees!

blackwidow
door blackwidow - Apr 11, 2009 om 00:00
3 Antwoorden / 5 Vragen
0

Heeft u het modem al een harde reset gegeven? 10 Min uit, 10 min aanzetten en dan met een paperclip achter in het modem prikken. dan het modem een uur met rust laten zodat hij weer goed kan aanmelden in de centrale.
mvg blackwidow49



juani
door juani - Apr 11, 2009 om 00:22
11 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik heb ook Online en een Speedtouch 706.

Nooit problemen, werkt perfect!



netty1948
door netty1948 - Apr 11, 2009 om 08:55
5 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik ben ook bij Online, eerst wanadoo, toen Orange en nu Online en heb een livebox. Ik heb de laatste tijd last van een langzame computer, terwijl ik alle foto's juist op een stick heb gezet. Ik dacht, dan wordt het misschien wel beter. Deze week deed onze telefoon heel raar, degene die ons belden konden ons wel horen, maar wij niet en toen heb ik met Online gebeld en die zei, dat er onder de livebox een RSP-knopje zit en die moet je een tijdje ingedrukt houden, dan de stekker eruit, ondertussen de RSO-knopje ingedrukt houden en dan de stekker er weer indoen, en dan nog zo'n 20 seconden de RSP-knopje ingedrukt houden, dan wordt ie helemaal gereset. En nu is het weer klaar.


wa
door waterm - Apr 11, 2009 om 18:56
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

paperclip niet doen alleen even uitschakelen 2 min wachten dan weer aan zetten probleem op gelost het kan ook aan je netwerkkaart liggen dan zowel pc als modem resetten probleem op gelost

fa
door fambrans - Apr 13, 2009 om 07:51
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb vanaf het begin van mijn abonnement (eerst Wanadoo, werd Orange, werd toen Online) gewerkt met een Speedtouch 330. Het laatste jaar was het niks dan ellende. Iedere keer als er 's nachts onderhoud aan het systeem was geweest had in geen verbinding met internet meer.


De jochies bij de helpdesk stonden elke keer weer voor een raadsel en de "huh, wat heeft u nou voor een modem" uitroepen waren niet van de lucht. "Nou gewoon, het modem dat ik ooit van jullie heb gekregen!" Uiteindelijk was ik dit zo spuugzat dat ik maar een nieuw modem (Livebox) heb aangevraagd. Kostte me 1 euro extra per maand. Te gek voor woorden eigenlijk: zij beloven een verbinding, die ze me uiteindelijk niet kunnen garanderen met het speedtouchmodem. En dan kost het MIJ geld om het op te lossen. Vind eigenlijk dat dat er gewoon bij zou moeten horen.


Met de livebox is het nog 1x mis gegaan. Heb toen 9 dagen zonder internetverbinding gezeten, maar heb deze dagen vergoed gekregen.


Daarna is het nog 1 keer misgegaan

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Mar 5, 2024 om 14:40
Voeding & gezondheid

Extreme tandarts angst

Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry

Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit

Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
... Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:04
Huishouden & energie

Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes

Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer