Problemen met Wanadoo Livebox.
Sinds eind juli ben ik lid van Wanadoo en internet ik via hun Livebox. Voorheen internette ik met Tiscali en had ik nooit problemen.
Bij Tiscali krijg je een normale USB modem die altijd goed werkt. Bij Wanadoo ontvang je echter een onhandig groot geval met een vreselijke sterke verlichting. De verlichting met het symbool van Wanadoo gaat dwars door alles heen. Wat heb je nu aan een modem met zo'n sterke lamp?
Maar waar het echt om gaat is de slechte werking van de Livebox. Ik heb het nog niet aangedurfd om internettelefonie bij Wanadoo aan te vragen. Ik heb daarom nog gewone 'ouderwetse' telefonie via een telecom aanbieder. Een paar keer per week moet ik de Livebox echter resetten (via de Wanadoo livebox software) zodat ik kan bellen. Regelmatig geeft de telefoon namelijk geen toon zodat ik niet kan bellen. Gebeld worden is geen probleem.
Met de USB modem van Tiscali had ik nooit problemen. Deze werkt echter niet met mijn Wanadoo ADSL direct abonnement.
Als iemand weet hoe ik mijn gewone USB modem van Tiscali met mijn Wanadoo ADSL direct abonnement kan gebruiken dan ontvang ik graag een tip.
Mijn tip is om internettelefonie bij Tiscali aan te vragen. Bij mijn vrienden werkt dit perfect. Tiscali heeft een zeer goede klantenservice waar je voor normaal telefoon tarief naar kan bellen. Bij Wanadoo moet je een betaalnummer draaien waarna je bij de klantenservice allerlei onzin verhalen aan moet horen omdat ze doodeenvoudig niet de oplossing weten.
Beste hbrr,
Ook ik heb de live-box van Wanadoo voor internet, (prima overigens), heb geen telefoonverbinding via hen, maar nogsteeds van KPM, resetten hoef ik nauwelijks, op een enkele keer na, een abonnement voor een telefoonverbinding durf ik nogsteeds niet aan...!
Ik weet niet of het je helpt maar, onderaan de live-box zit een klein knopje dat als dit indrukt en (misschien moet je dit even een paar keer doen voor de duidelijkheid) gaat de irriitante steeds oplichtende "W" van de live-box uit.
Of dit iets van je probleem oplost weet ik niet, t.a.v. de telefonie kan ik je dus niet van dienst zijn.
Groetjes polletje.
Wij zitten sinds maart bij wanadoo en in het begin hadden wij dezelfde problemen (3x per dag de livebox resetten). Na twee telefoontjes werd een nieuwe livebox opgestuurd. Sindsdien werkt alles naar behoren. We hebben een draadloze verbinding en ook telefonie via wanadoo. Dit laatste is ons goed bevallen. We hebben nu per maand minder kosten (bellen naar vaste telefoons is gratis) en de telefoon is nog nooit uitgevallen ! Maar mischien hebben wij gewoon geluk !
Wel is het zo dat we een extra telefoonnummer hebben gekregen waardoor nummerherkenning (van het kpn telefoonnummer) niet meer werkt.
Mijn advies: als je niet vaak naar gsm's belt (dit is nl. duurder als via de 'gewone' telefoonverbinding) dan is het wellicht interessant om telefonie via wanadoo te proberen.
Hai,
Een antwoord op je vraag is:
De ADSL lijn gaat nu via Wanadoo en daarmee bereik je Tiscali niet meer, dat is over.
Dan heb ik een vraag: Bel je nu via een telefoonbedrijf of via Wanadoo?
Jij verteld dit
<Quote>
Ik heb het nog niet aangedurfd om internettelefonie bij Wanadoo aan te vragen. Ik heb daarom nog gewone 'ouderwetse' telefonie via een telecom aanbieder.
Een paar keer per week moet ik de Livebox echter resetten (via de Wanadoo livebox software) zodat ik kan bellen. Regelmatig geeft de telefoon namelijk geen toon zodat ik niet kan bellen.
</Quote>
Of bedoel je daarmee dat je normale telefoonverbinding eruit ligt, het probleem is dan dat de boel mogelijk niet goed is aangesloten.
Maar is de livebox niet inclusief telefonie?
Groet WillemG
Internet via de livebox kan ook zonder dat je daar per se Telefonie bij neemt. Het telefoonsignaal loopt echter wel via de livebox omdat daar de splitter bij-in zit... Aangezien je nog een normale modem van tiscali hebt ( en waarschijnlijk ook nog een losse splitter die het dataverkeer van het telefoon verkeer scheidt ) zou je kunnen proberen deze VOOR de livebox te zetten. Dan kun je hier gewoon je telefoon op aansluiten en moet die gewoon werken. De data kan dan gewoon naar de livebox die ook zou moeten blijven werken.
De problemen met de livebox zijn bekend en daar worden meer mensen gek van. Ik weet niet of het mogelijk is om los van de livebox ( dus met een normaal adsl-modem ) te internetten via Wanadoo. Met ieder ander adsl-abonnement zit je hier niet vast aan een leverancier van een modem ( je kan in principe elk modem gebruiken ). Het kan zijn dat dat bij dit abonnement niet zo is, maar dat weet ik niet zeker. Zou ik wel een reden vinden om niet een dergelijk abonnement te nemen !!!!
Laat even weten of de losse splitter-oplossing werkt !
Ik heb geen ervaring met de Livebox, maar wel met ADSL.
Een ADSL modem (net zoals elk ander modem) meldt zichzelf aan bij een provider.
Je zou kunnen proberen (ik weet niet of je een handleiding bij je tiscali modem hebt) om de inloggegevens van Wanadoo in de instellingen van de modem in te stellen.
Als je me het merk en type modem laat weten en het type abbo van wanadoo kan ik je misschien verder helpen.
In theorie zou je in ieder geval gewoon via elk breedbandmodem kunnen inbellen bij een provider.
Ik heb even verder gezocht en ben erachter dat je internet via het BBned netwerk.
Naar mijn weten gaat adsl van tiscali over het kpn netwerk.
KPN ondersteunt de Sagem F@st 3202 (de livebox dus) naar mijn weten niet en dus is het niet mogelijk in te bellen bij Tiscali.
Bedankt voor de informatie over het lichtknopje. Eindelijk ben ik van die vreselijk irritante 'W' verlost waarover helemaal niets in de handleiding van de Livebox staat.
Beste Willem,
De Livebox is NIET inclusief telefonie. De Livebox is een modem met mogelijkheid tot telefonie en (in de toekomst) televisie via internet. Ik gebruik de Livebox momenteel alleen voor internet. Ik heb namelijk een Wanadoo ADSL direct abonnement. Ik heb nog gewoon vaste telefonie via de telecom aanbieder Tele2. Internet telefonie via Wanadoo durf ik nog niet aan na de vele negatieve verhalen.
Op de Wanadoo Livebox zijn (net als bij een gewone USB modem) de telefoon en de PC via USB aangesloten. Bij mijn telefoon die op de Livebox is aangesloten valt regelmatig de kiestoon uit. Ik kan wel normaal via deze telefoon worden gebeld. Echter als er geen kiestoon is en ik wil bellen dan moet ik de modem resetten. Dit kan op twee manieren: handmatig door de modem te resetten via een knopje achterop de modem of via hun software op mijn pc. Ik gebruik de software en na ongeveer één minuut doet de kiestoon van de telefoon het weer. De internetverbinding doet het meestal goed. Echter de snelheid is ongeveer 20% tot 30% lager dan volgens het Wanadoo ADSL direct abonnement.
Met de Tiscali USB modem had ik NOOIT telefoon problemen. Deze Tiscali USB modem kan voor bijna elk internet ADSL abonnement van alle providers gebruikt worden.
De Wanadoo Livebox is echter een apart en uiterst vervelend apparaat aangezien de splitter reeds in de Livebox is ingebouwd. Hierdoor ben je dus 'verplicht' om de Livebox in de meterkast te plaatsen. Aangezien de LIvebox ook elektriciteit moet krijgen kan je dus meteen een probleem hebben om het apparaat op een wandcontactdoos in de meterkast aan te sluiten.
Tiscali geeft (ook voor telefonie) een modem zonder ingebouwde splitter. De splitter krijg je er bij Tiscali apart bij. Hierdoor kan je bij Tiscali de modem gewoon naast de computer zetten en zet je de splitter (zeer klein blokje) in de meterkast. Je hebt hierdoor geen enkel probleem bij Tiscali met elektriciteit in de meterkast of en ook geen groot apparaat waarvoor weinig of geen plaats is in de meterkast.
Hai,
Dat is weer knudde en je komt er natuurlijk ook niet meer vanaf.
Ergens snap ik het niet die livebox geeft al zoveel en zolang problemen en ze blijven ze maar aan de klanten verstrekken en als het niet goed gaat weten ze van niets.
Het is jammer dat dit allemaal gebeurt en ze doen er van hogerhand totaal niets aan.
Ik kan je alleen maar sterkte wensen in dit geval en hopen voor je op betere tijden.
En bedankt voor te terug koppeling, succes verder,
WillemG
Hoi Bart,
Bedankt voor je reactie. Ik dacht al dat het niet mogelijk is om met het Wanadoo ADSL direct abonnement via een normale USB modem (zoals die van Tiscali) te internetten. De Tiscali USB modem is een standaard modem waarmee je bij praktisch alle internet providers kunt inbellen.
Met de Livebox kun je alleen bij Wanadoo inbellen. Dit is dus alweer een reden waarom je geen Wanadoo abonnement moet nemen.
Er zijn dus drie problemen met de Livebox:
1. Bij internetten ZONDER internettelefonie kan je problemen ondervinden met de kiestoon van de telefoon die op de Livebox is aangesloten. Hierdoor moet je de Livebox regelmatig resetten. Tijdens het resetten ligt de internetverbinding eruit. Dit laatste is uiteraard normaal.
2. Bij internetten MET internettelefonie zijn de problemen zo langzamerhand wel bekend. De telefoonverbinding doet het regelmatig niet. Dus voorlopig GEEN internettelefonie bij Wanadoo afsluiten!
3. De Livebox kan NIET worden gebruikt voor het inbellen voor internetabonnementen bij andere internet providers.
Een groot nadeel is verder dat de Livebox een ingebouwde splitter heeft. Hierdoor kan je deze modem NIET naast je computer plaatsen en ben je dus 'verplicht' dit grote apparaat in je meterkast te plaatsen waar je het op een wandcontactdoos moet aansluiten. Een modem werkt immers op elektriciteit.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vara-kassa op android werkt niet
Vraag en beantwoord op mobiel (android) werkt niet op 2 verschillende telefoons. Na 3 vragen te kunnen zien werkt "Toon meer actuele vragen" niet,Na toon meer en je wil inloggen kom je in het scherm (Zie je geen inlogschermpje verschijnen ? Klik dan op de knop hier onder) Witte letters op rode achtergrond Inloggen of registrene, Dit werkt ook niet. Lees meer
Dealhunter Lidl aanklagen
Ik heb een elektrische fiets besteld bij Dealhunter Lidl maar hij is niet geleverd en ik heb er voor betaald een bedrag van €99,95 en ik heb van hun de bevestiging gekregen dat hij betaald is maar geen leveringsdatum gekregen wanneer hij zou geleverd worden en ik wacht er nog steeds op en de Lidl benaderd maar die konden mij niet helpen en ze konden de bestelling niet achterhalen. Mijn vraag is ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer