Mi
door Mikske1 Aug 13, 2016 om 12:37
Computers & telefonie

Problemen na installatie Windows 10

Heb Windows 10 geïnstalleerd en sindsdien krijg ik bij het opstarten van de laptop een foutmelding.
Deze verschijnt ook als ik een filmpje of bepaalde sites op internet wil bekijken.
Dan staat er: wilt u de foutmelding verhelpen. Ik klik dan op JA, maar er gebeurt niks.

En ik heb sindsdien problemen met Google.
Ik ben ingelogd, maar kan niks meer publiceren of reageren op een blog van iemand anders.

Wie weet de oplossing?

18254 25 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 13, 2016 om 12:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat is de foutmelding? We zijn hier geen helderzienden.

marita5
door marita5 - Aug 13, 2016 om 12:45
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mikske1 ,

Wat is de foutmelding , behalve foutmelding verhelpen ?

Mi
door Mikske1 - Aug 13, 2016 om 12:53
19 Antwoorden / 2 Vragen

Sorry! Vergeten te vermelden om welke fout het gaat.

Foutmelding: Er is een probleem opgetreden tijdens het starten van C:/Windows/systeem 32/LogiLDA.dll.
Kan opgegeven procedure niet vinden.

edrick3
door edrick3 - Aug 13, 2016 om 13:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Scan eens met ADWcleaner voor de zekerheid en met MBAM.
 Klik onder free download. Of ga eens terug met systeemherstel (als dat allemaal niet mocht helpen) naar een datum toen het nog wel goed werkte. Lees eens hier.

Suc6

Edit: zie net dat je schrijft dat het probleem is opgetreden ná het installeren van W10? Dus meteen nadat je W10 er op gezet hebt? Zo ja, dan zou ik W10 eens opnieuw installeren.

ph
door philip36 - Aug 13, 2016 om 13:11
2275 Antwoorden / 4 Vragen
diumenge
door diumenge - Aug 13, 2016 om 13:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zoeken op google zegt mij dat LogiLDA de Logitech Download Assistent is. Dus is de vervolgvraag heb je hardware, bijvoorbeeld een webcam, van Logitech?

reflecs
door reflecs - Aug 13, 2016 om 13:19
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Logitech muis? Nieuw stuurprogramma op de site van Logitech misschien? http://support.logitech.com/nl_nl/home
Edit. Ook al de nieuwste updates van Windows zelf geïnstalleerd?

Mi
door Mikske1 - Aug 13, 2016 om 17:12
19 Antwoorden / 2 Vragen

Heb inderdaad een Logitech muis die draadloos werkt.
Ga eens kijken op ? http://support.logitech.com/nl_nl/home en
http://www.thewindowsclub.com/problem-starting-logilda-dll-windows

Dank voor deze tips.

Wie heeft nog een tip voor het probleem met Google account?

reflecs
door reflecs Aug 13, 2016 om 17:43
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Gebruikt u Edge? Is het ook met Internet Explorer?

Mi
door Mikske1 Aug 13, 2016 om 17:47
19 Antwoorden / 2 Vragen

Het is bij Edge, I.E en Google Chrome

Mi
door Mikske1 Aug 13, 2016 om 17:54
19 Antwoorden / 2 Vragen

Een wonder is geschied. Ik kan weer iets publiceren op Google en reageren, maar alleen via Edge.
Ga dus alleen nog Edge gebruiken. ;)
Het is ook bekend dat Windows 10 I.E. niet meer ondersteunt dus niet meer gebruiken zeg ik tegen mijzelf.
Dank voor de tip  reflecs

reflecs
door reflecs Aug 13, 2016 om 17:58
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Graag gedaan. Ik had het eigenlijk andersom verwacht ;). Maar het werkt, dat is het belangrijkste :)

Mi
door Mikske1 Aug 13, 2016 om 18:01
19 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, dank je wel ;) Ben er blij mee.
Ga I.E. maar verwijderen en alleen nog maar Edge gebruiken.

edrick3
door edrick3 Aug 13, 2016 om 20:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mikske1 Zou ook eens Firefox proberen!

edrick3
door edrick3 Aug 13, 2016 om 20:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je hoeft IE niet te verwijderen. Stel een andere browser als standaardbrowser in.

Mi
door Mikske1 Aug 13, 2016 om 21:14
19 Antwoorden / 2 Vragen

Goed idee  edrick3.
Heb Edge als standaardbrowser ingesteld.

Dank je wel voor de tip!

zw
door zwaardvis - Aug 13, 2016 om 22:09
1525 Antwoorden / 51 Vragen

U kunt niet meer reageren...? Veel gebruikers van WIndows 10 gebruiken automatisch Edge als browser omdat die prominent in beeld staat. Maar Internet Explorer is ook nog aanwezig. Alleen moet u die zoeken met de verkenner: "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe".
Maak hier een snelkoppeling naar toe.  Edge is nog lang niet goed genoeg. Gebruik daarom IE voor sites die niet goed werken. Of evt. een andere browser van een andere leverancier.

marita5
door marita5 - Aug 13, 2016 om 23:25
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mikske1 ,

Misschien heeft u hier iets aan , betreft uw google account  , dit staat bij de blogger handleiding :

  • Internet Explorer versie 10 of 11. Bij problemen kun je een andere browser proberen of de Compatibiliteitsweergave uitschakelen

Mi
door Mikske1 - Aug 13, 2016 om 23:43
19 Antwoorden / 2 Vragen

@ marita5, jammer genoeg werkt dit niet :(
Maar was het proberen waard.
Nogmaals dank je voor tip en reactie.

marita5
door marita5 - Aug 14, 2016 om 08:01
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Mikske1 ,

Probeer dit eens :

Controleer of je browser cookies gebruikt en schakel Javascript in ,  zodat Blogger goed kan werken

Javascript aanzetten in Internet Explorer

Om scripting alleen op deze website toe te staan en scripting voor de zone Internet uitgeschakeld te laten, voegt u deze website toe aan de zone met Vertrouwde websites.

  1. In het menu Extra kiest u voor Internetopties, en klik daarna het tabblad Beveiliging.
  2. Klik op de zone Internet.
  3. Als u het beveiligingsniveau voor deze zone niet hoeft aan te passen, klikt u op Standaardniveau. Ga daarna door met stap 4. Als u het beveiligingsniveau voor deze zone wel dient aan te passen, volg dan deze stappen:
    1. Klik Aangepast niveau.
    2. In het dialoogvenster Beveiligingsinstellingen – Internet Zone klikt u Inschakelen bij Actief uitvoeren van scripts in de sectie Uitvoeren van scripts.
  4. Klik de knop Terug in de browser om naar de voorgaande pagina te gaan en klik de knop Verversen om de scripts te laten uitvoeren

ch
door chrisd1 - Aug 14, 2016 om 09:36
21 Antwoorden / 0 Vragen

Kan liggen aan het niet (helemaal) compatibel zijn van de video-kaart; te zien aan een geel uitroepteken in Apparaat-beheer.
Was althans bij mij het geval: ben nu weer terug bij 8.1; kan binnen één maand!!

reflecs
door reflecs - Aug 14, 2016 om 12:06
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Wat betreft de foutmelding staat hier nog een andere oplossing:http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-performance/specified-module-could-not-be-found-logildadll/9c227c15-d0d6-4e24-946f-ac0dbbbb10d1?page=1 Antwoord 1.

Apparaatbeheer > Human Interface Apparaten > USB-Invoerapparaat (Logitech Download Assistant) > dubbelklikken > stuurprogramma verwijderen.

Actie > zoeken naar nieuwe hardware/ wijzigingen. Laat Windows zelf zoeken naar het juiste stuurprogramma.
Of start de computer na het verwijderen opnieuw op.

Mi
door Mikske1 - Aug 14, 2016 om 12:21
19 Antwoorden / 2 Vragen

@ marita5,

Alles staat al zo ingesteld, zoals jij voorstelt.

Dank je voor de tip ;)

marita5
door marita5 - Aug 14, 2016 om 13:11
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Mikske1 ,

Ik ben ingelogd, maar kan niks meer publiceren of reageren op een blog van iemand anders.

Kunt u wel nog uw blog bekijken ?

Mi
door Mikske1 - Aug 14, 2016 om 15:02
19 Antwoorden / 2 Vragen

@ marita5

Ik kan de blogs van andere bekijken.
Dan wil ik reageren en klik op: met Google.
Dan kan ik bevestigen dat ik wil inloggen en word ook ingelogd en vervolgens wil ik publiceren, maar krijg weer hetzelfde scherm:
Publiceren, maar er gebeurt niks met I.E.
Maar gelukkig wel met Edge.

reflecs
door reflecs Aug 14, 2016 om 15:10
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Is de foutmelding bij het opstarten opgelost?

Mi
door Mikske1 Aug 14, 2016 om 15:24
19 Antwoorden / 2 Vragen

@ REFLECS Nee, nog steeds niet :(

reflecs
door reflecs Aug 14, 2016 om 15:56
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u beide opties 1 via Taakbeheer >  Tabblad Opstarten ( uitleg https://www.schoonepc.nl/windows10/programmas_uitschakelen_verwijderen.html ) LogiLDA > rechtsklikken > uitschakelen, 2 het antwoord van 12:06 geprobeerd?

marita5
door marita5 - Aug 14, 2016 om 16:08
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Mikske1 ,

Lees hier eens of er een oplossing bij staat , u kunt ook een vraag stellen op het blogger forum , maar is wel in het engels .

https://support.google.com/blogger/answer/1623800?hl=nl

U schrijft :Ik kan de blogs van andere bekijken. , betekent dit dat u uw eigen blog niet kunt bekijken ? Zie dan hier .

https://support.google.com/blogger/troubleshooter/2980162?hl=nl&ref_topic=6321979#ts=2986474

reflecs
door reflecs - Aug 14, 2016 om 17:38
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Als u toch liever I.E. gebruikt kunt u de Flash Player nog testen (i.v.m. filmpjes). Bovenaan deze pagina:
https://helpx.adobe.com/flash-player/kb/flash-player-issues-windows-10-ie.html#EnableFlashPlayer

hi
door hipppo - Aug 15, 2016 om 14:18
303 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom niet gewoon de-installeren? Ik kon met windows 10 ineens geen foto's meer plaatsen , omdat mijn cardreader niet werd herkend en dus niet geaccepteerd. Die cardreader had ik destijds aangeschaft omdat vanwege de overgang van XP naar windows 7 alle canon software niet meer bruikbaar was. Het advies om via de site van Canon herziene programma's te downloaden heb ik opgevolgd, maar het resultaat bleef hetzelfde: geen import van foto's mogelijk.
Wat mij betreft mogen ze eens een tijd(je) stoppen met die voortdurende veranderingen, die vaak geen verbeteringen opleveren. Ik heb dus nu gewoon weer Windows 7, tot volle tevredenheid.

Mi
door Mikske1 - Aug 15, 2016 om 14:38
19 Antwoorden / 2 Vragen

@Hippo,

Daar zit ik ook over na te denken ;)
Windows 8.1 werkte prima. Geen problemen.
Dank voor uw reactie ;)

Mi
door Mikske1 - Aug 15, 2016 om 14:42
19 Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor alle reacties en tips.

Inmiddels alles geprobeerd m.b.t. de foutmelding.
Niks werkt jammer genoeg.

Google account werkt wel op Edge dus gebruik ik die maar als ik iets wil publiceren.

jo
door jo-an - Aug 15, 2016 om 17:13
11 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb dezelfde problemen , ik vind dat hele Windows 10 waardeloos en mis m,n " vertrouwde"windows 7