hd
door hdk58 Nov 17, 2003 om 12:56
Computers & telefonie

Problemen opzeggen Wanadoo

Medio juli 2001 heb ik mijn abonnement bij Wanadoo schriftelijk opgezegd per 1/1/2002. Na het verstrijken deze periode werd in jan.
toch het abonnementsgeld autom. afgeschreven. In overleg met Wanadoo heb ik de bank opdracht gegeven het geld terug te storten.
Daarna 1 1/2 jaar niets meer gehoord.
In juli 2003 kreeg ik van Wanadoo een brief dat ze ruim 60 euro abonnementsgeld tegoed zouden hebben.
Reageren kon alleen via een duur 0900 telefoonnr a 45 cpm. Na 2x 15 min in de wacht maar opgehangen. Mailtje verzonden. Autom mailtje ontvangen die weer verwees naar het dure tel.nr.
In de brief stelden ze dat ze diverse keren getracht hadden om mij te bellen. Dit is onmogelijk omdat ik een geheim nr heb. Ook op eerdere brieven zou ik niet gereageerd hebben.
Het abonnement zou stopt gezet worden, terwijl ik al bijna 2 jaar geen gebruik meer maak van Wanadoo.
Nog diverse brieven van Wandoo ontvangen. Hierop heb ik met brieven en telefoontjes gereageerd. Nooit antwoord op gekregen.
Inmiddels krijg ik brieven van een deurwaarder en is het bedrag inmiddels verhoogd naar 145 euro.
De bevestigingsbrief van het opzeggen heb ik helaas niet meer in mijn bezit. Ik had dit na bijna 2 jaar niet meer verwacht.
Wie heeft ook zo'n "prettige" ervaring met Wanadoo en wie weet welke stappen ik nu het beste kan nemen?

418 2 Rapporteer

br
door brambo_1 - Apr 16, 2004 om 12:02
3 Antwoorden / 0 Vragen

Het is vervelend dat uw opzegging niet verwerkt is door wanadoo... Vaak zie ik, en hoor ik van anderen dat de administratie een chaos is.
Het algemeen advies blijft dan ook:
1. Bewaar een kopie met datum!
2. Stuur een brief aangetekend; dit kost een paar centen maar dan heb je ook wat!
In uw geval zou ik wanadoo middels een aangetekende brief melden dat u van mening bent het contract al beëindigd te hebben. Meld ook dat u al 2 jaar geen gebruik meer maakt van de dienst, en dat het uw daarom onredelijk om toch geld voor de dienst in rekening te brengen.

Aangezien het hun woord tege het uwe is, zou ik als bovenstaande niet werkt, iemand hogerop zoeken (dus geen telefoniste) en alsnog uw verhaal doen...
Succes...

re
door reino - Oct 27, 2004 om 13:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb precies hetzelfde gezeik met wanadoo. Ik heb sinds november 2002 chello. Daarvoor had ik een abonnement van Wanadoo of eerlijk gezegd zij denken dat ik hem nog steeds heb. Ik heb begin januari 2003 mijn abonnement per fax, dat is ook een mogelijkheid vlgns hun eigen site, opgezegd. Kreeg geen bevestiging of iets dergelijks van Wanadoo dat eea was ontvangen.. Ze bleven lekker doorgaan met afschrijven. Op 17 juni nog maar een keer een fax gestuurd en nog kreeg ik niets te horen en bleven ze lekker geld afschrijven. Op 12 november maar eens gebeld en daar werd met verteld dat er niets ontvangen was en dat ik een 06-nummer moest bellen om mijn abonnement op te zeggen. Tevens kreeg ik de toezegging dat zij het ook zou proberen stop te zetten en dat ik teveelbetaalde gelden zou terugkrijgen. Na een paar keer gehoor te hebben gebeld, waarbij ik een aantal minuten heb gewacht en vervolgens letterlijk niets meer hoorde, kwam het stoom me inmiddels uit de oren. Tot mijn verbazing kreeg ik een week later mijn geld terug. Opgelost denk je dan. Niet dus. Er werd weer geld afgeschreven. Ik heb toen nogmaals, DERDE keer, een fax gestuurd on het nu een keer op te lossen. Weer geen reactie en niets.... Ben ik naar de bank gegaan en heb de ai laten blokkeren. Dat is op 29-12-2003 gebeurt. Tot vandaag niets meer gehoord totdat er een brief van een gerechtsdeurwaarder, Touber, van der Velden en Kassies, in de bus lag. Zij hadden mij al een aantal keren een aanmaning gestuurd, oja??, en nu dreigen ze het zaakje voor de rechter te leggen. Mijn rechtshulpverekering heeft mij net zoals de reactie op de eerste vraag al gezegd dat ik een aangetekende brief met alle bewijslast naar wanadoo moet sturen. Ga ik dus ok doen, alleen jammer dat de klant de dupe is van een slechte administatie bij een bedrijf.