ze
door zesaroni Feb 17, 2004 om 13:20
Computers & telefonie

Problemen tussen router en kabel internetprovider

Sinds ik op mijn internetaansluiteing 2 computers heb aangesloten middels een Router valt internet dagelijks een aantal keer weg.is meestal te verhelpen door modem en/of router uit te trekken) Provider geeft router de svhild En rouierleverancier zegt dat het een zeer goede router is ( inmiddels de derde...alles doorgemeten en getest)
En zegt dat oorzaak bij provider ligt. zij moeder zorgen voor een beter afgestemde verbinding van het kastje buiten maar modem binnen.......
ondertussen wordt ik overaal van het kastje naar de muur gestuurd... en heb ik nog steeds aan waardeloze verbinding waar ik me iedere dag groen en geel aan erger . en een telefoonrekening naar helpdesk provider van 20 € (6 weken tijd mwa)

Wie herkent dit en wie weet er een oplossing voor probleem. of kan mijn vertellen welke weg ik moet bewandelen.........

943 7 Rapporteer

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:43
402 Antwoorden / 0 Vragen

Als de router reeds 3 keer is vervangen lijkt het modem de eerstvolgende in de rij van mogelijke problemen. De provider zou de moeite kunnen nemen om het modem eens te vervangen. Uzelf zou nog, ter bevestiging van dit idee een ander merk router kunnen plaatsen om te kijken of dat de problemen verhelpt. Uiteraard moet deze router worden en geleend en niet gekocht. Wie is de provider eigenlijk en van welk merk is de router?

ze
door zesaroni - Apr 16, 2004 om 12:43
3 Antwoorden / 1 Vragen

Onze provider is nutonline ( Living@maastricht)
de router : SOHO Breedband Router (staat op de doos nog jransbridge high performance internet braodband router)

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:43
402 Antwoorden / 0 Vragen

OK, is de provider bereidt om langs te komen? Weet u, het is voor hen een koud kunstje om het modem te vervangen en zo te testen of daar de oorzaak ligt. En beetje technische dienst heeft er een paar extra liggen.

ri
door riannecopal - Apr 16, 2004 om 12:43
2 Antwoorden / 1 Vragen

als het een abonnement betreft van @home wil klagen nogal eens helpen. Wij hebben hetzelfde probleem gehad. Alles was doorgemeten en akkoord bevonden. Het probleem was echter niet opgelost en de provider kreeg de schuld. Ik heb toen een lijst gemaakt van alle momenten waarop wij geen internetverbinding hadden. Dit had succes! Met een maand restituie van het abonnementsgeld. Want daar hadden we ook recht op. Sindsdien werkt het perfect.

ze
door zesaroni - Apr 16, 2004 om 12:43
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het is geen @ home abbonnement maar Living @ maastricht (mischien toch wel een pot nat????
Kun je mij vertellen wat ze veranderd hebben wat het probleem opgelost heeft?
We hebben onlangs nieuw modem gekregen , maar klacht blijft.
we bellen steeds............. maar kosten lopen aardig op !!!

ti
door tiemen - Apr 16, 2004 om 12:43
13 Antwoorden / 0 Vragen

koop gewoon twee netwerk kabels en een overcros kabel dan ben je klaar 25 euro,en werkt prima .met windows op twee computers.En het staat op de cdrom van je kabel bedrijf hoe je het moet aansluiten,in ieder geval staat het op de cdrom van chello,hoe je het moet doen.kom je er niet achter stuur ik wel een tekening zeg je Email maar groetjes Tiemen

en
door engelbrutus - Apr 24, 2004 om 08:52
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dit vind ik wel heel erg een nutteloze opmerking nou verschuif je het probleem je moet gewoon een router kunnen gebruiken.

Heb je alles wel goed ingestelt bij je router in het menu?

Ben je niet gefirewalled ofiets dergelijks loop alles maar eens goed na is het wel goed dan gewoon blijven aankjloppen bij je porovider.

Je betaalt er tenminste ook voor.