pi
door pieterkees Sep 22, 2018 om 08:46
Computers & telefonie

Prullebak beschadigd

Als de computer opstart komt er steeds De prullebak op D:\ is beschadigd. Wilt U de prullebal voor dit station leegmaken in beeld. Hoe kan ik dit veranderen. Ik heb Windows 10
Gr pieterkees

6163 15 Rapporteer

marita5
door marita5 - Sep 22, 2018 om 08:57
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Pieterkees ,

Misschien heeft u hier iets aan , klik op de rode regel ( antwoord van gycomp) .

https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?t=15973

pi
door pieterkees - Sep 22, 2018 om 09:16
86 Antwoorden / 30 Vragen

Hallo Marita5

Weet niet zo veel van computers af, dus ik weet niet waar ik administrator rechten kan vinden, heb met mijn muis op het blokje links onder in de taakbalk geklikt , daar komt dan van alles te voorschijn zoals taakbeheer, windows powershell, verkenner e.d. Moet ik het hier vinden?Gr

marita5
door marita5 - Sep 22, 2018 om 09:23
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Pieterkees ,

Lees hier de gegeven antwoorden van karelVos , ( klik ook op reacties )

https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-power/de-prullenbak-op-c-is-beschadigd/6685b568-d055-4156-8afd-4270504ae21d

Je kunt de prullenbak geheel verwijderen. Als je de pc opnieuw opstart maakt Windows automatisch een nieuwe prullenbak aan:

Rechtsklik Start --> Opdrachtprompt (Administrator)  [ of Powershell (Administrator) ]

Geef in dat zwarte scherm nu  de opdracht   rd /s /q C:\$Recycle.bin   , gevolgd door Enter.

Start de pc opnieuw op.

Ps : zorg dat u de opdracht ( zwarte letters ) goed uitvoerd d.w.z let op spaties . moet exact hetzelfde zijn , of kopieer de opdracht en plak deze .

Cookies
door Cookies - Sep 22, 2018 om 09:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Misschien is deze methode makkelijker voor je:

Methode 2. Verwijder alle rechten voor de beschadigde Prullenbak en de Prullenbak zelf en installeer deze opnieuw in Windows

1. Verwijder alle rechten en de beschadigde Prullenbak zelf

  • Ga naar ConfiguratieschermVerkenner > Klik op Bekijken;
  • Ontgrendel en deselecteer alle systeembestanden> Ga naar elke schijf en zoek alle mappen met een extra recycle.bin-toegang;
  • Verwijder alle rechten, alle overbodige recycle.bin(s) op elke schijf en start Windows opnieuw op.

2. Plaats de Prullenbak terug in Windows 10/8/7

  • Klik met de rechtermuisknop op Bureaublad > Selecteer Personaliseren;
  • Klik op Thema's > Klik op Desktop-pictograminstellingen onder Overige Instellingen;
  • Controleer Prullenbak > Klik op Toepassen.
Bron: https://nl.easeus.com/bestanden-terughalen/repareer-corrupte-windows-10-prullenbak-en-herstel-verloren-data.html

pi
door pieterkees - Sep 22, 2018 om 10:04
86 Antwoorden / 30 Vragen

Bedankt voor jullie antwoorden, heb gekopieerd en geplakt, maar helaas, na het opnieuw opstarten komt het weer in beeld. Methode 2 , configuratiescherm, maar dan, zie geen verkenner staan.  gr

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 22, 2018 om 10:05
16887 Antwoorden / 202 Vragen

@PIETERKEES, wil s.v.p 1 keer laten weten of het is opgelost.

pi
door pieterkees - Sep 22, 2018 om 11:02
86 Antwoorden / 30 Vragen

Helaas het is nog niet opgelost.

ti
door tilpend - Sep 22, 2018 om 11:18
139 Antwoorden / 0 Vragen

Marita5 gaf eerder als tip:
[quote]Rechtsklik Start --> Opdrachtprompt (Administrator)  [ of Powershell (Administrator) ]

Geef in dat zwarte scherm nu  de opdracht   rd /s /q C:\$Recycle.bin   , gevolgd door Enter.

Start de pc opnieuw op. [/quote]

U geeft echter aan dat het om de D:\ gaat en niet C:\ en in bovenstaande instructies wordt de prullenbak van C:\ verwijderd, niet van D:\
probeert u eens bovenstaande tip nogmaals en geef dan de opdracht rd /s /q D:\$Recycle.bin
Wellicht lost dit het probleem wel op

marita5
door marita5 Sep 22, 2018 om 11:27
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Eerst stond er station C .

ti
door tilpend Sep 22, 2018 om 14:13
139 Antwoorden / 0 Vragen

Ah, vandaar. Ik zag dit topic dus pas nadat TS het had aangepast naar D:\

Helaas heeft het niet het probleem verholpen.

marita5
door marita5 - Sep 22, 2018 om 11:23
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@pieterkees ,

Probeer eens systeemherstel , terugzetten naar een datum toen het wel nog werkte , kunt u altijd ongedaan maken .

https://www.windows-helpdesk.nl/systeemherstel-windows-10/

Ge
door Genee - Sep 22, 2018 om 11:33
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Schakel de pc in en als windows wil gaan starten geforceerd uitzetten door de aan/uit knop even ingedrukt te houden.
Herhaal dat eens 3 keer, daarna zou windows bij het inschakelen, na keuze een opstartherstel moeten gaan uitvoeren.

marita5
door marita5 Sep 22, 2018 om 11:39
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@genee , dit staat ook in de tweede link te lezen , mits Ts systeemherstel heeft ingeschakeld .

Ge
door Genee Sep 22, 2018 om 11:47
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@marita5
Sorry overheen gelezen.
Na dat herhaalt opstarten komt een keuzemenu waar de TS kan kiezen voor opstartherstel.

pi
door pieterkees - Sep 22, 2018 om 12:28
86 Antwoorden / 30 Vragen

In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden. Heb alle oplossingen geprobeerd, helaas nog niet opgelost. Gr pieterkees

pi
door pieterkees - Sep 22, 2018 om 14:19
86 Antwoorden / 30 Vragen

Het probleem is opgelost. GENEE haar antwoord hielp. Iedereen hartelijk bedankt voor de hulp.

Groetjes pieterkees

marita5
door marita5 Sep 22, 2018 om 14:22
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@pieterkees , fijn om te horen dat het is opgelost , bedankt voor het terugmelden .

sjjoppy
door sjjoppy Sep 22, 2018 om 14:24
7226 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor de terugkoppeling, fijn dat het probleem is opgelost.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 22, 2018 om 14:21
7226 Antwoorden / 3 Vragen

Als er op de D schijf een prullenbak te vinden is kunt u door met rechts daarop te klikken deze verwijderen, dan zal de mededeling tijdens het opstarten wel verdwenen zijn.
De prullenbak komt alleen in de verkenner en op het bureaublad voor.

marita5
door marita5 Sep 22, 2018 om 14:27
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@sjoppie , probleem is opgelost , de oplossing van @genee stond in mijn tweede link antwoord van karel vos , die Ts duidelijk niet heeft gelezen .
Zal moeilijk gaan als je een antwoord plaats en Ts leest deze niet .

sjjoppy
door sjjoppy Sep 22, 2018 om 14:30
7226 Antwoorden / 3 Vragen

@marita, ik werd even van de wijs gebracht door een prullenbak op de D schijf en de oplossing stond er nog niet toen ik mijn antwoord plaatste.

gsm
door gsm - Sep 22, 2018 om 19:09
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Heel belangrijk bij Windows 10 is om Opnieuw opstarten zo nu en dan uit te voeren.
Bij Start Aan/uit dus niet op Afsluiten klikken, maar in plaats daarvan op Opnieuw opstarten klikken.
Alleen dan zal Windows een uitgebreide start uitvoeren, die ook langer duurt dan na Afsluiten, waarbij Windows de snelle start uitvoert.