gemojo
door gemojo Sep 10, 2005 om 09:21
Computers & telefonie

Raar telefoontje

ik kreeg van de week een raar telefoontje was een engelse computerstem met de tekst u krijgt een felicitatie uit de caribieen wilt u het horen toest negen. nou ben ik wel net jarig geweest maar ik ken niemand die daar naar toe is dus vond het een raar telefoontje en vertrouw dit niet. heeft iemand hier ook wel eens zoiets gehad?

op mijn nummermelder stond wel een nummer maar ik kon niet taceren waar dat vandaan kwam. het nummer was 001972490000.

graag zou ik horen of meer mensen zo'n telefoontje hebben gehad.

groetjes gemojo

516 4 Rapporteer

vladja
door vladja - Sep 10, 2005 om 09:35
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Dit is een oplichterstruc. Je moet de reis er naar toe zelf betalen. Ze
regelen dat voor je, zeggen ze, Of je maar even het nummer van je
creditcard wilt doorgeven en voor je het weet is er bijna 1000 dollar
afgeschreven. Dat zijn de reiskosten. Daarna hoor je niets meer van ze.
Deze oplichting is al geruime tijd aan de gang in Nederland, maar er is
weinig tegen doen, omdat het vanuit het buitenland georganiseerd wordt.

Vladja

lo
door login - Oct 27, 2005 om 23:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik werd vandaag gebeld door nummer 001.604.550.7000.  (maar was niet thuis)

Een nummer uit Vancouver volgens het telefoonboek.

Op een noorse website vond ik hetzelfde verhaal over de cruise die je gewonnen zou hebben. Waarna ze je VISA gegevens willen hebben.

Misschien de moeite waard dit ergens te melden (maar heb geen idee waar)

je
door jessicaorl - Oct 28, 2005 om 00:01
36 Antwoorden / 3 Vragen

Er zijn mmomenteel verschillende oplichtersbendes actief met dit soort praktijken. Het betreft dan gewonnen reizen, geldbedragen etc. Deze telefoontjes of mails zijn te herleiden naar Spanje en Oost-Europese landen als de Ukraine.

Absoluut niet op ingaan en geen gegevens van jezelf doorgeven. Het is pure oplichting.

Jesse.

hu
door hulsm008 - Dec 29, 2005 om 23:02
6 Antwoorden / 0 Vragen

Dit zijn oplichtingspraktijken inderdaad.....NOOIT creditcardgegevens afstaan aan deze lieden. Ter geruststelling kan ik zeggen dat de gesprekskosten vrijwel nooit op de rekening komen omdat u wordt gebeld en niet zelf beldt. Geeft u echter uw creditcard nummer af dan wordt er zo'n 500 euro afgeschreven.