mousy32
door mousy32 Jul 16, 2012 om 17:08
Computers & telefonie

Rare email over meter standen in het engels

Ik kreeg vandaag deze email , heeft iemand een idee wat het is? Wat ik wel begrijp is dat het over meterstanden gaat. Is dit een vergissing of een virus email?

Account Number: 824989

Dear Customer,

If you would like to submit your meter reading, please do so within the next 3 days.

We recommend that you submit regular meter readings to ensure we bill you more accurately. This way you only pay for the energy you use. Networks will continue to read your meter as normal.

HOW TO READ YOUR METER:
For an easy guide on how to read your meter, visit our Help Centre at www.airtricity.com

HOW TO SUBMIT A METER READING:
Online
Submit a meter reading through your Airtricity Online Account, click here

OR

Phone
This is an automated service, please have your electricity MPRN number / gas GPRN number available
Electricity - ESB Networks: 1850 33 7777
Gas - Bord Gais Networks: 1850 427 732

Your next bill may be higher or lower than your previous bills if previous bills have been based on estimated meter readings.

Kind regards

Airtricity Customer Service

This service is not available to Max Demand or Interval Billing Commercial Customers.

To unsubscribe from this reminder service, click here

The information in this email is confidential and may be legally privileged. It may not represent the views of the SSE Group. It is intended solely for the addressees. Access to this email by anyone else is unauthorised. If you are not the intended recipient, any disclosure, copying, distribution or any action taken or omitted to be taken in reliance on it, is prohibited and may be unlawful. Any unauthorised recipient should advise the sender immediately of the error in transmission. Unless specifically stated otherwise, this email (or any attachments to it) is not an offer capable of acceptance or acceptance of an offer and it does not form part of a binding contractual agreement.

SSE Renewables Holdings Limited is part of the SSE Group
The Registered Office of SSE Renewables Holdings Limited is Airtricity House Ravenscourt Office Park Sandyford Dublin 18 Ireland
Registered in Ireland No. 314061
www.sserenewables.com

1931 15 Rapporteer

dc
door dcz - Jul 16, 2012 om 17:15
439 Antwoorden / 1 Vragen

"Is dit een vergissing of een virus email?"

Ik denk dat u wel weet wat u hiermee moet doen, u doet denk ik, geen zaken met dit "bedrijf'...gewoon weggooien en nog een bakkie koffie nemen.

linoge
door linoge - Jul 16, 2012 om 17:18
70 Antwoorden / 0 Vragen

Als het al een vergissing is ben jij niet de bedoelde ontvanger, dus negeren.

mousy32
door mousy32 - Jul 16, 2012 om 17:22
179 Antwoorden / 8 Vragen

Het is al de 3e keer ofzo dat ik deze email krijg , heb net even gekeken en t betreft wel een bedrijf wat stroom levert maar in Ierland.
Ik heb uiteraard niet op de links geklikt in de email maar gezocht via google.
Hoe kan dat nu bij mij terrecht komen en moet ik het bedrijf niet waarschuwen?

mousy32
door mousy32 - Jul 16, 2012 om 17:24
179 Antwoorden / 8 Vragen

Dat deed ik dus ook negeren, maar dit is nu al de 3e ofzo. Ben je verplicht om het bedrijf op de hoogte te brengen?

tdehond
door tdehond - Jul 16, 2012 om 17:24
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Indien naam bedrijf en account nummer u onbekend is:

Shift+ Del. ( de toetsen combinatie om deze e-mail van uw computer te verwijderen)

Ik neem aan dat u gewend bent om van uw energie bedrijf de e-mails geschreven in de Nederlandse taal te ontvangen.

tdehond
door tdehond - Jul 16, 2012 om 17:26
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Nee, u bent niet verplicht om dit bedrijf op de hoogte te brengen. Integendeel.

edrick3
door edrick3 - Jul 16, 2012 om 17:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=mousy32 schreef op maandag 16 jul 2012, 17:24]Dat deed ik dus ook negeren, maar dit is nu al de 3e ofzo. Ben je verplicht om het bedrijf op de hoogte te brengen?

Nee!

freya
door freya - Jul 16, 2012 om 17:28
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Weggooien, dat soort mailtjes en verder geen minuut aandacht aan schenken. Zonde van je tijd..... Je eigen energieleverancier communiceert niet in het Engels met z'n klanten.
Weggooien en als de afzender steeds dezelfde is, dan de afzender blokkeren in je emailprogramma/spamfilter.

Freya

mousy32
door mousy32 - Jul 16, 2012 om 17:32
179 Antwoorden / 8 Vragen

Ok dank jullie wel , ik zal deze emails gewoon weggooien.

empyria
door empyria - Jul 16, 2012 om 17:33
504 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mousy32 schreef op maandag 16 jul 2012, 17:24]Dat deed ik dus ook negeren, maar dit is nu al de 3e ofzo. Ben je verplicht om het bedrijf op de hoogte te brengen?

Absoluut zeer zeker ten zeerste vooral NIET op de hoogte brengen!!!

Laat u niet verleiden tot het afgeven van uw gegevens op wat voor gebied dan ook via email!!!

tenormin
door tenormin - Jul 16, 2012 om 19:21
16847 Antwoorden / 108 Vragen

mousy32, vind het prima eigenlijk dat u dit op het forum zet. Want heel veel is voorbijgekomen, maar (voor mij) is een Engelse meterstand opgave
geheel nieuw. Uiteraard niets beantwoorden zoals een ieder u vertelt, wil ik, omgekeerd, u bedanken voor deze doorgezonden mail. Een gewaarschuwd mens geldt voor twee, toch?

getty
door getty - Jul 16, 2012 om 19:26
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik zou mijn eigen energie leverancier eens bevragen of dit vaker voorkomt. Misschien kunnen zij actie ondernemen?

mousy32
door mousy32 - Jul 16, 2012 om 19:31
179 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 16 jul 2012, 19:21]mousy32, vind het prima eigenlijk dat u dit op het forum zet. Want heel veel is voorbijgekomen, maar (voor mij) is een Engelse meterstand opgave
geheel nieuw. Uiteraard niets beantwoorden zoals een ieder u vertelt, wil ik, omgekeerd, u bedanken voor deze doorgezonden mail. Een gewaarschuwd mens geldt voor twee, toch?

Graag gedaan.
Ik heb gelijk de afzender geblokkeerd

trend spray
door trend spray - Jul 18, 2012 om 10:00
217 Antwoorden / 5 Vragen

Mousy32, heeft de mail geopend (wat ik lees op dit forum, wat meer mensen doen, ook al kennen zij de afzender niet).
Mousy zegt dat er links in deze mail staan, (waar je dus niet op moet klikken)
Er staat ook een tel.nr.. in vermeld, welke zoals je kunt lezen bestaat uit een automatische beantwoorder.
In een link wordt je verwezen naar "je online account".

Als de informatie correct is (hij heeft het opgezocht op google), bestaat dat bedrijf echt, maar niet in Nederland.

Omdat ik gelezen heb (wikipedia,dank zij een goede link van edrick), dat het een wereldwijdprobleem is, kan deze mail als je b.v. in Ierland woont je geld kosten, als dit een phishing mail is.

Dus (niemand kan je overigens verplichten om iets te doen wat je niet wilt hoor.)
Als mousy het e mail adres weet van dat echte bedrijf in Ierland waarom zou hij deze mail dan niet naar het echte bedrijf doorsturen met evt. een korte toelichting?

Ik ben dus echt geen expert op het gebied van computer en internet. Maar ik ben het pas aan het leren, Dus kan iemand als mijn antwoord fout is goed uitleggen, waarom het fout is?

mousy32
door mousy32 - Jul 18, 2012 om 13:13
179 Antwoorden / 8 Vragen

Ten eerste ben ik een vrouw hihi maar dat geeft verder niet. Emails ook als je de afzender niet kent kun je gewoon open maken en lezen , zo lang je maar niet op links klikt (als je niet zeker weet of t wel een goede link is). Die links kunnen je nl naar een viruswebpagina leiden. Soms is dit een compleet witte pagina en ziet u niets. Maar achter de schermen gebeurt wel t een en ander en kan er bijv een trojaans paard op je pc komen. Met alle gevolgen van dien.
Ik kan wel naar hun offciele pagina gaan en een email sturen, maar daarmee geef ik dus ook blijk van dat mijn email adres echt is.
Dus met het oog op mijn privacy kan ik dus beter niets laten horen. t Kan mij immers niet schden daar ik geen contract heb met dat bedrijf in Ierland.