suzyv
door suzyv Aug 22, 2008 om 16:09
Computers & telefonie

Rare sms-berichten

Besten,

Sinds kort ontvang ik af en toe sms-berichtjes van de nummers 6363, 4747 en 3311. In mijn toestel verschijnt alleen de mededeling dat ik een 'incompatibel bericht' heb ontvangen, verder heeft het bericht geen inhoud. Weet iemand wat voor berichtjes dit zijn?

Groet,

Suzy

1523 13 Rapporteer

kiran
door kiran - Aug 22, 2008 om 16:31
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@suzy

4747:

abor creative/weekgame/voetbaluitslagen/smssexfun/moppenservice/love2love

hotsex/horoscoop/eurospel/fun

6363: abor creative3/sexventure/sexspel/sexfun/moppen/funbox/astro

3311: abor creative 2

tdehond
door tdehond - Aug 22, 2008 om 16:51
4744 Antwoorden / 9 Vragen

het lijkt me verstandig u voor deze diensten af te melden om straks een enorme rekening te voorkomen.
www.smsgedragscode.nl/  Hier kunt u kijken wie deze berichten verzendt.
Mochten dit ongevraagde berichten zijn kunt u het geld terugvorderen.

kiran
door kiran - Aug 22, 2008 om 22:26
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@suzy

Incompatibel/geen inhoud

Heb er een paar opgezocht en bij diegene staat: geen kosten. (of dat ook zo is? Geen idee.)

Maar mocht er toch onverhoopt geld van je rekening worden afgeschreven, heb wel de nodige afmeldcode's gevonden. Bij interesse, hoor ik dat nog wel.

Dag, kiran

edwardus
door edwardus - Aug 23, 2008 om 11:59
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@Kiran: ik heb nog nooit van dergelijke sms-diensten gehoord dat ze kosteloos werken, geef die codes maar vast :)

kiran
door kiran - Aug 23, 2008 om 16:26
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Om aan het verzoek van @edwardus te voldoen.

Studentenkamer, Afmeldcode: PPM(spatie)SK OFF(spatie) (plaatsnaam)

Fun, Afmeldcode: FUN (spatie) NEE

Eurospel, Afmeldcode: EURO (spatie) UIT

Horoscoop, Afmeldcode: ASTRO (spatie) NEE

Hotsex, Afmeldcode: HOT (spatie) NEE   *aantekening die erbij stond: (stop/hot)

Love2love, Afmeldcode: BLOCK

Moppenservice, Afmeldcode: MOP (spatie) NEE

Sexfun, Afmeldcode: SEX (spatie) STOP

Voetbaluitslagen, Afmeldcode: CLUB (spatie) UIT

Weekgame: NEE

Astro, Afmeldcode: ASTRO (spatie) NEE

Funbox, Afmeldcode: FUN (spatie) UIT

Sexfun, Afmeldcode: SEXFUN (spatie) UIT

Sexspel, Afmeldcode: SEXSPEL (spatie) UIT

Sexventure, Afmeldcode: SEX (spatie) UIT

En nu maar uitzoeken, welke er precies binnen komt.

edwardus
door edwardus - Aug 23, 2008 om 16:40
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Prachtig. Wat is het toch wonderlijk dat er zoveel verschillende afmeldcodes bestaan. Zouden ze dat expres doen om je zo lang mogelijk niet af te hoeven melden?

suzyv
door suzyv - Aug 25, 2008 om 09:53
17 Antwoorden / 8 Vragen

Dank voor jullie antwoorden, ik ga nu de rekening laten onderzoeken (het is een bedrijfsmobieltje, dus de rekening komt bij mijn baas binnen) of er geld wordt afgeschreven.

Kan iemand me misschien vertellen waarom ik de melding krijg 'incompatibel bericht'? Mijn telefoon is van een tamelijk nieuw type, met groot beeldscherm etc, dus daar kan het niet aan liggen. Maar aangezien ik verder geen inhoudelijk bericht binnen krijg, weet ik niet voor welk van de twintig spellen ik me moet afmelden ;-)

yinyang
door yinyang - Aug 25, 2008 om 15:00
11 Antwoorden / 3 Vragen

oke maar ik heb een ander nummer die 1,26 kost en ik weet niet wat het is heb me ook niet opgegeven daarvoor het nummer is 4545

heb sms filter gedaan en ook smsje met stop gedaan helpt niet wat nu???

kiran
door kiran - Aug 25, 2008 om 16:01
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@yinyang

eurospel/grap/laatste wk nieuws/ring/ringtonessms/smsbabes/smsfun/smsduel/voetbaltip en spel/astro.

Bovenstaande heb ik gevonden, heb je meer info?

jhogaarts
door jhogaarts - Aug 25, 2008 om 16:23
101 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik heb sms ontvangen met incompatibel bericht van 4747 en nu ook van 3311 en kan deze niet openen. Schijnt soort logo te zijn. Van 4747 is wel 2x 1.09 euro afgeschreven. Van 3311 weet ik nog niet. Heb ook aangemeld bij smsinfofilter om geen sms meer te ontavngen van deze diensten en dat was begin augustus.

Kijk maar eens op google en doe een gok.

Heb naar beide nummers STOP ge smst en ben succesvol afgemeld.

yinyang
door yinyang - Aug 25, 2008 om 18:06
11 Antwoorden / 3 Vragen

bedankt voor zover nu weet ik het weer het is een ringtoon geweest die ik trouwens niet eens kon openen geen idee dat je gelijk berooft wordt van je geld moest verboden worden en zwaar bestraft.

kiran
door kiran - Aug 25, 2008 om 19:11
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@Yinyang

Ring: Afmeldcode RING (spatie) OFF

Ringtonessms: Afmeldcode RING (spatie) STOP

Succes!

yinyang
door yinyang - Aug 25, 2008 om 21:38
11 Antwoorden / 3 Vragen

@kiran

bedankt