ed
door edithvallentin Jul 24, 2010 om 19:09
Computers & telefonie

Saldo info hi abonnement

Ik heb al jaren een hi-abonnement, en sinds bijna 1 jaar werkt de saldo informatie 1244 niet meer. Ik heb nu een aantal keren met de klantenservice gebeld, en krijg steeds hetzelfde antwoord. Wordt met 'spoed"?? aan gewerkt, niets aan te doen. Ook komen de aanbiedingen en andere sms diensten van hi niet meer aan. Mijn abo loopt nog voor 1 jaar maar ik krijg niet de diensten waar ik voor betaal, andere abonnees kennelijk wel. Wat kan ik doen, ben het behoorlijk zat!

2707 11 Rapporteer

kiran
door kiran - Jul 25, 2010 om 15:29
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@edithvallentin

Probeer de klacht nog eens voor te leggen via de webcare.
webcare@hi.nl t.a.v. Lotte
Zou erbij vermelden: betreft vraag VaraKassa/V&B/24-7-10/edithvallentin

ed
door edithvallentin - Jul 26, 2010 om 10:06
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jouw reactie, ga het meteen proberen, ben benieuwd of de reactie eindelijk eens afwijkt van die van de klantenservice.

pl
door plebpleb - Jul 26, 2010 om 13:56
113 Antwoorden / 60 Vragen

Zelf ook 'n HI mobiel, die nu maar voor 'n half jaar kan opwaarderen....
Had hem silmock-vrij willen hebben/krijgen, maar de procedure is te ingewikkeld via de pc en weet nog steeds niet hoe ik ervan af kan komen...
Als je HI even belt, ben je kapitalen kwijt en dan verwijst HI je nog naar de computer om de gegevens in te voeren....
Aanmelden is heel makkelijk maar om ervan die graaiers af te komen is 't bijna onmogelijk....Of je moet 'n wiskundige knobbel hebben om hun systeem te begrijpen....

js
door jserle - Jul 26, 2010 om 14:26
30 Antwoorden / 1 Vragen

"Als je HI even belt, ben je kapitalen kwijt "
Met een mobiel wel maar niet met een vaste telefoon.
De aanhouder wint,

kiran
door kiran - Jul 26, 2010 om 14:36
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@plebpleb

Het simlock vrij maken ... kunnen ze dat ook niet in een HI winkel?
En dat het graaiers zijn, weet niet hoor. Dat je nu 2 x p.jr. moet opwaarderen?
Tja, is niet anders.

Klein verhaaltje over de HI graaiers:
Mijn moeder ging een tijdje terug ook aan de mobiel. Weet amper hoe het werkt, was steeds beltegoed kwijt. Ik dacht: zeker via sms een abo geaktiveerd, maar ja sms'en? Ze weet niet eens waar dat zit! Zij woont ca.100 km. bij mij vandaan, dus even langsgaan doe je niet zo gauw. Ik stelde voor: ga langs een hi-winkel en vertel daar je probleem. Het bleek dat ze bij het opvragen van het beltegoed een verkeerd cijfertje had ingedrukt en zodoende een andere bundel had afgesloten. Maar wat schertst de verbazing?? Hi-winkel meldde haar af, en beloofde wat beltegoed weer op de mobiel te zetten. Paar dagen later belde zij me weer op .... €45,00 was erop gezet. Dus zo kan het ook.

@edithvallentin

Ja inderdaad, gewoon proberen. Lotte leest hier regelmatig mee, vandaar dat ik erop zette: vermeld dat je het hier hebt geplaatst.

ah
door ahullegie - Jul 26, 2010 om 15:49
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ook ik heb problemen met HI, heb mijn mijn mobiel met 20 euro opgewaardeerd via internetbankieren. Maar werd niet opgewaardeerd.
Wel melding op mijn mobiel en internet. Diverse keren gebeld met de klantensrevice van HI. Werd verwezen naar een HTTP//popupwag enz.enz.
Uiteraard geen bekende site. Weer gebeld,bij doorverwijzen eerst allerlei reclame.
ben inmiddels al 20 euro aan beltegoed kwijt.
Ik heb nu een brief geschreven, met kopie van mijn bankafschrift. 20 euro zou zo snel mogelijk opgewaarde worden. Maar tot nu toe niets!!!

ka
door kassandraro - Jul 26, 2010 om 16:41
6 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=edithvallentin schreef op zaterdag 24 jul 2010, 19:09]Ik heb al jaren een hi-abonnement, en sinds bijna 1 jaar werkt de saldo informatie 1244 niet meer. Ik heb nu een aantal keren met de klantenservice gebeld, en krijg steeds hetzelfde antwoord. Wordt met 'spoed"?? aan gewerkt, niets aan te doen. Ook komen de aanbiedingen en andere sms diensten van hi niet meer aan. Mijn abo loopt nog voor 1 jaar maar ik krijg niet de diensten waar ik voor betaal, andere abonnees kennelijk wel. Wat kan ik doen, ben het behoorlijk zat!

Soms lukt het weer wanneer je de kaart in een ander toestel stopt en vervolgens *101# of *106# in toetst. Hierna de kaart weer in het oorspronkelijke toestel stoppen en proberen.

ed
door edithvallentin - Jul 26, 2010 om 16:55
2 Antwoorden / 1 Vragen

Soms lukt het weer wanneer je de kaart in een ander toestel stopt en vervolgens *101# of *106# in toetst. Hierna de kaart weer in het oorspronkelijke toestel stoppen en proberen.

Ik heb een abonnement dan werken die codes niet en moet je een sms sturen naar 1244. Normaal krijg je dan een sms terug met de melding hoeveel minuten/beltegoed je nog hebt. Die werkt dus bij mij al 1 jaar niet. Heeft NIETS met prepay te maken.
Wie heeft daar nog meer last van, dit duurt al heel lang?

ta
door tar - Jul 26, 2010 om 19:08
522 Antwoorden / 9 Vragen

Off Topic

Weet iemand hoe je de melding dat je kpn-Hi prepaid-tegoed nog een aantal dagen geldig is kunt uitzetten.

Kpn-Hi-prepaid geeft deze melding elke keer als je belt al een maand voordat je je tegoed moet opwaarderen.

Bedankt!

ka
door kassandraro - Oct 15, 2010 om 22:40
6 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=edithvallentin schreef op zaterdag 24 jul 2010, 19:09]Ik heb al jaren een hi-abonnement, en sinds bijna 1 jaar werkt de saldo informatie 1244 niet meer. Ik heb nu een aantal keren met de klantenservice gebeld, en krijg steeds hetzelfde antwoord. Wordt met 'spoed"?? aan gewerkt, niets aan te doen. Ook komen de aanbiedingen en andere sms diensten van hi niet meer aan. Mijn abo loopt nog voor 1 jaar maar ik krijg niet de diensten waar ik voor betaal, andere abonnees kennelijk wel. Wat kan ik doen, ben het behoorlijk zat!
Lotte gaf mij middels een e-mail wisseling n.a.v mijn Hi Prepay problemen op het Vara Kassa Forum als antwoord op de vraag hoe ik kan achterhalen hoelang de geldigheidsduur van mijn Hi Prepay beltegoed is:

Lotte:
“Uit je reactie op het forum van Vara Kassa begrijp ik dat je wilt weten hoe je de geldigheidsduur van je beltegoed kunt opvragen. Wanneer je je beltegoed opvraagt middels *101# krijg je te zien hoeveel beltegoed je nog hebt en tot wanneer dit geldig is.

Dit antwoord klopt niet: via *101# of *106# of 1244 krijgt men alleen de vermelding van het beltegoed. De geldigheidsduur valt echt nergens te achterhalen.
De problemen met het bellen vanuit de UK werden verder niet opgelost. Niet na het intoetsen van het door haar vermelde nummer *100* noch na interventie middels telefonisch contact met de Telefonische Klantenservice Technische dienst vanuit de UK én met een ander mobieltje noch door de KPN Primafoon telefoon winkel. Kosten noch moeite gespaard! Gebeld worden lukt nog steeds maar de vraag is alleen hoelang nog.

Op het forum http://www.hi.nl/Productinfo/Opwaarderen/Overzicht.htm wordt het volgende vermeld:
“Als je binnen 30 dagen wel opwaardeert, kun je je aansluiting weer actief gebruiken. Aan het begin van de laatste maand van de geldigheid, krijg je vóór ieder gesprek te horen hoeveel dagen je beltegoed nog geldig is en dat je moet opwaarderen. Deze boodschap kan (per gesprek) uitgeschakeld worden door tijdens de melding een cijfertoets in te drukken. Het is niet mogelijk de boodschap definitief uit te zetten.”

Ook deze service heb ik, met de kalender in de hand, uitgeprobeerd maar ik krijg geen melding.

Overigens is voor regelmatige bezoekers aan de UK het aldaar kopen van een Prepay simkaart een aanrader. Gemakkelijker en het is ook nog stukken voordeliger.

kiran
door kiran - Oct 15, 2010 om 23:17
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@kassandraro

"Krijgt men alleen de vermelding van het beltegoed, de geldigheidsduur valt echt nergens te achterhalen".
Dat was bij mij alleen de eerste tijd toen je van 1x per jr. naar 2x per jr.moest opwaarderen.

Als ik nu *101# intoets krijg ik te zien: beltegoed, en eronder staat tot wanneer het geldig is. Ook de boodschap van hoeveel dagen je nog hebt tot opwaarderen: werkt hier ook. Rara?????