Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een reparatieafspraak ingediend bij Samsung.
De telefoon is opgehaald door Samsung zoals afgesproken.
Tot zover liep het verder soepel en normaal.
Totdat ik afgelopen vrijdag 7 juni van Samsung een nogal bizarre mail ontving met een onjuiste diagnose/bewering.
De diagnose/bewering luidt als volgt:
Na onderzoek door de technici is geconstateerd dat een niet-geautoriseerde partij aan het toestel heeft gewerkt. Hierdoor vervalt de garantie. Er is een oplossing waarmee je weer snel geholpen bent. We kunnen het toestel repareren.
Hierbij hebben ze bij de mail een offerte bijgevoegd met een bedrag van 292,52
Tijdens het lezen van deze mail was ik zeer verbaasd en verontwaardigd.
Ten eerste deze diagnose/bewering is onjuist.
En ten tweede mag Samsung dit niet doen en is onrechtmatig gezien hun garantiebepalingen.
Diezelfde middag contact opgenomen met Samsung en werd door een slecht sprekende persoon die amper de Nederlandse taal beheerst geholpen.
Dit telefoongesprek was zeer onprettig en de persoon toonde geen enkele empathie voor mijn situatie.
De diagnose was eenmaal vastgesteld en kon niet veranderd worden.
Alleen eventueel een nieuwe diagnose laten vaststellen door andere technici.
Hij voegde eraan toe dat het geen zin had en dat de kosten voor mijn rekening komen.
Na het telefoongesprek was ik zeer kwaad en voelde mij respectloos behandeld.
Die avond opnieuw een poging gedaan.
Kreeg weer een slecht sprekende persoon die amper de Nederlandse taal beheerst.
Volgens deze persoon was het handig om morgen(zaterdag) een Whatsapp te sturen met de situatie en te vragen of ik iemand kon spreken van de technische afdeling.
Dit heb ik vervolgens gedaan maar met zonder enige resultaat.
De chat werd uitgevoerd door een robot en ik kwam geen steek verder.
De maandag 10 juni erop weer contact opgenomen met Samsung.
Kreeg wederom weer een persoon te spreken die amper de Nederlandse taal beheerst.
Deze was iets vriendelijker en wat meedenkender.
Er werd een ticket aangemaakt met de klacht van de situatie.
En dat ik tevens iemand wilde spreken van de technische afdeling die deze diagnose heeft vastgesteld.
En dit zal opgepakt worden door de interne afdeling en deze vraag zal doorgezet worden naar de betreffende afdeling.
Die persoon vroeg waarop Samsung mij kon bereiken en heb de telefoonnummer van mijn vriendin doorgegeven, de E-mail en als noodoplossing indien niet bereikbaar op dat moment mijn eigen nummer op een oude Samsung Galaxy S6 die niet meer goed functioneert.
De volgende werkdag; dinsdag 11 juni 2024.
Niets vernomen van Samsung.
Ik kijk eind van de middag op mijn oude telefoon, en ja hoor tot mijn grote verbazing hebben ze mij daar 1 keer op gebeld met zonder een voicemail achter te laten.
Dat zelfde moment heb ik wederom weer contact met Samsung opgenomen.
Ditmaal kreeg ik eindelijk iemand te spreken die goed Nederlands sprak.
Deze persoon kon mij verder niet helpen.
En zei dat deze 'case' op een aparte afdeling lag waar hij geen inzage in heeft.
Hij beloofde dat Samsung later op een ander moment weer contact met mij zal opnemen via telefoon of anderzijds via de mail.
Werkdag woensdag 12 juni 2024.
De gehele dag de telefoon en de mail in de gaten gehouden.
Tevergeefs wederom niets vernomen van Samsung.
Diezelfde avond weer contact gezocht met Samsung telefonisch.
Kreeg opnieuw een persoon te spreken die dikwijls niet goed de Nederlands taal beheerst.
Deze persoon kon ineens wel mijn dossier inzien.
Zeer frappant.
Ze zei dat deze ticket/case was afgesloten en afgehandeld.
Ze voegde eraan toe dat Samsung mij driemaal had getracht te bellen en een voicemail had achtergelaten met exact dezelfde mededeling die eerder vorige week vrijdag werd gediagnosticeerd.
Dit was niet waar; Samsung heeft mij maar 1 keer gebeld met zonder fatsoenlijkerwijze een voicemail acht te laten.
Er kon geen nieuwe ticket/case meer aangemaakt worden.
Ze kon alleen een notitie toevoegen dat ik niet eens ben met de diagnose.
Daar heb ik vervolgens nog aan toegevoegd dat ik de hulp van Kassa ga inschakelen als dit niet op een fatsoenlijker wijze word opgelost door Samsung.
Als consumentzijnde voel ik mij zeer vernederd en respectloos behandeld.
Alle communicatie mogelijkheden zijn door Samsung dicht gebarricadeerd door personen die slecht de Nederlandse taal spreken.
En ieder keer word ik van het 'kastje naar de muur' gestuurd.
Uiteindelijk ben ik als consumentzijnde de dupe van deze onfatsoenlijke manier van klantenservice.
Help! Hoe moet ik dit probleem met Samsung op een normale manier oplossen?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Met vriendelijke groet,
Joey van Dijk
Geachte Joey,
Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag iets meer informatie geven?
Waar heeft u de telefoon gekocht?
Heeft u de telefoon online gekocht?
Bij wie heb jij de telefoon gekocht? Als dat niet rechtstreeks bij Samsung is moet je je telefoon aanbieden bij de verkoper. De stel dat je hem in een vodafone winkel gekocht hebt dan moet je daar zijn
En de hamvraag is, is de telefoon door een andere partij eerder opengemaakt? Daar reageert u namelijk niet op.
als je deze telefoon via MP hebt gekocht bijvoorbeeld kan het zomaar zijn dat het grijze import is die men gehackt heeft om de juiste (nederlandse) software erop te zetten of iets dergelijks.
op dat moment zegt samsung, jammer jo, dit doet men om de markt te beschermen, gebeurt ook met tv's bijvoorbeeld....
dus van belang, waar heb je deze telefoon gekocht en ga daar heen om je garantie te claimen!!!!
Hallo Mureuswausss ,
Lees deze informatie eens door , zie deze link , ( scroll ook naar beneden onder : Zie ook )
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Dus Samsung zegt dat er iemand aan het toestel heeft lopen prutsen en daarom willen ze niet gratis repareren. Wat is daar precies onrechtmatig aan?
Samsung repareert niet zelf die laat de reparatie over aan servicecentra en als u specifieke vragen heeft kunt u met het betreffende service centrum contact opnemen.
Sansung Nederland contacteren levert alleen maar frustratie op want de medewerkers aan de telefoon kunnen u al zouden ze willen geen correct antwoord geven.
Voor zover ik weet wordt bij uitsluiting van garantie foto's als bewijs meegestuurt en als uit die foto's blijkt dat de telefoon door u of door derden open gemaakt is dan is de garantie einde oefening.
Het is echter wel zo dat een medewerker van Samsung heeft geprobeert u telefonisch te benaderen maar en dan wordt het verwarrend omdat u drie opties aangeeft waarvan er één gebruikt is en dan mist u dat telefoontje ook nog eens want blijkbaar was u uw oude telefoon vergeten mee te nemen en kwam u er eind van de middag pas achter dat u een gesprek gemist had.
Mijn advies neem contact met het betreffende servicecentrum op maar als er foto's als bewijs zijn staat u niet echt sterk tenzij u het tegendeel kunt bewijzen.
Hamvraag is hier, waar heb je de telefoon gekocht?
TS zwijgt in alle talen. Pent heel verhaal neer en antwoord niet op de cruciale vraag van waar gekocht,
Afijn heeft zijn hart kunnen luchten,of weet nu dat hij bij de verkopende partij had moeten zijn.
Is dat reparatiebedrijf niet toevallig Dynafix die nu blijkbaar wat anders gevonden hebben dan vochtschade. Het is wel bekend dat Samsung niet voorop loopt wat betreft het geven van garantie en er zoveel als mogelijk probeert onderruit te komen.
Waar vergelijk je het dan mee?
Leest u de klachten op dit forum wel eens?☺
Dat is geen antwoord op de vraag.
Ik vergelijk het met de vele meldingen over de garantie en service klachten over Samsung op dit forum.
Dat zegt alleen zo weinig als je niet corrigeert voor het marktaandeel.
Als je alleen op klachten afgaat, dan is geen enkel bedrijf meer te vertrouwen. En weten dat dat dus onzin is. Dus nee, klachten op dit forum zeggen bar weinig over de kwaliteit van een bedrijf.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geld terug in verband met non conformiteit van een nieuw gekocht voertuig, wat moeten we nu doen?
Wij hebben een Carver gekocht in mei 2024, nieuw, bij de dealer Bourguignon in Leeuwarden. Het voertuig geeft steeds storingen waardoor hij niet verder kan rijden en dan opgehaald moet worden voor reparatie. Het is steeds dezelfde storing. Daar is de Carver nu al 4 x voor opgehaald. Het is een onbetrouwbaar voertuig geworden. Bij de laatste keer is er tijdens de testrit schade ontstaan, het voertu ... Lees meer
Is Raisin spaarplatform betrouwbaar voor het sparen van geld in deposito
Als ik geld in deposito wil stallen om te sparen, is Raisin dan een aangewezen platform om dat te doen? Lees meer
Ik wil dat Stella de E-bike terug neemt. Vlg hfd knt. geldt de bedenktijd niet a
Volgens het hfd.kant. van Stella, is de bedenktijd niet gelding als de fiets niet in de bus is gekocht! Kan dat? Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer