Br
door Brolga Jun 13, 2022 om 14:54
Computers & telefonie

Scanner HP deskjet 2630 werkt niet

Printer was verdwenen uit configuratiescherm. Heb opnieuw geinstalleerd. Is gelukt, alleen deden printer en scanner het niet. Printer heb ik weer aan de gang gekregen, maar de scanner niet. Krijg melding: scannen momenteel niet beschikbaar. Heb gezocht op internet naar oplossing, maar kom er niet uit. Gebeld met HP helpdesk, die willen helpen, maar in mijn computer meekijken. Dit doe ik liever niet. Weet iemand hoe ik scanner weer aan de praat krijg? Alvast bedankt, Marijke

2004 12 Rapporteer

sira
door sira - Jun 13, 2022 om 15:16
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Als dit de echte HP helpdesk was, kunt u dat gerust laten doen. U kunt exact zien wat ze doen, ze zullen echt geen privé mappen gaan openen.

ro
door ronny530 - Jun 13, 2022 om 15:55
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Voor zover ik weet dient bij de 2600 serie van HP het gehele pakket gedownload te worden waarbij stap voor stap alle beschikbare functies geinstalleerd worden.

Thecla58
door Thecla58 - Jun 13, 2022 om 15:59
862 Antwoorden / 3 Vragen

Heb je al geprobeerd om via start, dan scanner in te tikken en dan de ingebouwde app windows faxen en scannen te openen en daar kijken of de scanner herkent wordt.

Heb je op de site van HP het complete driverpakket te downloaden en je apparaat helemaal verse te installeren?

driver HP deskjet 2630

Zorg er wel voor dat je ook alle verwijzingen in je register verwijdert, want anders kun je een conflict krijgen met oude verwijzingen. Als je het programma revo uninstaller gebruikt en via dat programma verwijdert kan kun je kiezen om je register te schonen.
Dit programma heeft mij vaak geholpen met wat it-problemen.

revo uninstaller free download

Succes en laat je even weten of het gelukt is?

Br
door Brolga Jun 20, 2022 om 13:58
18 Antwoorden / 13 Vragen

Sorry voor de late reactie, ik kreeg geen email dat er gereageerd was op mijn vraag. Toen ik op de site keek zag ik de reacties pas. Ik heb de stekker en usb eruit gehaald en er weer ingedaan. Op ikoontje van wifi geklikt en ineens deed de scanner het weer. Zo makkelijk was het dus achteraf. Maar in iedergeval bedankt voor de reactie.

1paul
door 1paul - Jun 13, 2022 om 16:37
3173 Antwoorden / 0 Vragen

als je de software installeert zet dan de printer uit of liever nog, sluit de usb kabel pas aan als daar om gevraagd word, veelal is idit de oplossing!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 13, 2022 om 17:09
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Indien het op basis van aanwijzingen niet is gelukt is de oplossing toch echt: vanuit de HP helpdesk laten meekijken en laten oplossen op afstand. Of deze? https://h30434.www3.hp.com/

rj
door rjw - Jun 13, 2022 om 18:14
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Iemand in de buurt opzoeken die je wilt laten kijken? Maar of dat per definitie betrouwbaarder is dab de HP helpdesk....

br
door brui0929 - Jun 13, 2022 om 20:15
636 Antwoorden / 10 Vragen

Dit is de laatste driver voor uw printer

Install HP Easy Start

2.13.0.220124 10.6 MB 27 jan. 2022 Downloaden

br
door brui0929 - Jun 13, 2022 om 20:17
636 Antwoorden / 10 Vragen

Uit dezelfde serie deskjet 2634 Deskjet 2635 kunt u de driver van downloaden deze werken ook.

el
door elliot15 - Jun 19, 2022 om 02:58
1 Antwoorden / Vragen

Ik raad u aan elk spoor van de HP deskjet 2630-stuurprogramma's van uw systeem te verwijderen en ze vervolgens opnieuw te installeren. Kijk hier hoe je dat doet: https://www.compuchenna.co.uk/remove-a-printer-driver/

Ja
door JannyBoe - Jun 19, 2022 om 07:25
521 Antwoorden / Vragen

Hallo Marijke, u zou de HP Print and Scan Doctor van HP voor Windows kunnen proberen. Tenminste, ik ga er maar vanuit dat u met Windows werkt. Succes.

Ag
door Agamemnon - Jun 19, 2022 om 10:04
82 Antwoorden / 7 Vragen

Sowieso het eerste wat je moet doen als randapparatuur niet meer werkt, is de computer Opnieuw Opstarten. Je denkt misschien dat je dat al regelmatig doet, maar Afsluiten en dan de computer weer Aanzetten is In Windows 8 en 10 iets geheel anders. Alleen bij  Opnieuw Opstarten worden drivers uit het geheugen gewist en opnieuw geladen.

Het is een draadloze printer. Probeer eens via USB en als u al via USB werkt, probeer eens een andere USB poort.