st
door stefandeb Feb 5, 2014 om 13:43
Computers & telefonie

Schandalige behandeling door vodafone?

Na 8 jaar tevreden klant, en altijd aan mijn betalingen te hebben voldaan. Kreeg ik afgelopen maand ineens een factuur van vodafone 450 euro. Vanwege bijna 10GIG data verbruik buiten de bundel.

In de afgelopen jaren nooit boven de bundel gezeten, en heb overal wifi dus dit verbruik is voor mij echt onmogelijk. Zowel in de winkel Als op het forum van vodafone wil/kan niemand mij verder helpen.

Na een telefoontje naar afdeling betalingen was er ook niets mogelijk wat betreft betalingsregelingen. 3 dagen later een volledige blokkade van mijn toestel, deze is er 2 weken op gebleven en nu krijg ik een brief met het verzoek direct 450 te voldoen anders wordt per direct mijn abonnement opgezegd.

Na het zoveelste telefoontje krijg ik nu een regeling boor 4 termijnen, MAAR de blokkade blijft!!!! Alleen inkomende gesprekken is wel toegestaan. Echter moet ik wel mijn abonnementsgeld blijven betalen naast de regeling.

Ik betaal dus 4 maanden voor een abonnement dat ik niet kan gebruiken.

Mijn vraag is, wat kan ik hier aan doen?
Ik ontvang graag van iedereen tips om dit op te lossen.
Ben zeer ontevreden over de manier waarop vodafone zich opstelt.

2581 22 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 5, 2014 om 13:51
11572 Antwoorden / 51 Vragen

Met een beetje geluk komt het Beroemde Vodaphone Webcare Team weer in beeld hier, die wellicht iets kan doen.

Is het op de één of andere manier misschien mogelijk geweest dat iemand over uw telefoon heeft kunnen beschikken/instellingen heeft kunnen veranderen zonder uw medeweten? Is er überhaupt iets aan uw telefooninstellingen gewijzigd? Door wie dan ook? Heeft u een specificatie wanneer dit gigantische verbruik heeft plaatsgevonden? Heeft uw WiFi altijd aangestaan? Als dit uitvalt en u denkt dat u WiFi heeft gebruikt, kàn dit een optie zijn geweest, wat het verbruik verklaard.

Overigens, vreemd dat u niet gemeld bent dat uw data limiet een bepaalde hoogte heeft bereikt.

Los daarvan denk ik dat u nu wel een minder tevreden klant bent van Vodafone.

st
door stefandeb - Feb 5, 2014 om 14:19
12 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor je reactie mahadma

Ik heb me al een tijdje ingelezen en ben benieuwd naar hun reactie!

Ik heb een wachtwoord op mijn iphone dus er kan niemand anders aan het toestel hebben gezeten.
Er is verder ook niets aan mijn instellingen veranderd.

Als ik naar specificatie van de rekening kijk is in 2x 3 dagen bijna al de data verbruikt.
Beide keren weet ik zeker dat ik op wifi zat, en niet met mijn telefoon heb kunnen 'spelen' omdat ik toen aan het werk was. Overigens kan ik ook de niet meer inzien vanwege blokkade van mijn nummer?

Ik ben zeer zeker geen tevreden klant meer en zal hierna overstappen naar een andere provider.
Ook de rest van mijn familie is hier van geschrokken en gaat na aflopen abonnement overstappen.

Je wordt gewoon niet serieus genomen, betalen!!!!
Dat is waar ze aan denken, verder zal het ze een rot zorg zijn.

Hier komt nog eens bij dat ik voor mijn werk moet inloggen op mijn werk plek met behulp van mijn mobiel (krijg een berichtje met code en kan dan inloggen)
Ook dit lukt door die blokkade NIET, waardoor ik dus op een zeer omslachtige manier, namelijk via leidinggevende iedere dag moet inloggen. Iedereen op mijn werk is dus ook op de hoogte van deze situatie en bekend met de werkwijze van vodafone (1000+) medewerkers. Hoop dat het ze nog veel klanten gast kosten.

mahadma
door mahadma - Feb 5, 2014 om 14:25
11572 Antwoorden / 51 Vragen

Probeer een schriftelijke / e mail specificatie te vragen aan Vodofone. Je kunt er niet meer in, dus moet je wel de gelegenheid krijgen je eigen zaakjes te kunnen bekijken.

Maar heb je totaal géén enkele info gekregen dat je boven je limiet gekomen bent?

Als dat zo is, zal Zoekster daar misschien nog wel iets voor weten.

zoekster
door zoekster - Feb 5, 2014 om 14:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Is er geen waarschuwing geweest dat u over uw limiet zat?

Het enige wat u kunt doen is naar de geschillencommissie Telecommunicatie, maar of u het geschil wint, dat is nog maar de vraag. Als u die waarschuwing niet heeft gekregen dan heeft u wel een zaak, want dat is tegenwoordig de gedragscode waar ze zichzelf de verplichting van hebben opgelegd om zich daaraan te houden. Lees wel goed de brochure door, klachtentermijn en klachtengeld.

Niet overstappen naar Tele2, daar speelt dit ook. Je vraagt je wel eens af waarom het bij die aanbieders wel voorkomt en bij andere niet.

@mahadma, je hebt te hoge verwachtingen van me ;-)

tijger1
door tijger1 - Feb 5, 2014 om 14:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat er nog iemand klant blijft bij Vodafone?

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Feb 6, 2014 om 08:35
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Stefandeb,

Een hoge rekening is nooit leuk. Ik kan me voorstellen dat je daar wat meer uitleg over wenst. Graag kijk ik met je mee. Kun je jouw klacht en onderstaande gegevens e-mailen naar: webcare.nl@vodafone.com. Met als onderwerpveld: kassa | stefandeb | 05-02-2014 | Schandalige behandeling door vodafone?

Gegevens:
- mobiele nummer
- klantnummer
- adres, postcode en woonplaats
- geboortedatum
- de laatste 4-cijfers van je bankrekeningnummer

Groeten, Astrid
Vodafone 24/7 Web Crew

st
door stefandeb - Feb 6, 2014 om 18:12
12 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor je antwoord Astrid,

Heb zojuist al de gegevens verzonden met een korte omschrijving van mijn
Probleem/klacht.

st
door stefandeb - Feb 8, 2014 om 10:12
12 Antwoorden / 2 Vragen

Zoals verwacht een standaard reactie met gelul over blokkades die ik zou hebben opgeheven, dat is niet het geval, ik zit zeker niet op dit soort rekeningen te wachten. Het is gewoon niet waar.

Eerste reactie is, na beantwoorden van al de controle vragen:
Wat mij opvalt is dat de forum naam niet helemaal overeenkomt met de naam contractant,
Dus eerst bellen met klantenservice om een wachtwoord door te geven, dat wachtwoord weer mailen. En dan zou ik inhoudelijk reactie krijgen.

Die reactie is dus dat ze niks willen doen, mijn klacht blijft dus dat ik 4 maanden abonnementsgeld blijf betalen terwijl ik niet gebruik kan maken van internet en uitgaande gesprekken. NIETS doen ze hier mee.
Ik heb altijd op tijd betaald, ook deze hoge rekeningen, alleen heb ik ze laten storneren.

Ik ga maandag bellen met rechtsbijstand om te kijken of die misschien wat voor me willen doen,
Dit gaat echt helemaal nergens over.

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2014 om 10:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit was te verwachten, gebeurt altijd. Zeker rechtsbijstand inschakelen, maar u kunt ook naar de geschillencommissie.

Wat bedoelt u met: wat mij opvalt is dat de forum naam enz.....? En waar moest u een wachtwoord voor doorgeven?

mahadma
door mahadma - Feb 8, 2014 om 10:24
11572 Antwoorden / 51 Vragen

Een wachtwoord voor vodafone denk ik. Ben ik blij dat ik geen vodafoon heb!

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2014 om 10:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 8 feb 2014, 10:24]Een wachtwoord voor vodafone denk ik. Ben ik blij dat ik geen vodafoon heb!

Idem dito.

st
door stefandeb - Feb 8, 2014 om 10:40
12 Antwoorden / 2 Vragen

Ze wilden niet geloven dat ik de contractant was,
Moest een wachtwoord bedenken en doorbellen,
Dit dan ook mailen naar de 24/7 crew zo dat ze zeker wisten dat ik het was.

Terwijl ik al de verificatie vragen gewoon heb beantwoord.
Als wachtwoord heb ik ezels doorgebeld, de medewerker aan de lijn kon hier smakelijk om lachen ;).

Ik ben in ieder geval helemaal klaar met vodafone.

hutch
door hutch - Feb 8, 2014 om 10:43
4517 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=stefandeb schreef op zaterdag 8 feb 2014, 10:12]Zoals verwacht een standaard reactie.
Tja... dat zijn wij wel gewend van Vodafone. Alléén maar showpraatjes op deze site.
De indruk geven dat er serieus omgegaan wordt met een klacht.
Bijna altijd is de uitslag voorspelbaar. Hoezo 'webcare' ?? Gebakken lucht.

"Eerste reactie is, na beantwoorden van al de controle vragen:
Wat mij opvalt is dat de forum naam niet helemaal overeenkomt met de naam contractant, Dus eerst bellen met klantenservice om een wachtwoord door te geven, dat wachtwoord weer mailen. En dan zou ik inhoudelijk reactie krijgen. Die reactie is dus dat ze niks willen doen
"

Dat noemt men: frustreren en demotiveren.
Van de andere kant is dat weer héél erg slordig van Vodafone. Zouden zij ook met hun (andere) administratie zo omgaan, waardoor er zéér vele (terechte) klachten ontstaan?
En dan maar weer de klant de schuld geven?
Dit is misbruik maken van hun 'machtspositie'......

Erg vervelend allemaal....... Oh nee, dat schrijven zij niet meer op mijn verzoek.

Vodafone, doe eens echt wat aan die (zeer) vele problemen die uw klanten hebben.

hutch
door hutch - Feb 8, 2014 om 10:46
4517 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=stefandeb schreef op zaterdag 8 feb 2014, 10:40]Ze wilden niet geloven dat ik de contractant was, Moest een wachtwoord bedenken en doorbellen, Dit dan ook mailen naar de 24/7 crew zo dat ze zeker wisten dat ik het was. Terwijl ik al de verificatie vragen gewoon heb beantwoord.
Dat bedoel ik met frustreren en demotiveren.......

mahadma
door mahadma - Feb 8, 2014 om 10:46
11572 Antwoorden / 51 Vragen

@Stefandeb,

Wellicht dat er meer collega's van je zwaar onder de indruk zijn geraakt van de geweldige service van Vodafone ........... Dit zou weleens kunnen betekenen dat ze je goede voorbeeld om een andere provider te nemen massaal gaan volgen ........... Maar ach, Vodafone heeft kennelijk genoeg klanten .........

st
door stefandeb - Feb 8, 2014 om 10:50
12 Antwoorden / 2 Vragen

Ze kunnen nu frustreren en demotiveren wat ze willen, maar ik ga desnoods die 4 maanden lang door.
Dat die hoge rekeningen nu betaald moeten worden zal dan wel, en dit zal ik dan ook maar doen.

Maar dat ik daarnaast ook nog abonnementskosten moet betalen deze 4 maanden, terwijl ik niet kan bellen en internetten. Dat gaat er bij mij niet in. Had iets meer verwacht van vodafone maar helaas.

zi
door zigster123 - Feb 8, 2014 om 11:22
54 Antwoorden / 5 Vragen

Op zich vreemd dat er niet gedeblokkeerd is. Mijn ervaring is dat bij een betalingsregeling het abonnement weet word opengezet, als je je niet houd aan de regeling zul je dan weer afgesloten worden. Is het trouwens een optie dat je wifi eruit lag? Dan ga je automatisch over naar het mobiele netwerk wat kosten kan genereren. Een seintje dat je aan je tegoed zit word veel gedaan door providers, dit is echter geen verplichting zoals in het buitenland (EU) wel het geval is bij het bereiken van € 50,-.

hutch
door hutch - Feb 8, 2014 om 11:31
4517 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=zigster123 schreef op zaterdag 8 feb 2014, 11:22]Een seintje dat je aan je tegoed zit word veel gedaan door providers, dit is echter geen verplichting zoals in het buitenland (EU) wel het geval is bij het bereiken van € 50,-.
Moet het dan persé een verplichting zijn/worden om een klant hier op te wijzen?
Of is hier een 'bedrijf' bezig met het financieel uitmelken van vele klanten?
En dat zo lang mogelijk volhouden.
Elke dag is toch weer een hoop geld en daar (!) gaat het hier om.
En dan nog hypocriet doen door een zogenaamde webcare in te stellen.

st
door stefandeb - Feb 8, 2014 om 11:45
12 Antwoorden / 2 Vragen

@zigster, wat betreft wifi, het grootste verbruik is op 2 tijdvakken van 3 dagen geweest, denk dus niet dat daar het probleem ligt.

Ik ga inderdaad iedereen in mijn omgeving afraden met vodafone in zee te gaan, en maandag rechtsbijstand inschakelen. Bijzonder bedrijf dat vodafone, tot 2 maanden terug was alles prima.
Maar nu ik een beetje medewerking vraag kom ik geen stap verder.
En ik ben niet de enige als ik dit forum zo bekijk.

st
door stefandeb - May 24, 2014 om 11:42
12 Antwoorden / 2 Vragen

Inmiddels zijn we een aantal maanden verder en kan ik nog steeds niet bellen en mijn data gebruiken.
Heb WEL iedere termijn van betalingsregeling voldaan. ( gedwongen door vodafone tot een regeling omdat anders al de abonnementskosten in een keer afgekocht moesten worden)

Ik betaal nu iedere maand 167 euro (Inc lopende abo kosten) terwijl ik NIETS kan met mn abonnement.
Erg vervelend als je geen belangrijke gesprekken kunt voeren. Op dit moment ben ik druk met solliciteren maar kan werkgevers niet eens terugbellen als mij dat wordt gevraagd.

Ik raad iedereen AF om met vodafone in zee te gaan. Mijn familie stapt over, op mijn werk heb ik ook +/- 500 mensen oo de hoogte gesteld van deze waanzinnige praktijken.
Zo ga je dus met klanten om die al jaren van hun diensten gebruik maken.

st
door stefandeb - Jun 17, 2014 om 18:30
12 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb inmiddels mijn laatste 2 termijnen uit pure frustratie maar in 1x betaald. Heb maanden niet gebruik kunnen maken van internet en belminuten, deze zijn WEL allemaal fijn in rekening gebracht (het abbo geld). Verder is er eerst 30 euro activatiekosten in rekening gebracht voor het activeren van inkomende gesprekken, nu word er NOGMAALS 30 euro activatiekosten gerekend om de uitgaande gesprekken ook te activeren. Hebben ze dus 60 euro te pakken voor het activeren alleen.

Alleen het woord vodafone maakt mij al kwaad op dit moment, en zal mijn best dan ook doen om iedereen te laten weten niet met deze clowns in zee te gaan.

forever-nl
door forever-nl - Jun 17, 2014 om 18:42
400 Antwoorden / 11 Vragen

Ik zou vodafone vragen coulance toe te passen en éénmalig het binnen de bundel tarief te hanteren. Als dat onmogelijk blijkt tot aan de directie dan zit u er helaas aan vast ben ik bang. De meeste providers passen in dit soort gevallen wel coulance toe. Ook gewoon omdat ze het oprecht vervelend vinden in plaats van dat alleen maar te zeggen en vervolgens het 99,99% winst tarief aanhouden voor het buiten de bundel gebruik. Ik hou het voorlopig maar even bij: "bezint eer ge aan vodafone begint" - en daar kan alleen vodafone wat aan doen.