om
door oma18921811 Aug 7, 2012 om 13:39
Computers & telefonie

Simlock

Geachte Mensen,

Wie kan mij helpen om mijn mobile simlock vrij te krijgen. Ik heb hem nog niet zolang, heb de code wel gevonden, maar hij doet niks.

Met vriendelijke groeten.
Oma18921811.

7634 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo oma19921811,

Normaal gesproken kun je pas na een jaar simlock vrij laten maken.
Kijk eens op de plaatselijke markt.
Daar staat vaak een stalletje waar ze voor een paar euro je toestel simlock vrij kunnen maken.
Om wat voor toestel gaat het?
Welke 'code' heb je gevonden?

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Ederick3,

Bedankt voor je snelle reactie. Het gaat om de Samsung Galaxy Gio, heb wel 4/5keer gevraagd of hij simlock vrij was ja kreeg ik steeds als antwoord.
Ik ben invalide en kan niet altijd weg, kon hem dus niet meer ruilen.
De code staat onder de baterij.(internet) en we begrijpen er niet zoveel van maar heb deze mobliel nodig voor mijn hoortoestellen.

Ik heb ook al een mail naar het bedrijf waar hij weg komt want ik ben niet goed geholpen.

Groeten Oma18921811

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vanaf 1 januari 2008 zijn veel toestellen simlockvrij uitgeleverd. Je kunt er dan gewoon een SIM kaart van een andere provider in gebruiken, zonder dat je hoeft te "unlocken".

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom denkt u dat het toestel niet simlock vrij is?
Werkt het niet met een willekeurige SIMkaart?

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is logisch als je een losse telefoon koopt dat deze symlock vrij is.
Maar koop je een prepaid telefoon van een provider is het ook logisch dat deze gesymlockt is,want het is wel hun aanbieding,en leveren de telefoon vaak goedkoper,het is uiteindelijk een bedrijf die ook geld wil verdienen met dat verkochte toestel.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 11:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

oma18921811,

De code om een simlock te verwijderen staat nooit onder de batterij want dan zou het unlocken wel heel eenvoudig zijn en tegen de commerciele belangen van de provider zijn.
Binnen één jaar na aankoop van een telefoon met simlock kan deze simlock verwijderd worden door, tegen betaling, de code bij de leverancier/provider op te vragen.
Vanaf één jaar na aankoop van een mobiel met simlock moet de leverancier/provider deze code gratis beschikbaar stellen.
Indien u de simlock binen één jaar na aankoop van het toestel wilt laten verwijderen zult u naar een markt of een (meestal kleinere) telefoonwinkel moeten gaan om, tegen een kleine vergoeding, de code te laten verwijderen.

Met vriendelijke groet,
Willem

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, dat is nu de reden waarom ik als jong 40er en ook rolstoelgebonden, gsm etc probeer te verkrijgen. Ik maak ze, reinig ze etc.
Kan ook alle toestellen unlocken.
Diverse doelgroepen worden iedere keer weer genept of krijgen ingewikkelde toestellen enz.
Uw probleem: staat op uw nota simlockvrij, dan kunt u ( laten) bellen naar de provider BV T-mobile, Vodafone.
Legt het verhaal uit en u krijgt een code wat u dient in te toetsen op uw mobile en hij is vrij!
Tweede oplossing, bij een gsm winkel laten unlocken, maar kan veel geld kosten.
Derde oplossing, laat iemand terug gaan naar de zaak waar gekocht.
Lukt het dan nog allemaal niet dan is het idd een jaar wachten.
Of plaats een hulpvraag in de plaatselijke huis aan huisbladen met dezelfde vraag!

Woonde u in mijn regio was het opgelost, dan deed ik dit voor u.
Doe ik nu ook voor ouderen, zieken, gehandicapten ect.
Ik zorg ook dat ik toestellen krijg van mensen die regelmatig nieuwe krijgen, en mijn prijs is wat ik ook geef, dus bij voorbaat gratis .

Iedere gsm is simlockvrij te maken, op een goede veilige manier.
Alleen die vieze verkopers die u en met u vele andere mensen aftroggelen.
Daarbij heeft u ook nog een vrij lastig toestel.
Wordt ook geen rekening mee gehouden. Walgelijk.
Jammer, ik zou u heel graag helpen, in mijn regio weet men mij te vinden!

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook pas geleden een mobiele telefoon gekocht.Dat simlock vrij maken is niet zo moeilijk.IK woon in de buurt van oss(noord-brabant).Dit moet je uiteraard niet doen via de winkels van de provider maar die kleine telefoon winkel waar vaak een buiten lander de telefoons verkoopt.De desbetreffende winkel waat ik het toestel zou kopen gaf mij de tip.Ga even om de hoek en vraag het even of ze dat konden.Nou geen probleem en het kostte ongeveer 15 euro.Nu had ik het geluk dat ik een kpn prepaid kocht en ik wilde symio behoeden wat volgens de kpn winkel niet ging.Nou de verkoper heeft voor mij de sim kaart van simyo omgeruild en de telefoon deed het meteen.Wat volgens kpn niet kon omdat je alleen kpn en hi zou kunnen gebruiken.Dus het hele verhaal kort maken.Ja het kan en kost ongeveer 15 euro en je kunt er op wachten.Succes,ik hoop dat je hier wat aan hebt.Charley.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

@oma18921811,

Zou de reactie van het verkooppunt even afwachten voordat je zelf gaat 'prutsen'.
Als ze hem als simlockvrij verkocht hebben zou die dat dus moeten zijn en hoef je het apparaat niet te unlocken.
Neem aan dat dit onder de garantie valt.
Misschien toch verstandig om eens te kijken of het mogelijk is om bij die zaak langs te gaan? Dat lijkt me de snelste manier op probleem op te lossen.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Mensen,

Ik wil iedereen bedanken voor de reactie''s.

Ik weet nu wat ik ga doen eerst afwachten op de mail van het bedrijf, mijn fout was dat ik er te laat achter kwam dat het een prepaid toestel is, wat dus van de verkoper niet zo was toen ik de tweede keer kwam met het probleem (en in overleg met ?) kon ik een nieuw toestel kopen en kreeg ik €16 voor de telf en toen ik vroeg of het toestel wat ik dan weer zou willen daar zat alles in bij thuiskomst na gekeken en weer was dit niet het geval.

Ik begrijp nu ook waarom hij zo snel was met alles open te maken en de simkaart er in heeft gedaan, was dit niet het geval en meteen mijn kaart erin dan had ik geen problemen gehad.

Met vriendelijke groeten
Oma 18921811

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een aantal providers werken via het zelfde netwerk!
Zo werkt bijv. AH via het netwerk van KPN.
Er zijn er nog meer die via KPN werken!
Weet ze helaas niet allemaal zo op te noemen!
Weet iemand meer?
Weet wel dat er goede en slechte providers bestaan, met een regelmatig slecht bereik!

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

wilna en leo schreef op woensdag 8 aug 2012, 19:51: Een aantal providers werken via het zelfde netwerk!
Zo werkt bijv. AH via het netwerk van KPN.
Er zijn er nog meer die via KPN werken!
Weet ze helaas niet allemaal zo op te noemen!
Weet iemand meer?
Weet wel dat er goede en slechte providers bestaan, met een regelmatig slecht bereik!

Heeft helemaal niks met dit topic te maken, nl. het simlock vrij maken.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

tolsma1945 schreef op woensdag 8 aug 2012, 10:50: Het is logisch als je een losse telefoon koopt dat deze symlock vrij is.
Maar koop je een prepaid telefoon van een provider is het ook logisch dat deze gesymlockt is,want het is wel hun aanbieding,en leveren de telefoon vaak goedkoper,het is uiteindelijk een bedrijf die ook geld wil verdienen met dat verkochte toestel.

Zoals gezegd zijn een aantal (ook prepaid) toestellen na begin 2008 niet gesimlocked. Concreet voorbeeld is Nokia 2700 Classic van eind 2009.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 21:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mobieltjes die via, de in feite zelfde, provider werken, kun je zonder mankeren een andere simkaart instoppen!

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 10:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

KPN? nee, zelfs bij het zelfde netwerk is er nog steeds een aanbieder gebonden Simlock code.

Dus een AH telefoon met kruidvat of Aldi kaart werkt niet.
Wel alle 3 KPN netwerk maar zelfs een Hi en Telfort werken niet met elkaars toestel dus zelfde netwerk is niet de oplossing.

Zelfs T mobile en Vodafone hebben dit met Prepaid toestellen gedaan die niet in hun eigen abonnement werkten om zo voordelige Sim Only Abbo op kosten te jagen.

Dus zelfs dezelfde firma wil niet dat je een voordelige Prepaid voor Abbo misbruikt dus Simlocks bij dezelfde aanbieder kan voorkomen.

Of een winkeltje hem kan verwijderen is afhankelijk van type.
Meestal kost het tussen de €5,- en €10,- maar er zitten enkele lastige tussen.
De vragen steller had dus helaas een matige verkoper die ook bepaald niet goed op de hoogte was helaas.
Dat komt steeds vaker voor, want goed personeel is helaas erg moeilijk te vinden.