bk
door bkors Feb 10, 2009 om 20:35
Computers & telefonie

Simpel.nl

Ik wil graag goedkoop bellen en kwam daardoor simpel tegen. Deze belprovider loopt via het KPN netwerk maar is toch heel goedkoop.
Ik las op andere ervaringensites zoals http://telecomervaring.nl/ervaringen-met-simpel/ dat Simpel al het geld vantevoren afschrijft. Mag dit juridisch gezien wel?

1430 19 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Feb 10, 2009 om 21:00
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Daar is juridisch niks op tegen, maar lees even verder, er zijn nogal wat klachten over deze provider. Veel klanten worden er uiteindelijk helemaal simpel van.

elenay
door elenay - Feb 11, 2009 om 00:06
1031 Antwoorden / 142 Vragen

NIET aan beginnen, is niet anders dan ellende. Ik heb het geprobeerd en vele anderen. Zelfs mensen die hun simkaart kregen konden deze niet activeren. Ik ben nu bij T-mobile terecht gekomen en dat werkt prima. € 6,- voor 150 belminuten en 100 sms jes, mooi goedkoop. En een prima bereikbare klantenservice die je ook nog eens goed helpen. Groetjes, Elena

edwardus
door edwardus - Feb 11, 2009 om 00:17
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Bij T-Mobile was ik ook best tevreden, maar nu ga ik weer over op prepaid (Simyo) vanwege m'n geringe belgedrag. Bijkomend voordeel: KPN netwerk met sterker signaal. Ben inderdaad altijd netjes geholpen bij T-Mobile.

Een andere low-cost provider was Lowcall in mijn situatie, de verschillen zijn klein maar aanwezig. Een fonkelnieuwe nóg goedkopere Youfone dorst ik nog niet aan, was nog te weinig over bekend op dat moment.

Voor hulp bij het kiezen heb ik o.a. bellen.com (en tweakers.net) gebruikt.

elenay
door elenay - Feb 11, 2009 om 00:23
1031 Antwoorden / 142 Vragen

En zo te lezen net bij een andere klacht zou ik dit ook maar niet doen, lees zelf maar:

Vodafone

edwardus
door edwardus - Feb 11, 2009 om 00:35
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Wat niet doen? Simyo? Vodafone? De voorwaarden lezen?
Ik snap je even niet.

sh
door shanty - Feb 11, 2009 om 12:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Vorig jaar augustus heb ik dit abonnement afgesloten (200 minuten voor 5 EURO . Zo'n twee weken later kon ik bellen. Wel moest ik van tevoren twee jaar abonnementsgeld betalen. Verder geen problemen. Bevalt mij dus uitstekend !

er
door erikboy - Feb 11, 2009 om 12:55
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil natuurlijk geen reclame gaan maken! maar kan u melden dat er ook tevreden mensen zijn die van Simpel gebruik maken!.

Heb 3 abbo's van Simpel hier in huis en ben dik tevreden.

Natuurlijk moet je wel goed lezen en hun instructies opvolgen dan loopt het allemaal vanzelf.

Vergeet niet dat overstappen altijd even zijn tijd nodig heeft en zeker als je je nummer mee zou willen nemen.

Als ik een cijver zou moeten geven aan Simpel in het gebruik in het algemaan, krijgen ze van mij een dikke 10...

wv
door wverkuijl - Feb 11, 2009 om 13:02
6 Antwoorden / 2 Vragen

Vorig jaar heb ik dit abonnement afgesloten (200 minuten voor 5 EURO . Ik had nog een abonnement lopen bij Debitel. Nadat dit was afgelopen sloot het SIMPEL abonnement naadloos aan op Debitel. Dus geen probleem. Ik heb wel zat problemen ondervonden bij anderen maar nog niet bij SIMPEL. Wel moest ik van tevoren een jaar abonnementsgeld betalen+administratiekosten en voor nummerbehoud moest ik 9,95 euries betalen, maar dat moet je bij elke provider. Hoe moeten ze het anders financieren. KPN heeft iets, T-mobile heeft iets, Debitel en ga zo maar door. Ze willen allemaal geld verdienen.

Verder geen problemen.

Bevalt mij uitstekend !

ja
door januschi - Feb 11, 2009 om 13:11
25 Antwoorden / 18 Vragen

Hai ook ik wil ff reageren.Ik heb vanaf november een abonnement van slim en loop dagelijks met mijn MP4 speler ( gratis gekregen van slim)  te genieten tijdens de wandelingen met mijn hond, en kan overal bellen zonder problemen

jd
door jdbeste1 - Feb 11, 2009 om 13:45
24 Antwoorden / 74 Vragen

Hier ook een reactie van een tevreden gebruiker.Ze zijn zeer duidelijk in hun communicatie en zijn wel de goedkoopste aanbieder!! Ook op hun site kun je inloggen en exact bijhouden hoeveel je gebruikt hebt die maand.Echt een aanrader.

Snel, Goed, Goedkoop en Simpel.....

Jan

bl
door blackstone - Feb 11, 2009 om 14:13
27 Antwoorden / 6 Vragen

Simpel is inderdaad simpel en niet duur, je moet alleen het aantal belminuten in de gaten houden want als je over je taks heen bent ga je goed betalen en je kunt alles via internet instellen, blokkeren om naar het buitenland te bellen bijv. is gratis, bij T-Mobile is dat € 20,- En dat van te voren betalen staat in de voorwaarden dus dan mag het want men controleert niet op een BKR-regeling. dus voor mensen met een schuld een goedkoop alternatief.

ja
door jacobusja_1 - Feb 11, 2009 om 14:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Lebara prepaid is veel goedkoper en maak gebruik van het KPN netwerk, bellen 4.5 cent/min, sms 4.5 cent per bericht. Ook email en site binnen halen 25 cent /100 KB genoeg voor buienradar en al je email. Kijk maar op hun site

el
door ellyzelf - Feb 11, 2009 om 15:00
12 Antwoorden / 3 Vragen

ben een heel tevreden klant van Simpel, ok, je moet van tevoren betalen, en als je verstandig bent neem je meteen een abonnement van € 5,00, meer dan genoeg voor mij. Inderdaad, wanneer je over je minuten heen ga betaal je geloof ik 0,24 per minuut, wat voor mij de reden was, onmiddellijk van 100 min. naar 200 min.  te gaan.

En wat ik heel fijn vind, zodra ik in het buitenland kom, heb ik geen verbinding meer met Simpel. Maar dat komt omdat ik een buitenlandnummer heb (  www.mobielbellenbuitenland.nl. '  en als ik daarop gebeld word, kost het me geen stuiver, en zelf bellen is 0,29 per minuut. SMS is ook 0,29.

ri
door ricardo27 - Feb 11, 2009 om 15:45
4 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben twee simpel abonnementen, 1x ideaal voor onze dochter van 10 jaar  door het kunnen laten blokkeren van 0900/buitenland/mms en via simpel email ook de betaalde sms diensten.

Uitstekende inzage via de site over het belgedrag van de persoon.

60 min bellen plus 60 sms plus 20 minuten onderling, voor maar

2,50 per maand met een ingesteld belplafond van 15 euro.

AANRADER.

aa
door aadje - Feb 11, 2009 om 17:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bel nu een maand of 8 met simpel en ik heb mijn kleinzoon het goedkoopste abb. voor zijn verjaardag gegeven. Wij kunnen kosteloos met elkaar bellen, via het KPN netwerk. Spotgoedkoop, mijn oude nummer werd zonder probleem overgezet, dus alle hulde voor SIMPEL!!!! PS, voor kinderen is er ook de mogelijkheid om een belgrens in te stellen.

jcjoppe
door jcjoppe - Feb 11, 2009 om 18:49
279 Antwoorden / 59 Vragen

hoi bkors, ik ben het deze keer helemaal eens met @edwardus, symyo os een heel goed alternatief:alles 10 cent,lees op SIMYO en ga overstag, er is nu tijdelijk een aktie en voor de rest is het redelijk te betalen, groet, Johan

ve
door venmans - Feb 12, 2009 om 09:53
6 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom stap je niet over op youfone. Je betaalt alleen 10,-- vooruit en dit wordt met je laatste factuur verrekend. Je betaalt alleen wat je verbelt, net als bij prepaid, maar dan betaal je achteraf en je krijgt elke maand een factuur met wat je verbelt hebt, zodat je kunt kijken of het allemaal klopt. Je kunt per maand opzeggen als je wilt en je betaalt geen abonnementskosten. De gesprekskosten zijn 0,07 per minuut.

Johanna

be
door bernardt - Feb 12, 2009 om 18:49
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben het volledig eens met Erikboy, want bij mij gaat het gewoon perfect:

Inderdaad v.t.v. betalen (lijkt mij logisch)

simpele handleiding

snel geactiveerd

goede ontvangst (KPN netwerk)

En de belminuten in de gaten houden.

Ja wat wil je voor € 2,50 per maand? een vakantie erbij?

Bennie

bl
door blackstone - Feb 13, 2009 om 15:22
27 Antwoorden / 6 Vragen

En zoals ik al eerder zei zijn alle extra handelingen gratis zoals dus het blokkeren naar 0900 nummers en naar buitenland bellen, waar je juist bij sommige andere providers dik voor moet betalen, er is 1 minpuntje de gesprekskosten gaan per minuut en niet per seconde dus dat scheelt al gauw een slok op een borrel, maar ja dat is bij bijna alle providers zo geloof ik. In de toekomst gaat Europa daar iets aan doen heb ik gehoord.