fo
door foxfire Jan 2, 2013 om 12:57
Computers & telefonie

Slechte pc prestatie

allereerst iedereen een gezond 2013!
Op mijn pc heb ik sinds 2 weken van Systweak software de
waarschuwing: uw pc prestatie is slecht! Als je de gratis 15 problemen laat oplossen komen ze doodleuk met het aanbod om voor 20 euro de rest op te lossen. Wat ik ook doe, ik kom van deze agressieve waarschuwing niet af tenzij ik het dus koop, wat ik niet van plan ben. Volgens mijn Norton beveiliging is alles ok op de pc! Wie helpt mij van dit probleem af? Dan krijg ik mijn eigen startpagina van i-google ook weer terug. Alvast hartelijk dank.

7222 24 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 2, 2013 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verwijder Systweak.

ve
door verwijderd - Jan 2, 2013 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga eerst naar configuratiescherm en vervolgens naar 'Programma's en onderdelen' en verwijder de software.

Ga dan vervolgens een systeemherstel proberen toe te passen door systeemherstel van ca. 3 weken terug. Herstart uw pc en het probleem moet dan weg zijn voor altijd.

ve
door verwijderd - Jan 2, 2013 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dankjewel voor je snelle antwoord, wittechoco. Systweak heb ik al verwijderd en dat maakt geen
fluit uit, de waarschuwing komt nog gewoon.
Groetjes, Foxfire.

ve
door verwijderd - Jan 2, 2013 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens in je msconfig via uitvoeren dan in het tabje opstarten of die daar bij staat, daar uitschakelen. En je register doorzoeken, daar moet systweak ook ergens tussen staan. Daar ook alls verwijderen wat met het programma te maken heeft.

Anders blijft het terug komen.

ve
door verwijderd - Jan 2, 2013 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

foxfire schreef op woensdag 2 jan 2013, 13:06: Dankjewel voor je snelle antwoord, wittechoco. Systweak heb ik al verwijderd en dat maakt geen
fluit uit, de waarschuwing komt nog gewoon.
Groetjes, Foxfire.

Al het systeemherstel al uitgevoerd?

ve
door verwijderd - Jan 2, 2013 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste sweeterlake en chris 74:
Ik heb gedaan wat jullie adviseerden maar ondanks dat ik reg clean pro van systweak
heb verwijderd blijft het agressieve logo mij dwingen hun systeem te kopen.
Ik weet het dus ook niet meer en zal er maar mee leven!
Heel erg bedankt voor jullie hulp.
Groetjes,
Foxfire.

ve
door verwijderd - Jan 2, 2013 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

foxfire schreef op woensdag 2 jan 2013, 13:39: beste sweeterlake en chris 74:
Ik heb gedaan wat jullie adviseerden maar ondanks dat ik reg clean pro van systweak
heb verwijderd blijft het agressieve logo mij dwingen hun systeem te kopen.
Ik weet het dus ook niet meer en zal er maar mee leven!
Heel erg bedankt voor jullie hulp.
Groetjes,
Foxfire.

Als systeemherstel niet werkt kan je altijd nog de hele PC opnieuw installeren. Dus backups van je bestanden maken, C-schijf formatteren, Windows opnieuw installeren, applicaties installeren en backups terugzetten.

ve
door verwijderd - Jan 2, 2013 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het te verwijderen met Malware Bytes Anti Malware (MBAM).
Downloaden en installeren.
Altijd eerst updaten (online) dan een snelle scan uitvoeren (offline).
Verwijder na de scan alles wat MBAM gevonden heeft.

Let op:
Malware download zichzelf vaak opnieuw van het internet.
Daarom is het belangrijk om de scan offline (niet verbonden met internet) uit te voeren.
Je kunt, om dit te bereiken, ook de PC opstarten in de Veilige mode.

De Veilige mode wordt mogelijk door herhaald te drukken op F8, direct na het aanzetten van de PC).
Kies met de cursor toetsen de juiste opstart methode: Veilige mode, zonder netwerk.

ve
door verwijderd - Jan 2, 2013 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@foxfire:

En als aanvulling, laat je niets wijsmaken door zulke meldingen en/of claims van dergelijke software. Op het moment dat je zo'n melding ziet of krijgt wanneer je een bepaalde website bezoekt, is er hoogstwaarschijnlijk niets mis met je computer en zijn de berichten die je leest over 'een slecht werkende computer' of 'er zijn problemen geconstateerd' gewoonweg niet waar. Er wordt alleen maar de suggestie gewekt dat er iets mis is, in de hoop dat je in de verleiding komt die software te kopen.

En ga dus ook nooit in op berichten op websites die 'een gratis scan' aanbieden. Ik geef je bij voorbaat op een briefje dat een dergelijke gratis 'scan' (er wordt niet eens iets gescand) 'problemen' gaat vinden (die er dus niet zijn).

Freya

ve
door verwijderd - Jan 2, 2013 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Freya en gsm,

Bedankt voor jullie top-antwoorden.
Ik ga ermee aan de slag. Inderdaad Freya, het beste is om zulke claims over mijn slecht of traag-
werkende pc die zij wel even (gratis, jaja) willen verhelpen te negeren. Ik trap er niet meer in!
Groetjes,
Foxfire.

ve
door verwijderd - Jan 2, 2013 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

foxfire schreef op woensdag 2 jan 2013, 14:28: Beste Freya en gsm,

Bedankt voor jullie top-antwoorden.
Ik ga ermee aan de slag. Inderdaad Freya, het beste is om zulke claims over mijn slecht of traag-
werkende pc die zij wel even (gratis, jaja) willen verhelpen te negeren. Ik trap er niet meer in!
Groetjes,
Foxfire.

Lijkt me héél verstandig. ;-)

Freya

ve
door verwijderd - Jan 2, 2013 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo foxfire,

Start - Uitvoeren
Typ regedit. Klik Ok.
Klik op Bewerken
Klik op Zoeken
Vul in Systweak
Klik op Volgende zoeken
Als er wat gevonden wordt: Verwijderen

Suc6

ve
door verwijderd - Jan 2, 2013 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op woensdag 2 jan 2013, 14:43: Hallo foxfire,

Start - Uitvoeren
Typ regedit. Klik Ok.
Klik op Bewerken
Klik op Zoeken
Vul in Systweak
Klik op Volgende zoeken
Als er wat gevonden wordt: Verwijderen

Suc6

MBAM niet goed meer??? Of iets nieuws geleerd??:-)

Weet niet hoeveel kennis van zaken topicstarter heeft, maar ik vind een tip om in het register te gaan zoeken voor complete nitwits echt niet geschikt. Bovendien gebruiken deze programma's vaak registersleutels met diverse benamingen, dus vind je lang niet alle sleutels met zo'n zoekopdracht.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2013 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

foxfire schreef op woensdag 2 jan 2013, 13:06: Dankjewel voor je snelle antwoord, wittechoco. Systweak heb ik al verwijderd en dat maakt geen
fluit uit, de waarschuwing komt nog gewoon.
Groetjes, Foxfire.

Had je na het verwijderen nog weer geprobeerd om de startpagina opnieuw in te stellen?
Bij het verwijderen van dergelijke software wordt de startpagina vrijwel nooit automatisch hersteld.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2013 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

gsm, dankjewel, ik heb de startpagina opnieuw ingesteld.
Carola.83: ja, ik ben zo`n nitwit! Gelukkig is mijn Engels voldoende om dat woord wel te begrijpen thank you very much!
Maar nu het volgende: ik word toevallig vanmorgen opgebeld door Windows helemaal uit India zo
te horen, dat ik een probleem heb met mijn computer.Wát een service!! Of die aanstond. Nog niet, maar ik zei: yes.
Dan moest ik naar Ctrl en Fn gaan en vervolgens het windowsvlaggetje en de letter l tegelijkertijd in-
drukken.
Toen vond ik het wel tijd om de verbinding te verbreken. Twee maanden geleden had ik ook al zo`n
grapjas uit Afrika, met vrouw en kinderen op de achtergrond(!) Mag dan een nitwit zijn, ben toch
ook weer niet gisteren geboren!!!
Misschien een waarschuwing voor mede nitwits: het lijkt fantastisch dat Windows zelf je van je
probleem wil verlossen, maar trap er niet in.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2013 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lees dit eens door: KLIK HIER.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2013 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Systweak is "normale" software en geen malware. Het zou op de gewone manier te verwijderen moeten zijn.

Ik zou het eens proberen met de trial van RevoUninstaller Pro. Die installeren, Systweak opnieuw installeren en dan met Revo verwijderen.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2013 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

wittechoco schreef op donderdag 3 jan 2013, 11:59: Systweak is "normale" software en geen malware.
....

Software die maar blijft zeuren dat er zogenaamd iets mis is met de computer en dan aanbiedt om het op te lossen wanneer je het programma koopt, is in mijn ogen gewoon 'malware'......

Freya

ve
door verwijderd - Jan 3, 2013 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

aurora1, hartelijk dank voor het artikel. Het bevestigde wat ik al wist, maar ben toch heel blij het te
lezen.
wittechoco en freya: ik installeer helemaal niets meer, want voor je het weet heb ik er nog meer problemen bij. Van wie het ook afkomstig is, het is een zeer agressieve verkoopmethode en daar ben ik allergisch voor.
Iedereen bedankt voor het meedenken!

ve
door verwijderd - Jan 3, 2013 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op donderdag 3 jan 2013, 12:07:
Software die maar blijft zeuren dat er zogenaamd iets mis is met de computer en dan aanbiedt om het op te lossen wanneer je het programma koopt, is in mijn ogen gewoon 'malware'......

Freya

Dan kan je iedere trial versie van een software wel malware noemen. Normaal gesproken is Systweak probleemloos te verwijderen. Geen idee waarom het bij hem problemen oplevert.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2013 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

sweeterlake schreef op woensdag 2 jan 2013, 13:03: Ga eerst naar configuratiescherm en vervolgens naar 'Programma's en onderdelen' en verwijder de software.

Ga dan vervolgens een systeemherstel proberen toe te passen door systeemherstel van ca. 3 weken terug. Herstart uw pc en het probleem moet dan weg zijn voor altijd.

ve
door verwijderd - Jan 1, 2014 om 19:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben een jaar na dato (na de noodkreet van firefox dus) ook overvallen door systweak. Nadat ik met veel moeite agressieve troep als search.conduit en ask.com (hopelijk!) heb weten te verwijderen. Jsf.jsticket.net ben ik nog niet kwijt en nu verschijnen er dus ook de alarmerende en razend storende banners van systweak. Wat mij opvalt in de discussie op de fora, zoals ook op dit forum, is dat de tips van jan en alleman vrijwel nooit werken. En dat er aperte onzin wordt uitgekraamd, zoals 'systweak is helemaal geen malware'. Adviezen om de boosdoener te verwijderen door het programma via het configuratiescherm op te sporen mislukken meestal omdat het daar helemaal niet te vinden is, ook niet onder een alias.
Ik heb net Google Chrome eruit geflikkerd omdat dit voor mij de enige manier was om ask.com kwijt te raken.
Wat mij ook opvalt dat is dat allerlei (inititeel gratis) virusscanners en malwarebestrijders zelf hun sporen achterlaten; ik vermoed dat de eersten onder één hoedje spelen met de laatsten.
Het web begint aardig verziekt te raken; wanneer staat er iemand op om deze malafide en agressieve honden aan te pakken?

ve
door verwijderd - Jan 1, 2014 om 23:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de laatste alinea je vraag is, je zou natuurlijk zelf kunnen opstaan om een strijd te gaan voeren tegen "deze malafide en agressieve honden".
Wat betreft de op de pc nog aanwezige problemen zal ik me onthouden van tips om ervan af te komen gezien je mening over tips op fora en ook dit forum.
Mij is onduidelijk waarom je hier bij Vraag en beantwoord dit verhaal plaatst.

ve
door verwijderd - Feb 8, 2014 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@foxfire. Ik had zojuist hetzelfde probleem. Niet bij het gebruik van IE, maar wél bij Morzilla Firefox. Scannen leverde niets op!

Mijn oplossing: Firefox openen en klik vervolgens op:
extra daarna op add-ons.
Als je AD Block erop ziet staan, moet je dit uitschakelen/verwijderen.

Bij mij was het probleem daarna opgelost.

Sterkte en succes.