de
door destriene Aug 13, 2012 om 19:42
Computers & telefonie

Smartphone , skype, wifi ,film foto,

hallo beste
ik wil , voor gebruik in de vakantie ,een mobile telefoon , met wifi en ik moet er op kunnen video bellen (skype) maar ik kom er niet aan uit , de smartphones ,die in de reklame folders , of op internet staan , zijn allemaal heel duur of met abonnement , en dat wil ik niet (mag wel prepaid van een bepaalde provider zijn)
wie weet wat een goed niet te duur ( ongeveer 200 euro )prepaid smartphone waarop je kan skypen en met wifi op internet kan en natuurlijk bellen/smssen en ook nog foto/film mee kan maken of zijn die er niet in deze prijsklasse , en zo niet kan dan iemand mij een tablet (7inch) aanraden
alvast hartelijk bedankt aan degene die reageert

13181 16 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Aug 13, 2012 om 23:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag destriene,

Ik kan je niet helpen met met een merk/naam/type etc. van een smartphone van onder de 200 E, maar als je deze Klik hier... site doorleest (niet de reclameaanbiedingen) dan kom je mogelijk een stapje verder met welke toestellen mogelijk videobellen met skype kunnen, lees vooral ook de commentaren. Je kunt dan verder naar de specificaties en de prijzen van de toestellen die goed ermee werken zoeken. De informatie op de site is een jaar oud. Ik had op google ingetikt: videobellen met skype op smartphone. Voor een tablet zou je die zin met "op tablet" kunnen intikken op google. Verder zou je nog bijv. op de site van google play bij de app skype kunnen lezen wat gebruikers aan ervaringen hebben en met welke toestellen/tablets.

vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 14, 2012 om 00:22
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zou voor een Sony (of Sony Ericsson) gaan, links kun je mooi aangeven wat je precies wilt hebben (bijvoorbeeld tweede camera), je hebt dan een degelijk toestel van rond de 200 euro

dc
door dcz - Aug 14, 2012 om 00:48
439 Antwoorden / 1 Vragen

Koop een prepaid smartphone bij oa Kijshop of de grote electronicareuzen.
keuze genoeg.

ko
door koalabear - Aug 15, 2012 om 12:10
6 Antwoorden / 0 Vragen

Kan zo helaas niet de beste benoemen. In die prijscategorie is denk ik alleen Android een serieuze optie omdat je daar alles mee kan wat je wil, waaronder ook Skype.

Hieronder een link die je alle Android telefoons geeft onder de 200 euro.
http://nl.hardware.info/productgroep/86/mobiele-Android telefoons tot € 200

En anders toch even naar een lokale electronicawinkel. Goed opletten dat je dan een telefoon koopt waar je ook Skype op kan gebruiken, bij Android is dat geen probleem.

goldenluck
door goldenluck - Aug 15, 2012 om 12:17
28 Antwoorden / 2 Vragen

Hou er rekening mee dat als je een smartphone koopt onder de € 200
het interne geheugen beperkt is. De meeste goedkope smartphone werken op zich prima ( heb zelf de samsung galaxy gio) maar het aantal apps wat je er op kunt zetten is beperkt. De tip van aurora1 om op google te kijken naar skype met smartphone zou ik zeker doen als ik jou was, want ik weet niet of skypen veel van het interne geheugen nodig heeft. Mijn dochter heeft een HTC Chacha met facebookknop, door deze knop en de constante verbinding met facebook is het geheugen zo vol en kan ze heel weinig apps installeren. Dat zou met skypen misschien ook kunnen gebeuren dat het geheugen van je telefoon vol loopt en je vervolgens niet lang kunt skypen, dat kun je dus beter van te voren uitzoeken. Ik heb geen skype op mijn toestel staan en kan je op dit gebied dus niet adviseren. Veel succes met je zoektocht.

ko
door koalabear - Aug 15, 2012 om 12:20
6 Antwoorden / 0 Vragen

@goldenluck:
Klopt helemaal. Vaak heb je bij zo'n telefoon maar 256 MB ofzo, waarvan ook al veel door het besturingssysteem afgehaald wordt. En je bijvoorbeeld maar iets van 170MB overhoudt, of nog minder.

Skype zelf neemt gemiddeld zo'n 25MB in beslag. Dus je moet niet teveel apps willen installeren.

hk_mr308
door hk_mr308 - Aug 15, 2012 om 12:27
146 Antwoorden / 2 Vragen

dubbeltje op de eerste rang zitten...

Helaas zal het heel erg moeilijk worden om te skypen met zo'n goedkope smartphone, de kwaliteit zal vaak erg slechts zijn. En een tablet voor 200 euro is natuurlijk ook beperkt.

Maar dan zou ik toch voor een tablet kiezen, en niet te veel bellen onderweg maar vooral skypen & mailen.

natuurmens
door natuurmens - Aug 15, 2012 om 13:53
158 Antwoorden / 4 Vragen

Op het moment Android besturing type de beste keus omdat hier nog de meeste ontwikkeling in plaats vinden dan zou mijn voorkeur naar uitgaan. In de toekomst word het mogelijk boeken te lezen via dit systeem daar is de ontwikkeling al ver gevorderd in. Hier kun je ook Skype en andere internet apps op installeren.

gf
door gfhagemans - Aug 15, 2012 om 14:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zelf heb ik bij GSM-Eindhoven een simlock vrije Samsung Galaxy Ace2 gekocht. Ga regelmatig langdurig naar Curaçao en stop daar een simkaartje in het toestel. Voor hier in Nederland heb ik een simonly abonnement. Dat is het voordeligste. Bij bovengenoemd bedrijf kan het honderd euro of meer schelen de prijzen.

sl
door slempie - Aug 15, 2012 om 14:55
58 Antwoorden / 2 Vragen

Kijk hier even:

https://www.google.nl/search?q=lg+optimus+l7&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a
Zit rond jouw budget en is voor die prijs een uitstekend toestel.

viejo
door viejo - Aug 15, 2012 om 15:06
63 Antwoorden / 4 Vragen

Vergelijk ook eens de prijzen van de chipkaarten in uw vakantie land, ervan uitgaande dat U naar één land gaat. b.v. spanje
http://prepaid-wireless-internet-access.wetpaint.com/page/Spain
Dan kunt u zien wat er van Uw portemonaie verlangd wordt zonder dat U bij thuis komst een onverwacht hoge rekening aantreft

we
door weethet - Aug 15, 2012 om 15:18
107 Antwoorden / 2 Vragen

Alcatel one touch 995 bij AH! wel het dure model van 179 en of kpn samsung met abon 21 pm.

pe
door per - Aug 15, 2012 om 17:27
20 Antwoorden / 0 Vragen

Vorige week had de kijkshop een actie, leuke samsung smartphone, simlock vrij voor rond de 125,-

da
door davert - Aug 15, 2012 om 17:54
19 Antwoorden / 7 Vragen

ik heb de sony ericsson xperia s nu n jaar en ben super super tevreden,de camera is ook benoemd tot beste camera phone van 2012,wat ook klopt want t hd beeld is geweldig hij is dun licht en erg makkelijk in gebruik

de
door destriene - Aug 17, 2012 om 11:05
46 Antwoorden / 34 Vragen

hallo allemaal bedankt voor het reageren (en aan degene die nog gaan reageren )
ik ben nog steeds zoekende , en neem jullie tips zeker mee
als ik hem maar voor december heb,
maar het valt niet mee in de jugle van de smartphones , en kleine tablets

ro
door robertgriffe - Aug 17, 2012 om 11:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom niet tweedehands van marktplaats, heb ik ook gedaan. Heb je toch voor relatief weinig geld een luxe telefoon.