valerius-2
door valerius-2 Nov 20, 2011 om 22:37
Computers & telefonie

Snelheid verschil kapel en WiFi

Wat kan dit zijn? Ik heb dus een nieuw modem van ziggo, als ik draadloos werk geeft hij maar 20 mb doe ik het via een vaste lijn dan krijg ik dus 40 mb. Wat kan de oorzaak hiervan zijn. De laptop is dus standdard uit gerust om wi fi te gebruiken Het O.S system is Vista.

2472 6 Rapporteer

ti
door timfelix - Oct 15, 2012 om 15:40
270 Antwoorden / 13 Vragen

Wifi is meestal langzamer dan bedraad. Geen reden om je zorgen te maken dus.

ti
door timfelix - Oct 15, 2012 om 15:41
270 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=freya schreef op zondag 20 nov 2011, 23:24]
Bovendien, een 'bedraad' netwerk kan constant een snelheid van 100Mbps (of nog hoger met een 1Gb netwerk) verwerken, terwijl een wifi-netwerk afhankelijk is van de ontvangstkwaliteit. Afhankelijk van het type netwerk zal het maximum op b.v. 54Mbps liggen, maar bij een zwakkere signaalsterkte al gauw terugschakelen naar b.v. 27Mbps (of nog lager). En dan gaat je internetsnelheid uiteraard ook naar beneden.

Maarre.... is een internetsnelheid van 20Mbps niet snel genoeg....? Mensen willen alsmaar sneller, terwijl dat in de meeste gevallen alleen maar 'overkill' is. Doe het zelf met 'slechts' 6Mbps en het is maar sporadisch dat ik een hogere snelheid mis.....

Freya

Bij veel downloaden/uploaden is het toch wel erg handig om dat te hebben. Ik download elke week wel een of meerdere games/video's en dan scheelt het toch echt wel dat ik in plaats van 20 mbit een 120 mbit verbinding heb. (waar ik overigens maar 90mbit van kan gebruiken)

ed
door edwin169 - Oct 15, 2012 om 15:41
32 Antwoorden / 0 Vragen

Een deel van het snelheidsverlies kun je ook verklaren door de beveiliging. Schakel de beveiliging van je router maar eens uit en je zult een redelijke snelheidswinst ervaren. Dit is bij mij ook het geval geweest. Ik vind beveiliging echter belangrijker dan snelheid en dus heb ik mijn beveiliging er weer op gezet.

freya
door freya - Oct 20, 2012 om 16:50
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Bovendien, een 'bedraad' netwerk kan constant een snelheid van 100Mbps (of nog hoger met een 1Gb netwerk) verwerken, terwijl een wifi-netwerk afhankelijk is van de ontvangstkwaliteit. Afhankelijk van het type netwerk zal het maximum op b.v. 54Mbps liggen, maar bij een zwakkere signaalsterkte al gauw terugschakelen naar b.v. 27Mbps (of nog lager). En dan gaat je internetsnelheid uiteraard ook naar beneden.

Maarre.... is een internetsnelheid van 20Mbps niet snel genoeg....? Mensen willen alsmaar sneller, terwijl dat in de meeste gevallen alleen maar 'overkill' is. Doe het zelf met 'slechts' 6Mbps en het is maar sporadisch dat ik een hogere snelheid mis.....

Freya

freya
door freya - Oct 20, 2012 om 16:50
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@timfelix:

Daarom schreef ik ook: "...in de meeste gevallen..."

Freya

ti
door timfelix - Dec 4, 2012 om 23:58
270 Antwoorden / 13 Vragen

Over wat voor beveiliging heb je het dan precies? Over de firewall (port forwarding) of de beveiligingscode? Port forwarding kan schelen in snelheid, maar dat doet het ook bedraad, de beveiligingscode zou niks uit moeten maken.