ro
door romeo Nov 6, 2003 om 14:46
Computers & telefonie

Snelheid ???

K.P.N. heeft mij een bericht gestuurd,dat in de maand November de down load en de up load snelheid verhoogd wordt.Ook voor ADSL -standard en daar hoef ik niets aan te doen.Maar....hoe kan dat sneller,als mijn modem maar een bepaalde capaciteit heeft ?Die modem is toch niet sneller als dat hij is ?

942 6 Rapporteer

ro
door rob_v - Apr 16, 2004 om 11:54
8 Antwoorden / 0 Vragen

Een modem kan een bepaalde capaciteit aan, maar de snelheid voor je verbinding wordt op afstand geregeld.
De modem krijgt eigenlijk niet meer dan jouw abonnement toestaat.
Als je modem niet meer snelheid zou aankunnen, dan zou KPN steeds modem moeten gaan vervangen. Lijkt me niet erg handig.

Veel succes.

ro
door romeo - Apr 16, 2004 om 11:54
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor het antwoord op mijn vraag,welke mij tot tevredenheid heeft gestemd.

po
door postma111 - Apr 16, 2004 om 11:54
2 Antwoorden / 0 Vragen

De snelheid van adsl word verhoogd door kpn doormiddel van aanpassingen in de centrales hiervoor hoeft niet je modem aangepast te worden de lijn waarop je bent aangesloten word aangepast voor snellere doorgifte van data mijn account is al aangepast ik ben van ruim 600 k bit naar ruim 1000 k bit gegaan werkt prima breedband basis

wietje
door wietje - Apr 16, 2004 om 11:54
8 Antwoorden / 0 Vragen

ADSL kan downstream snelheden tot 9 Mbps aan en Upstream tot 640 Kbps. Een ADSL modem is dus vaak ook op deze snelheden gemaakt.
De snelheden die ik hierboven noem zijn erg hoog en het zal ook nog wel even duren voordat KPN onze verbindingen zover opwaardeerd dat we tegen deze limiet aanlopen.

Verder; de snelheid die je binnenkrijgt wordt vanuit een centrale bij KPN geregeld en wanneer zij dus de verbindingssnelheden verhogen hoef je daar in de regel niets voor te doen omdat alles gewoon ineens sneller gaat!

Mooi hé!

fluffles
door fluffles - Apr 16, 2004 om 11:54
8 Antwoorden / 0 Vragen

ADSL gaat tot 8Megabit downstream en 1Megabit upstream. De snelheid wordt echter 'geknepen', waardoor je bijvoorbeeld niet meer dan 1Megabit downstream haalt. Indien de snelheid omhoog gaat, hoef je daar dus niets voor te doen. Elke ADSL modem ondersteunt de verschillende ATM modi.

NatureTravel
door NatureTravel - Apr 16, 2004 om 11:54
646 Antwoorden / 8 Vragen

Een modem kan niet sneller dan zijn maximum snelheid, dat klopt. het is echter zo dat modems vaak meet capaciteit aan kunnen dan u zelf weet. Zo kan een 512Kb/s modem vaak makkelijk 2Mb/s aan.
Zodra KPN aan -haar- zijde van de verbinding (in de centrale) meer bits door laat, wordt de snelheid dus hoger aan uw kant.