ja
door jarivla Oct 13, 2017 om 11:43
Computers & telefonie

Snelkoppeling

Ik zou graag een snelkoppeling van Ziggo email op mijn bureaublad plaatsen maar hoe doe ik dat?
Een medewerker van Ziggo kon mij ook niet verder helpen.
Misschien dat iemand anders het wel weet?

11379 11 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Oct 13, 2017 om 12:01
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Je bedoelt webmail van ziggo?

Deze dus
https://mail.ziggo.nl/appsuite/#!&app=io.ox/portal

of deze?
https://mail.ziggo.nl/appsuite/#!&app=io.ox/mail&folder=default0/INBOX

Wel aangemeld blijven aanvinken.Als dat niet al het geval is.

Snelkoppeling: Als de gewenste website in beeld is, sleep je het teken (ziggo symbool of slotje) wat voor het ziggoadres (URL) staat in de adresbalk naar het bureaublad en laat daar los.

tdmduc
door tdmduc Oct 13, 2017 om 13:42
704 Antwoorden / 2 Vragen

Topantwoord.(de eenvoudigste)

Nu maar hopen dat de ts het ook leest want het is nog vrij stil aan de overkant.

reflecs
door reflecs - Oct 13, 2017 om 12:20
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Als u dit venster (van internet) verkleint, kunt u de links die zwaardvis hierboven gebruikt ook makkelijk slepen naar het bureaublad.

marita5
door marita5 - Oct 13, 2017 om 12:48
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jarivla ,

Bij een vorige vraag van u , lees ik dat u Windows 10 heeft  , lees hier hoe u een snelkoppeling maakt , klik op de rode regel en scroll naar beneden .
Lees in de link ook hoe u een snelkoppeling maakt met Edge .

https://www.schoonepc.nl/windows10/bureaublad.html

tdmduc
door tdmduc - Oct 13, 2017 om 12:50
704 Antwoorden / 2 Vragen

Ziggo hahahah wat een kneuzen

Cookies
door Cookies Oct 13, 2017 om 13:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ziggo is er niet om mensen een computercursus te geven.

dokun
door dokun Oct 13, 2017 om 13:21
152 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt mij ook niet kloppen dat een medewerker van Ziggo niet wil/kan helpen. Dat is gewoon onzin!  Ziggo help gewoon altijd als ze kunnen...

tdmduc
door tdmduc Oct 13, 2017 om 13:25
704 Antwoorden / 2 Vragen

Als......daar zeg je het.

Probleem is dat ze mensen met een bepaalde opdracht aan de telefoon zetten.

Alleen die antwoorden die op hun computerscherm staan maar niet out of the box.

Zegt ook alles van de kwaltiteit. Vorig jaar alle belangrijke technische krachten(familieleden) de laan uit gestuurd omdat ze te duur waren en dan komen er jonkies de organisatie binnen die niet zelf kunnen nadenken.

marita5
door marita5 Oct 13, 2017 om 13:31
11532 Antwoorden / 15 Vragen

@dokun , als je de verkeerde aan de telefoon krijgt ben je de pineut . toevallig gisteren gebeld voor een vriend , Hij had Ziggo gebeld omdat hij geen zenders had ( al een aantal dagen ) foutmelding E16-4 , er werd door de ziggo medewerker gezegd ligt aan de kabel was de grootste onzin , ik heb teruggebeld dat dit een foutmelding was betreft het activeren van de kaart , op tijd van nog geen 30 minuten ( kaart opnieuw geactiveerd ) was het probleem opgelost . dus het ligt er maar juist aan welke medewerker je te spreken krijgt .heel vaak word er gezegd ligt aan de kabels .

tdmduc
door tdmduc Oct 13, 2017 om 13:33
704 Antwoorden / 2 Vragen

MY POINT EXACTLY!

Dank je Marita5

marita5
door marita5 Oct 13, 2017 om 13:38
11532 Antwoorden / 15 Vragen

@Tdmduc , het ergste van alles is , dat duidelijk op de site van Ziggo foutmelding E16-4 betekent activeren van kaart , en dan zegt inderdaad zo`n kneus ligt aan de kabel .

reflecs
door reflecs Oct 13, 2017 om 13:38
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@tdmduc, dat is ten opzichte van die jonkies niet helemaal fair vind ik. Maar Ziggo is geen uitzondering, bij heel veel helpdesks worden mensen zodra ze wat ervaring hebben opgebouwd er uitgemikt om weer plaats te maken voor een nieuwe lichting. Service is de sluitpost en mag niets, of tenminste zo weinig mogelijk, kosten.

Cookies
door Cookies Oct 13, 2017 om 13:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

(Her)activeren van een smartcard hoef je helemaal niet voor te bellen. Dat kan gewoon via 'mijn ziggo'.

Cookies
door Cookies Oct 13, 2017 om 13:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@reflecs: +10.

tdmduc
door tdmduc Oct 13, 2017 om 13:54
704 Antwoorden / 2 Vragen

:-((((

marita5
door marita5 Oct 13, 2017 om 13:58
11532 Antwoorden / 15 Vragen

@carola.83 , vriend heeft geen Mijn Ziggo , de kaart staat op naam van de huurbaas .

tdmduc
door tdmduc Oct 13, 2017 om 14:02
704 Antwoorden / 2 Vragen

Probleem is dat mijn moeder van 82 nog wel eens moet bellen met ze en dan kom ik bij haar op bezoek en dan blijkt vaak dat ik sneller kan helpen dan dat de een ziggo orakel aan de lijn heeft. Hoe aardig ze ook zijn.

Monteur kwam om die verschrikkelijke HorizonBox(SAMSUNG) om te ruilen. Was maar goed dat ik er bij was want anders was dat ook niet helemaal goedgegaan.

Aardige man hoor(koffie gegeven) maar een aantal zaken mag hij niet doen van Ziggo en daarom is het vaak een halve oplossing en blijven ze low budget apparaten neerzetten terwijl Vodafone en T-Mobile al lichtjaren verder zijn.(Glasvezel)

Tweedehandsje is nu als nieuw neergezet. Hoe weet ik dat? Het Samsung zegeltje was verwijderd bij de schroefjes.

Echt zo slecht. EN maar betalen betalen.

jo
door jorisw Oct 13, 2017 om 18:34
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@TMDUC: ik neem aan dat jij allemaal dingen (op kosten van jouw baas) uitvoert die niet bij jouw werk horen? Dan maar hopen dat jouw baas niet meeleest.

tdmduc
door tdmduc Oct 14, 2017 om 13:23
704 Antwoorden / 2 Vragen

jij weet niet wie mijn baas is.......

gsm
door gsm Oct 14, 2017 om 17:41
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik ben persoonlijk altijd heel goed geholpen door UPC en later Ziggo.
De medewerkers zijn niet altijd even deskundig, maar doen vrijwel altijd wel hun best om goed te helpen. Meestal lukt dat ook.
Communicatie via de telefoon kan natuurlijk ook niet van een kant komen. Als helpdesker heb je ook zinnige response nodig.

Het valt volgens mij geheel buiten de scope van de Ziggo helpdesk om uitleg te moeten geven over Windows en hoe je snelkoppelingen maakt.
Logisch dat ze daar niet op hoeven, kunnen, of willen ingaan.

tdmduc
door tdmduc Oct 14, 2017 om 18:50
704 Antwoorden / 2 Vragen

UPC is geen Ziggo.

Ziggo was @Home.

UPC en Ziggo zijn gewoon samengevoegd.

Nadat Ziggo samenging met UPC is het alleen maar erger geworden.

ro
door ron503 - Oct 13, 2017 om 12:59
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien wat omslachtig maar toch, sla de website op in favorieten of bij Firefox in bladwijzers. Ga met de muisaanwijzer op de gewenste website staan, klik met de rechtermuisknop en kies kopieren, minimaliseer de browser zodat het bureaublad zichtbaar wordt en klik nogmaals met de rechter muisknop, kies dan voor snelkoppeling plakken en dan wordt de snelkoppeling op het bureaublad geplaatst. Sleep daarna de snelkoppeling naar de juiste plaats en controleer of het werkt.

gsm
door gsm - Oct 13, 2017 om 13:02
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Een overzichtelijke uitleg (4 methoden, afhankelijk van welke browser je gebruikt):

https://www.easytechguides.com/nl/website-snelkoppeling.html

gsm
door gsm - Oct 13, 2017 om 13:10
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Windows 10:
In Edge kun je als alternatief heel gemakkelijk een webpagina vastleggen op een nieuwe tegel in Start.
Klik op het menu van Edge (drie punten naast elkaar in de rechter bovenhoek van Edge).
Klik op:  Deze pagina aan Start vastmaken

marita5
door marita5 Oct 13, 2017 om 13:17
11532 Antwoorden / 15 Vragen

@gsm , ik heb Windows 10 niet , maar kun je in Windows 10 de tegel ( Ziggo Mail ) vastmaken aan start , dan met rechts klikken , kies voor bestandslocatie openen , klik met rechts en dan kiezen kopiëren naar bureaublad . ik heb geen idee , maar zo werkt het bij mij in Windows 8.1

tdmduc
door tdmduc Oct 13, 2017 om 13:27
704 Antwoorden / 2 Vragen

8.1 is precies het zelfde eigenlijk alleen niet meer van die "tiles" zoals in het begin van Windows 8.

gsm
door gsm Oct 13, 2017 om 19:33
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als een tegel dat toelaat, dan kun je die in Windows 10 gewoon met de linker muisknop beetpakken en verslepen (= kopieren) naar het bureaublad.
Of een Internet tegel dat ook toelaat is de vraag. Voor zover ik het getest heb, kan dat dus niet met een internet adres (url).
Wel kun je via de rechter muisknop op het bureaublad en klikken op Nieuw, een nieuwe snelkoppeling maken.
Er start een Wizard waarmee je de snelkoppeling kan instellen en de gewenste url kan invullen, eventueel met kopieren en plakken.

gsm
door gsm Oct 13, 2017 om 19:36
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@Marita5
Zo gaat het bij Windows 10 volgens mij niet lukken

reflecs
door reflecs - Oct 13, 2017 om 13:10
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Naar aanleiding van een vorige vraag van u; gaat het over een tablet?

Dan zou u kunnen proberen wat op deze pagina onder het kopje Snelkoppeling naar een website staat:
https://www.tabletguide.nl/tablet-tip/snelkoppelingen-naar-mappen-en-websites-maken-op-je-bureaublad/

tdmduc
door tdmduc Oct 13, 2017 om 13:41
704 Antwoorden / 2 Vragen

mooie tip!

reflecs
door reflecs Oct 13, 2017 om 13:43
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt :)

tdmduc
door tdmduc - Oct 13, 2017 om 13:52
704 Antwoorden / 2 Vragen

via het bureaublad:

oude maar standaard voor alle versies van Windows.

klik met rechtermuisknop in een vrij gedeelte op je bureaublad:(drop down menu verschijnt)

kies "Nieuw>>>"snelkoppeling" en plak de URL(weblink) van het gewenste(ziggo) in het veld "Geef de locatie van het item op". na "Volgende" type je de naam in van hoe je het wilt noemen Ziggomail of mail van Zigggo of mijn email en weer op "Volgende"

Thats it.

joloe
door joloe - Oct 13, 2017 om 14:17
19 Antwoorden / 12 Vragen

terug naar ziggo side boven aan blauw aan vinken dan copieren op het voor blad rechts klikken snelkoppeling recht plakken en ok.

tdmduc
door tdmduc Oct 13, 2017 om 14:42
704 Antwoorden / 2 Vragen

side?

ja
door jarivla - Oct 13, 2017 om 16:38
194 Antwoorden / 101 Vragen

Ik wil hierbij iedereen hartelijk danken voor de reactie,s

marita5
door marita5 Oct 13, 2017 om 17:51
11532 Antwoorden / 15 Vragen

@jarivla , is het gelukt ?