pi
door pietje1000 Apr 6, 2009 om 22:29
Computers & telefonie

Sony laptop

Half februari 2009 kocht ik bij Zercom BV te Eindhoven een Laptop van Sony, de VGN CS11S/Q 14.1 inch voor € 914,--.  Na ruim een week ging het ding kapot. Ineens een blauw scherm de de pc startte niet meer op. De harde schijf bleek stuk te zijn. Terug naar Zercom en daar werd ik doorverwezen naar Sony. Ik moest maar met hen telefonisch contat opnemen. Dat heb ik gedaan en de pc werd opgehaald. Vervolgens was ik de pc ruim twee weken kwijt. Dat ding gaat ter reparatie blijkbaar helemaal naar London.

Toen ik na ruim twee weken de pc terug kreeg en ze de harde schijf hadden vervangen ging de laptop na twee dagen weer kapot. Een blauw scherm en de pc startte niet meer op. Of de harde schijf of het RAM geheugen stuk volgens kenners. Maar weer gebeld met Sony (die mensen zitten overigens in Ierland en Schotland) Ik maakte toen bij de telefonisch medewerkster aanspraak op een nieuwe pc omdat ik dat ding niet meer vertrouwde. Ik stelde me op het standpunt dat ze geen deugdelijk product hadden geleverd. Volgens de mevrouw van sony deden ze dat niet en gingen ze pas over tot vervanging als de pc in korte tijd na aankoop drie keer stuk is gegaan met dezelfde klacht. Om van het gezeur af te zijn heb ik de pc maar weer ter reparatie aangeboden. Toen is de pc ruim een week weg geweest ter reparatie.

Nadat ik deze pc na ruim een week weer terug ontving bleek het RAM geheugen te zijn vervangen. Vervolgens ging de laptop na een dag weer kapot. Weer hetzelfde euvel: een blauw scherm en hij startte niet meer op. Maar weer telefonisch contact opgenomen met Sony. Weer iemand anders aan de telefoon. Iemand die amper Nederlands sprak en er niets van begreep. Ik zou worden teruggebeld. Uiteraard werd ik niet terug gebeld en dus zelf maar weer gebeld. Weer iemand anders aan de telefoon. Nadat ik mn probleem had uitgelegd zei deze medewerker dat ik mn pc maar weer moest opsturen ter reparatie. Ik zei dat ik dat niet meer zou doen maar nu een nieuwe pc eiste. Dat ging niet volgens hem.

Daarna heb ik contact opgenomen met Zercom BV, zijnde per slot van rekening de winkel waar ik de pc had gekocht. Zercom schreef me dat ze het zouden oplossen. Na enige dagen kwam de reactie van Zercom: Ik moest de pc maar weer ter reparatie aanbieden. Meer konden ze niet voor me doen.

Ik heb inmiddels de overeenkomst met Zercom BV schriftelijk ontbonden en eis teruggave van de koopprijs. De pc staat te hunner beschikking heb ik geschreven. Ik meen dat de afgeleverde pc niet aan de overeenkomst beantwoordt en verwijs naar de bepalingen omtrent consumentenkoop. Zonder ergens op in te gaan heeft Zercom doodleuk laten weten dat ze niet op mijn eisen kunnen ingaan en dat ik de pc maar weer moet laten repareren.

Ik heb nog geschreven dat er voldoende gelegenheid is geweest om de pc deugdelijk te herstellen en dat ik, bij gebreke van betaling, zal overgaan tot het dagvaarden van Zercom voor de rechtbank. Inmiddels heb ik een andere pc aangeschaft(geen Sony)en zal nu door een deurwaarder de dagvaarding laten uitbrengen.

Voor mij is het onbegrijpelijk dat Zercom zo'n standpunt kan innemen en dat een gerenommeerd bedrijf als Sony dit niet op haar fatsoen trekt. Voor mij nooit geen Sony meer.

386 1 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 3, 2009 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

In december 2008 kochtbik een toshiba laptop bij de fa BCC,door familie omstandigheden kon ik pas in januari 2009 gebruik maken van de laptop,na enige weken prive gebruik was er ineens een hardware probleem,traagheid,programma's verdwenen zomaar,kortom een en al ergenis.

Terug naar BCC daar werd na onderzoek de laptop ingenomen en zou ter reparatie naar toshiba gestuurd worden,na ruim vier weken kwam de laptop retour,en na drie weken was het weer mis,weer een hardware probleem,ditmaal met toshiba rechtstreeks contact opgenomen,deze constateerde per telefoon dat het wederom een hardware probleem betrof,de laptop werd opgehaald,en na een 8 dgn kwam hij voor de pinksteren weer terug,uitgepakt en geprobeerd hem op te starten,dat lukte niet,wat ik ook deed de laptop wilde niet opstarten.onmiddelijk de servicedienst van toshiba gebeld,tja jammer de service heeft zijn werk niet goed gedaan.......... maar....men zou de laptop weer op komen halen,dinsdag na de pinksteren.

op mijn verzoek deze nieuwe laptop om te ruilen voor een nieuw exemplaar,omdat mijn vertrouwen totaal weg was in deze laptop kreeg ik het advies naar de ombudsman van toshiba te schrijven,hetgeen ik onmiddelijk gedaan heb.ik ben nu in afwachting van bericht of ik een andere laptop krijg.   hans69