wh
door whitedove Nov 8, 2023 om 14:49
Computers & telefonie

Spam

Ik wordt sinds een paar maanden gek gespammed in de Outlook. Mail meteen in de ongewenste mail zetten zonder te openen helpt niet. Mail afmelden ook niet. Elke 2 minuten komt er een mail binnen. Ik moet zelf zoeken om mijn goede mail.
Heb gehoord van een computer winkeldat het vanzelf op gaat houden...tot nu toe geen succes...

10858 19 Rapporteer
tenormin
door tenormin - Nov 8, 2023 om 15:17
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Hoe irritant ook, het gaat inderdaad "vanzelf over", net als in eerdere jaren de constante telefoontjes van Microsoft. Wel je spam nakijken, er kan een verdwaalde "goede" tussen zitten, maar de rest gewoon telkens verwijderen.

Thecla58
door Thecla58 - Nov 8, 2023 om 15:17
862 Antwoorden / 3 Vragen

Zet je spamfilter in outlook op hoog, dan wordt er al heel wat spam tegengehouden. Verder als je ongewenste mail krijgt... NIET openen maar rechtsklikken en dan kiezen voor ongewenste e-mail, daarna klik je op afzender blokkeren.

Helemaal tegengaan gaat je niet lukken... want het is zo eenvoudig om een letter in de naam voor het @teken te veranderen. Je kunt ook nog een heel domein (dat wat achter @teken staat) blokkeren dan krijg je niets meer van dat domein.

ro
door ronny530 - Nov 8, 2023 om 15:17
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Niets mee doen ook niet naar onwenst verplaatsen gewoon verwijderen want u bent zeker niet de enige die met die mails bestookt wordt.
Laat me raden 'uw Macafee account verloopt' of 'laatste kans' die zijn op dit momens schering en inslag en houdt zoals de computerwinkel aangeeft vanzelf op.

ju
door juliomariner - Nov 8, 2023 om 15:24
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Heb ik ook last van. Vooral van Mcaffee. Laatste waarschuwing. Gewoon negeren.

rj
door rjw - Nov 8, 2023 om 19:56
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Hier doe je niets tegen. Omdat bulkemails versturen zo goed als niets kost is dit voor spammers een hele handige manier om wat slachtoffers te vinden. Als 1 op de 1000 reageert hebben ze waarschijnlijk al winst. De enige oplossing is om oer email te gaan betalen. Dan verdwijnt vanzelf het voordeel van email spam voor dit soort lieden.

mi
door miennaamishaaz - Nov 9, 2023 om 15:12
725 Antwoorden / 1 Vragen

De spam markeren als ongewenst/phishing/scam

dan zal het spamfilter zich moeten updaten en alle emails markeren als spam.

het verplaatsen naar ongewenst werkt niet. omdat dit niet het spamfilter update

ro
door ronny530 Nov 9, 2023 om 15:17
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Gaat hem niet worden omdat de e-mail adressen niet gelijk zijn.

mahadma
door mahadma - Nov 10, 2023 om 09:41
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Of na alle tips, maak een Gmail adres aan, kost niks en hevel de belangrijke post over.

W.A.Spreeuw
door W.A.Spreeuw - Nov 10, 2023 om 11:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Precies het zelfde probleem!
Zelfs uitschrijven helpt niet!
Ze blijven maar komen!
Gewoon alles verwijderen!

rj
door rjw Nov 10, 2023 om 15:05
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Uitschrijven moet je niet doen. Daarmee bevestig je dat het emailadres bestaat.

paul van tongeren
door paul van tongeren - Nov 10, 2023 om 11:48
5 Antwoorden / Vragen

Ik gebruik "cleanfox". Onderschept niet alles maar wel veel.

B.
door B.J. de Bree - Nov 10, 2023 om 12:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik maak al bijna 20 jaar gebruik van het programma 'mailwasher'. Het programma nestelt zich tussen outlook en mailserver in, waarmee je direct heel simpel alle onwelgevallige mail kunt markeren en verwijderen. Je kunt zelfs mail 'bouncen': de verzender krijgt dan het bericht dat dit mailadres niet bestaat. Verder heb ik 3 accounts: 1 voor prive en echt belangrijke mail, 2 voor abonnementen 3 voor reclame en onbelangrijke zooi. Deze aanpak heeft mij veel stress en gedoe bespaard.

ta
door tankekieke - Nov 10, 2023 om 12:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Heel herkenbaar, ik heb vanalles geprobeerd maar het opgegeven omdat de afzenders iedere keer een ander emailadres gebruiken dus blokkeren werkt niet. Helaas veel verwijderen zonder het bericht te openen

ha
door hans_aal - Nov 10, 2023 om 12:38
1 Antwoorden / 3 Vragen

Het ligt waarschijnlijk aan de sites die je bezoekt, die om cookies vragen. Probeer daarop steeds nee te zeggen, of kies voor alleen essentiële cookies.
vaak staat bovenaan ook iets als: ditbericht is afkomstig van een mailinglijst - meld me af. Ook de moeite nemen om dat te doen.

le
door lence - Nov 10, 2023 om 12:45
10 Antwoorden / 14 Vragen

Ga naar je Outlook account, instellingen, geavanceerd en zet de spam e-mail adressen in e-mail-blokkeren, dan ben je er vanaf. Waarschijnlijk zal je dit een paar keer moeten doen met nieuwe spam. Je kan dit ook vinden op de Microsoft  site.

rj
door rjw Nov 10, 2023 om 15:06
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Totdat er weer nieuwe adressen gebruikt worden.

Ko
door Kosgr - Nov 10, 2023 om 12:50
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb jaren THUNDERBIRD.

Geen Spam geen Reclames geen ongewenste troep.

Mijn advies, probeer Thunerbird.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 10, 2023 om 13:33
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ach ja, Uw aboonement op Mc Afee eindigt, uw cloud opslag is vol etc. etc. Veelal dan primair niet eens aan u geadresseerd maar aan een ander.
Ik heb zelf met regelmaat een en ander doorfezonden aan valse-email@fraudehelpdesk.nl en aan mijn provider. Inmiddels ben ik gewisseld van provider en is het probleem afgelopen. Opvallend is, dat bij g-mail het fenomeen veel minder is.

ze
door zeemannetje - Nov 10, 2023 om 15:35
121 Antwoorden / 0 Vragen

Nooit, nooit, nooit op afmelden klikken. Dan weten de spammers dat ze een echt adres hebben en wordt het pas echt veel spam wat je gaat krijgen.
Geduld, naar je spamfolder sturen en de pijn uitzitten.
Eventueel kun je een nieuw emailadres nemen en dan echt nooit meer op afmelden klikken.

1paul
door 1paul - Nov 11, 2023 om 08:09
3173 Antwoorden / 0 Vragen

heb hetzelfde, ik blokkeer ze steeds, doe je bij de drie liggende puntjes rechtsboven.

anduril
door anduril - Nov 19, 2023 om 10:13
167 Antwoorden / 1 Vragen

Ook aan te bevelen is een eigen domeinnaam te nemen.  Sinds ik dat gedaan heb geen spam of ander onzin meer ontvangen.