bg
door bg Nov 23, 2003 om 22:00
Computers & telefonie

Spam met virus?

Mijn provider is Het Net. Zou deze niet in staat kunnen zijn om de vele mailtjes "Microsoft use this patch immediately"met bijlage waarin virus te verwijderen voordat hij bij Outlook Express binnenkomt?

530 7 Rapporteer

nouds
door nouds - Apr 16, 2004 om 12:09
98 Antwoorden / 11 Vragen

Ik denk wel dat Het Net dit kan.
Anders kun je een spamfilter, zoals bijvoorbeeld het gratis Mailwasher, gebruiken.

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:09
504 Antwoorden / 8 Vragen

De provider(s) kunnen zelf heel veel doen tegen spam, maar helaas, om de 1 of andere reden doen ze dit niet. Het programmaatje Mailwasher werkt perfect en is echt een aanrader. je kan alle inkomende mail zien, voordat je het op je pc krijgt, maar dus ook deleten, bounchen en op de blacklist zetten. Download mailwasher en het probleem spam is voor jou opgelost. Je provider krijgt ze natuurlijk wel binnen, want die houdt ze in de 'opslag'. Het is te hopen dat alle providers een keer zoveel spams ontvangen, dat de hele boel crasht! Iedereen biedt sneller internet aan, maar als ze nou 's als service zelf een spamfilter er tussen zetten, gaat het internet al een stuk sneller.

oneandonly
door oneandonly - Apr 16, 2004 om 12:09
17 Antwoorden / 24 Vragen

Jazeker kan een provider dit! Ik heb zelf adsl van Planet internet en ook de daarbij horende spam filter. Dit werkt zeer effectief! Ik krijg eigenlijk nooit geen spam meer binnen en virussen? Wat zijn dat?! :)

zh
door zhoerd - Apr 16, 2004 om 12:09
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zouden ze vast wel kunnen, maar het kost nu eenmaal geld en menskracht om een Spam filter bij te houden. Er zullen speciale servers voor moeten komen die dat soort dingen gaat afhandelen, mensen moeten er onderhoud aan doen, noem maar op. Xs4all biedt overigens wel een gratis spamfilter aan die je zelf kunt onderhouden. Zij ondernemen ook vaak actie als er wereldwijd iets mis gaat zoals destijds met het Blaster en Sobig virus.

mo
door moscowking - Apr 16, 2004 om 12:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan je abonneren bij Het Net op een spam-filter, maar wat heb je er aan. Ik houd het liever zelf in de hand, zodat er toch niet mailtjes als spam verdwijnen, die geen spam zijn.
Ik gebruik het gratis te downloaden Spam Buster (www.contactplus.com/) die je zelf in kunt instellen. Je verwijdert de berichten die je niet wilt ontvangen en geeft aan welke je wel wilt ontvangen en hij opent automatisch (na instelling) je e-mail programma. Succes!

ab
door abpie - Apr 16, 2004 om 12:09
8 Antwoorden / 1 Vragen

Het eerste spam problemen zijn moeilijk op te lossen echter er is geen een die dit afdoende kan ook planet niet zo als wel gezegt wordt maar als je hotmal gebruikt dan weet je zeker dat er ook bij planet nog spam door komt.
een virus is niet altijd gebonde aan een spam, kan wel hoor.
Maar een virus kun je het beste tegenhouden door te werken met firewal detector.
Mijn oplossing was tussen de breedband modem
een router met fiewal virus detectie te plaatsen en op mijn pc een gewone virus scan te gebruiken.
Het voordeel geen virus de mogelijkheid tot netwerk en de lage kosten namelijk 60 euro een malig voor de router.

wo
door wouterdirks - May 26, 2004 om 14:26
10 Antwoorden / 34 Vragen

ik kan je aanbevelen om norten internet security 2003 of 2004 te downloaden deze scant alle emails en scant ook elke dag je computer tegen virussen. ook beveiligd hij de computer tegen hackers en andere ongewenste dingen zoals popups en dergelijke

voor meer informatie stuur me een mailtje naar: kroeze@kabelfoon.nl