kl
door klokje01 Dec 17, 2008 om 10:10
Computers & telefonie

Spelling control outlook express werkt niet

Sinds ik ben overgestapt van planet naar tele 2 werkt mijn spellingscontrol niet meer op outlook express, hij geeft alleen alles in het engels weer. Ik heb van alles geprobeerd, doch zonder resultaat. Wie kan mij advies geven

692 8 Rapporteer

varabas
door varabas - Dec 17, 2008 om 11:17
450 Antwoorden / 35 Vragen

klokje,

Ik weet niet wat je bedoeld met "hij geeft alleen alles in het engels weer" Maar lukt het niet in Outlook Express, Extra, Opties, tabblad Spelling, Taal en daar Nederlands instellen?

Volgens mij heeft het niets te maken met de overstap naar Tele2, zijn er andere wijzigingen?

Zover ik weet maakt Outlook Express gebruik van de spellings controle van Microsoft Office (o.a. Word) Heb je die misschien verwijderd?

Bassie

ca
door capodicapi - Dec 17, 2008 om 11:26
5 Antwoorden / 1 Vragen

Je moet Word opnenen, dan Extra, Opties, naar tabblad Spelling en Gr., hier kun je een woordenlijst toevoegen of een taal kiezen.

mi
door michielewout - Dec 17, 2008 om 13:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het is bedoelt, en niet bedoeld, over spellingscontrole gesproken

poltol
door poltol - Dec 17, 2008 om 14:27
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Als u [nu] met Vista bent gaan werken dan zal de spellingscontrole nooit op Nederlands gezet kunnen worden. In opdracht van mevr. Kroes [Euro Parlement] mag Microsoft dit niet meer onderling koppelen. Het enige wat u dan nog kunt doen is de mail opmaken in Word en dan kopieeren naar uw mailbericht.

Vr.gr. poltol

ha
door hanbozal - Dec 17, 2008 om 17:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als je Vista gebruikt: ga via start naar configuratiescherm, kies klok,taal regio: landinstellingen Toetsenbord. Daarna in een popupscherm "toetsenborden wijzigen" daar moet bij standaardinvoertaal staan: Nederlands-Verenigde Staten Internationaal. 2x OK klikken. Outlook opnieuw opstarten.

poltol
door poltol - Dec 17, 2008 om 17:31
3885 Antwoorden / 22 Vragen

@hanbozal,

Lees de vraag nog even goed door.

Vr.gr. poltol

gsm
door gsm - Dec 17, 2008 om 17:45
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Outlook Express wordt bij Vista niet meer gebruikt. Het heet dan Windows Mail.

De spellingcontrole staat standaard niet aan in Outlook Express. Als je berichten op spelling wilt controleren voordat ze verstuurd worden, ga dan als volgt te werk:

    * Klik op Extra en daarna op Opties.
    * Ga naar het tabblad Spelling.
    * Vink de optie Altijd spelling controleren voor verzenden aan.

GSM

gsm
door gsm - Dec 17, 2008 om 17:49
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Kun je een taal kiezen, zoals capodicapi al aangaf?

    * Klik op Extra en daarna op Opties.
    * Ga naar het tabblad Spelling.
    * Kies de Nederlandse taal.

GSM