sp
door spaargaren_1 Nov 19, 2011 om 19:50
Computers & telefonie

Spookrekeningen

wij hebben inderdaad spookmails ontvangen van ticketservies

maar aangezien dat ik een dag daarvoor tickets had besteld via ticketservies(seetickets)
heb ik dus op die link gedrukt!
nu wil ik graag weten wat de gevolgen kunnen zijn?!

m.v.g mevr spaargaren

4383 20 Rapporteer

al
door allhomesystems - Nov 19, 2011 om 21:55
9 Antwoorden / 0 Vragen

Zomaar een link ? of een extra service bij u aankoop ? wat meer info zou gewenst zijn.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Nov 19, 2011 om 22:14
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Welke link???

gsm
door gsm - Nov 19, 2011 om 22:15
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Geen gevolgen en nooit betalen!

sp
door spaargaren_1 - Nov 19, 2011 om 22:16
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=allhomesystems schreef op zaterdag 19 nov 2011, 21:55]Zomaar een link ? of een extra service bij u aankoop ? wat meer info zou gewenst zijn.

zomaar de blauw gedrukte tekst die er bij zat

sp
door spaargaren_1 - Nov 19, 2011 om 22:19
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=deinert schreef op zaterdag 19 nov 2011, 20:26]Welke link???

er zat een blauw gedrukte link bij,! die heb ik dus aan geklikt

sp
door spaargaren_1 - Nov 19, 2011 om 22:24
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=spaargaren schreef op zaterdag 19 nov 2011, 19:50]wij hebben inderdaad spookmails ontvangen van ticketservies

maar aangezien dat ik een dag daarvoor tickets had besteld via ticketservies(seetickets)
heb ik dus op die link gedrukt!
nu wil ik graag weten wat de gevolgen kunnen zijn?!

m.v.g mevr spaargaren

In mail van afzenders Ticket Service en CFX-group wordt bijvoorbeeld gerept van een zogenaamde bestelling, die zogenaamd van de creditcard van de ontvanger afgeschreven zal worden, aldus de Fraudehelpdesk. De ontvanger wordt gevraagd een link aan te klikken, of een bestand te openen. De desk waarschuwt mensen met klem op dit verzoek niet in te gaan.

sp
door spaargaren_1 - Nov 19, 2011 om 22:25
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=allhomesystems schreef op zaterdag 19 nov 2011, 21:55]Zomaar een link ? of een extra service bij u aankoop ? wat meer info zou gewenst zijn.

In mail van afzenders Ticket Service en CFX-group wordt bijvoorbeeld gerept van een zogenaamde bestelling, die zogenaamd van de creditcard van de ontvanger afgeschreven zal worden, aldus de Fraudehelpdesk. De ontvanger wordt gevraagd een link aan te klikken, of een bestand te openen. De desk waarschuwt mensen met klem op dit verzoek niet in te gaan.

al
door allhomesystems - Nov 19, 2011 om 22:28
9 Antwoorden / 0 Vragen

U hoeft deze rekeningen niet te betalen , mits er geen goederen / service word verleend. Indien dit wel gebeurd dient u schriftelijk aan te geven dat u geen overeenkomst hebt met het betreffende bedrijf. Nu is het voor consumenten zo geregeld dat de bewijslast bij het bedrijf licht .

Mvg,

AllHomeSystems

al
door allhomesystems - Nov 19, 2011 om 22:30
9 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=spaargaren schreef op zaterdag 19 nov 2011, 22:25][quote=allhomesystems schreef op zaterdag 19 nov 2011, 21:55]Zomaar een link ? of een extra service bij u aankoop ? wat meer info zou gewenst zijn.

In mail van afzenders Ticket Service en CFX-group wordt bijvoorbeeld gerept van een zogenaamde bestelling, die zogenaamd van de creditcard van de ontvanger afgeschreven zal worden, aldus de Fraudehelpdesk. De ontvanger wordt gevraagd een link aan te klikken, of een bestand te openen. De desk waarschuwt mensen met klem op dit verzoek niet in te gaan.

Oke duidelijk , het gaat hier om spy/ad/scare/ ware , wat niet van de ticketservice zelf komt , en moet je nooit never betalen .

sp
door spaargaren_1 - Nov 19, 2011 om 22:33
5 Antwoorden / 1 Vragen

dank u wel voor de antwoorden,
heb geen creditcard dus daar schuilt het probleem niet.

mvg

spaargaren

spooky01
door spooky01 - Nov 19, 2011 om 23:01
418 Antwoorden / 56 Vragen

Hoi,

Ik zou je adviseren om je computer te scannen op virussen.
En natuurlijk niet betalen.

Groetjes Ingrid

vr1944
door vr1944 - Nov 21, 2011 om 11:57
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb ook dit soort mails gehad en op de link geklikt,maar de link werd geblokkeeerd omdat er volgens mijn virusscanner het een trojan horse is.Dus zoals Spooky01 al adviseerde je pc scannen

audb
door audb - Nov 21, 2011 om 12:07
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Handiger zou wezen als u de tekst uit de mail hier zou invoeren dan zal het ook meer duidelijkheid geven.

Helaas blijkt dat er een paar mensen er van uitgaan dat u iets zou moeten betalen.

Nou zou dat wel kunnen kloppen maar u geeft zelf al aan dat u een dag daarvoor tickets had besteld via tickets servies en het lijkt mij een logica dat die ook betaald moeten worden en daar ze verplicht zijn om u een mail te sturen waar in het wordt bevestigd lijkt met het wel te kloppen.

Bent u echter van mening dat het niet van hun afkomstig is? bel dan gewoon met tickets servies dan krijgt u meteen uitsluitsel.

Mocht u toch denken dat het een trojan(paard van Troje) / virus is dan kan u met dit programma uw computer scannen:
http://www.safer-networking.org/nl/index.html

vr1944
door vr1944 - Nov 22, 2011 om 08:19
1210 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=audb schreef op maandag 21 nov 2011, 12:07]Handiger zou wezen als u de tekst uit de mail hier zou invoeren dan zal het ook meer duidelijkheid geven.

Dit is een van de e-mails die er in omloop zijn.Ik heb mij e-mail adres verwiderd uit de link,dus die werkt niet meer.
"The IBAN transaction, recently sent from your bank account (by you or any other person), was rejected by the Electronic Payments Association.

Canceled transaction
Transaction ID: 392324175417 Rejection Reason See details in the report below Transaction Report
http://pantomar.it/clientedown/Info.zip?IBAN_Delivery HashCrypt=9LFZV7Tdf88vJ9

67450 Sunrise Valley Drive, Suite 124
Herndon, VA 49604"

2011 NLFCU - The Electronic Payments Association.

ho
door honda98 - Nov 22, 2011 om 14:49
103 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb ook van deze emails gehad !
maar ik was al gewaarschuwd er voor ! door wie weet ik niet meer om dat ik veel
op let op zulke waar schuwingen !
de op lossing is gewoon verwijderen en blijven ver wijderen als ze door gaan !
ik vraag me alleen af hoe ze aan mijn email adres komen !
als men dit doet kan er niets geburen !

vr1944
door vr1944 - Nov 22, 2011 om 17:22
1210 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=janvankampen schreef op dinsdag 22 nov 2011, 14:49]ik heb ook van deze emails gehad !
maar ik was al gewaarschuwd er voor ! door wie weet ik niet meer om dat ik veel
op let op zulke waar schuwingen !
de op lossing is gewoon verwijderen en blijven ver wijderen als ze door gaan !
ik vraag me alleen af hoe ze aan mijn email adres komen !
als men dit doet kan er niets geburen !

Consult Group c.caira@btinternet.com

@janvankampen

Dit is een van de tientallen mails die ik inmiddels ontvangen heb.In alle links
zat een trojan horse verborgen.Bij bovenstaand link heb ik het e-mail adres verwijderd.

Aan ??

Dear client,

Sorry voor de vertraging.
Wij sturen de bestelling beloofd.
http://mmu.ro/clientedown/Order.zip?id:06469Generation_user=???@zonnet.nl

==
Best regards,

Ticket service.C

Consult Group c.caira@btinternet.com

17 nov. (5 dagen geleden)

ho
door honda98 - Nov 22, 2011 om 18:06
103 Antwoorden / 1 Vragen

zulke emails met (webmail) ver wijderen !

al
door allhomesystems - Nov 22, 2011 om 18:58
9 Antwoorden / 0 Vragen

U email adress is bloot gelegd door slechte beveiliging van de website .
Ik vermoed niet dat ticket.service C zo zijn klanten benaderd , mocht het wel zo zijn zo dat voor mij persoonlijk wel de laaste keer zijn.

vr1944
door vr1944 - Nov 22, 2011 om 22:19
1210 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=allhomesystems schreef op dinsdag 22 nov 2011, 18:58]U email adress is bloot gelegd door slechte beveiliging van de website .

@alhomesystems,

Dan kan dus niet.Ik ben niet op de website van ticket.service ???geweest,De e-mail komt niet van deze bestaande ? toko.

leoroos
door leoroos - Nov 27, 2011 om 11:07
11 Antwoorden / 7 Vragen

Maar wat zijn nu de gevolgen? merk je iets op je computer? Kunnen ze nu bij gegevens?