ge
door geelke Nov 24, 2004 om 21:42
Computers & telefonie

Spyware ?

Ik heb een probleem waar ik maar niet uit kom, sinds enige tijd als ik Internet Explorer op start krijg ik steeds een sexpagina als startpagina i.p.v. google.nl ook als ik niet op internet zit starten deze sexpagina's spontaan op. Ik heb een virusscanner die altijd op de achtergrond meewerkt en die zegt niks, ook draai ik met Ad-Ware SE die geeft wel elke dag aan dat er kritieke dingen zijn gevonden en na verwijderen daarvan is de status ok. Maar toch verschijnen elke keer weer die rot pagina's. Ik ben echt radeloos en waar ik niet zoheel erg thuis ben in computers (ouderdom) hoop ik dat een van jullie me raad kunnen geven. bijvoorbaat mijn hartelijke dank

Gea

2194 32 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 24, 2004 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Geelke. Ga op de internetpagina naar boven naar 'Extra'  Vervolgens 'Internet Opties' Dan typ je in het vakje waar adres staat: http://www.google.nl  vervolgens klik je op 'standaard gebruiken' tenslotte onderaan op 'toepassen' en het probleem zou dan over moeten zijn. De volgende keer dat je internet opent verschijn google en ook de diverse sexpagina's moeten tot het verleden behoren - Succes - PML

ve
door verwijderd - Nov 24, 2004 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even ter aanvulling: als er in het adresvenster een ander http-adres staat moet je dat natuurlijk eerst verwijderen. PML

ve
door verwijderd - Nov 24, 2004 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik wil je ook even aanraden om te kijken bij je inbel verbinding of je niet inbelt via een heel ander nummer. (0909) Die sexpagina´s komen niet zomaar laten we daar heel eerlijk over zijn. Ik weet niet of je adsl hebt want dan hoef je het niet na te kijken. maar bel je nog in via de telefoontikken (inbelverbinding) raad ik je aan om toch even te kijken. Je moet ook uitkijken op welke popup je klikt want voor je het weet heb je de computer vol zitten met sexpagina´s. Eigelijk zou je nooit op spyware moeten reageren want het is allemaal rommel.

veel suc6 ermee.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2004 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ingeval je via een analoog modem inbelt is het inderdaad handig om te kijken of er niet 'stiekum'  via zo'n nummer wordt ingebeld. Maar ook als je ADSL hebt en ook nog een normaal 56k modem is het zaak te controleren dat dit modem losgekoppeld is van de telefoonlijn anders kom je voor nare verrassingen te staan (hoge telefoonrekening). Overigens is het niet zo vreemd dat als de PC op een porno site inlogt er daarna allerlei pop-ups van andere porno sites verschijnen. Heel irritant maar de manier van deze sites  om zich op te dringen. Hopelijk kom je met onze antwoorden nu een stuk verder - Groeten - PML

ve
door verwijderd - Nov 24, 2004 om 23:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja Paul, was het maar zo simpel... ;-)

Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2004 om 00:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laten we hopen dat het zo simpel is, dat scheelt een hoop werk...

ve
door verwijderd - Nov 25, 2004 om 08:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Enterprise, Als ik domme dingen zeg moet je me gewoon corrigeren hoor, dat vind ik helegaar niet erg. Dat voorkomt dat deze mevrouw op het verkeerde been wordt gezet en ik in soortgelijke gevallen mijn snavel hou. Ik zag jouw antwoord niet dus ik dacht, kom ik grijp mijn kans, laat ik het dan maar zeggen. :-D

Groeten, Paul

ve
door verwijderd - Nov 25, 2004 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Paul,

Natuurlijk moet je niet je 'snavel' houden als je denkt een oplossing te hebben voor zo'n probleem.
Mijn nogal impulsieve reactie werd veroorzaakt doordat ik net in Het grote Internet beveiligingsforum een reactie had geschreven op de logfile van de meest besmette computer die ik tot nu toe ben tegengekomen, dus ik was heel even 'spywaremoe' want zo'n logfile uitpluizen is nog een hele klus...
Ik had ook gehoopt dat ik met mijn (misplaatste) opmerking anderen op het juiste spoor zou brengen.

Aan Gea het advies om het programma Spybot Search & Destroy te downloaden en te installeren, om zodoende te proberen deze 'browser hijacker' te verwijderen want zoals blijkt lukt het niet met Ad-Aware.
Na het installeren moet je eerst nog de laatste updates ophalen en daarna je hele PC laten scannen en de gevonden troep laten verwijderen.

Groet en succes,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2004 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Enterprise, mijn antwoord was mede ingegeven door het feit, dat als je eenmaal zo'n porno pagina aanklikt er onmiddellijk een aantal achter geplakt worden en dat je dus bij het afsluiten soms 10 pagina's te zien krijgt die je nooit opgeroepen hebt. Dat is mij in mijn prille jeugd (1912-1915) toen ik nog nieuwsgierig was naar deze pulp pagina's ook overkomen. Dat lijkt dan op spyware maar hoeft het niet te zijn. Ongetwijfeld wordt er gelijktijdig spyware gedownload. Als deze oudere dame dus de verkeerde pagina als startpagina heeft blijft ze aan de gang. Ik leg dat nu wel uit maar jij weet dat nog veel beter dan ik. Maar dat was mijn oplossing van het probleem totdat ik jouw opmerking zag 'was het maar zo eenvoudig' en toen sloeg de twijfel toe. Shit, als ik nu maar geen verkeerd antwoord heb gegeven want a) sta ik voor paal en b)wordt die mevrouw ernstig op het verkeerde been gezet. Wij hebben er drie maar bij vrouwen met slechts twee benen is dat lastig. :-D         - Alweer gegroet - Paul

ve
door verwijderd - Nov 25, 2004 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste pmlobbe & enterprise; terwijl ik jullie wederzijdse sportieve reacties lees, doet zich op mijn pc iets merkwaardigs voor. Ineens verschijnt er een bestand dat zich wil downloaden (bestand openen of opslaan). De naam van het bestand was: pl.htm. Omdat ik geen idee heb waar dit bestand vandaan kwam, heb ik het gelijk geannuleerd.

Heeft één van jullie idee wat hier aan de hand was?

vr.groet IvanS

<SCRIPT type=text/javascript>

ve
door verwijderd - Nov 25, 2004 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemd...!

Htm is (een onderdeel van) een webpagina.
Aangezien dit gebeurt terwijl je op de Kassa-website bent zou ik deze vraag eens stellen aan de webmaster van deze website.
Je kunt een mailtje sturen door links in het menu op 'contact' te klikken.

Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2004 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Startpage Guard

Voorkom het kapen van je startpagina met Startpage Guard.
Een klein handig programma welke je startpagina beschermt indien een hijacker jouw startpagina wil veranderen. Het programma is gratis, klein en eenvoudig te installeren.

Zodra je startpagina ongewenst aangepast wordt krijg je een melding en kun je je eigen pagina weer terug plaatsen. Deze melding kun je ook uitschakelen zodat bij een verandering de startpagina automatisch wordt terug geplaatst zonder dat je hier iets of wat dan ook van merkt.

Heb je al last van een homepage kaper dan is Startpage Guard dus geen oplossing.
Je zult dan een oplossing moeten zoeken bv via het antivirus prikbord

Voorkomen is beter dan genezen.....

Download Startpage Guard
Website Startpage Guard

Bewerking: Redaktie Virushelp

ve
door verwijderd - Nov 26, 2004 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo beste Gea, Dit is een zéér lastig probleem en niet eenvoudig te verhelpen omdat het programma zich genesteld heeft in de sleutels van Windows zelf en héél, héél lastig op te sporen is. Wanneer je deze pagina daadwerkelijk wilt verwijderen dan kan je het beste je computer geheel opnieuw installeren, hetgeen natuurlijk héél vervelend is. Helaas weet ik géén andere mogelijkheid, daar ik voor diverse kennissen met hetzelfde probleem bezig ben geweest en uiteindelijk toch de computers opnieuw heb moeten installeren...Helaas heb ik geen betere berichten voor je..Succes, Ruud...

ve
door verwijderd - Nov 26, 2004 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is maar een manier om voorgoed van dit probleem af te komen.Koop SPY SWEEPER van Webroot en installeer dit programma  op je PC.Dan ben je voorgoed van dit probleem verlost.Helaas kost zo'n programma wat geld n.l 30 euro.Je kan ook al die gratis programma downloaden maar die vertonen allemaal diverse gebreken.Je kan nu eenmaal niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten

Succes Johan de Vries

ve
door verwijderd - Nov 26, 2004 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou Ruud, zo erg is het gelukkig ook weer niet hoor.
Een enkele browser hijacker is best nog wel te verwijderen zonder gelijk tot drastische maatregelen als formatteren over te gaan.

Lees Het grote Internet beveiligingsforum eens, hierin zijn al meerdere van dit soort gevallen behandeld.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2004 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het volgende:Ga naar configuratiescherm,klik daar op software.Staat bij die software een programma dat - Switch- heet,dan dit verwijderen.Die sexpagine komt beslist niet meer terug.

Dan ook nog zoals in een eerder antwoord als staat die Spybot Software downloaden,dan blijft dit probleem opgelost

Succes

ve
door verwijderd - Nov 26, 2004 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Johan,

Spysweeper is idd een goed programma maar is zeker niet zaligmakend. Sterker nog, er zijn al verschillende testen gedaan en daarin staat Spysweeper zeker niet bovenaan. Uit die testen blijkt telkens weer: een combinatie werkt het beste.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2004 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Download HijackThis. Vervolgens opstarten en aanvinken, wat je verwijderd wil hebben. Wel oppassen, dat je geen eesentiele programma-onderdelen verwijderd, anders die opnieuw installeren, mocht dit toch gebeuren.

Je hele schijf formatteren vanwege een dwarse startpagina is wel het allerlaatste wat ik zou doen, goed bedoelde, maar overtrokken raadgeving.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2004 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier staat een programmatje dat je gehijakte browser weer naar naar je eigen brent, werkt zeer gemakklijk en snel.

http://www.merijn.org/files/hijackthis.zip

ve
door verwijderd - Nov 26, 2004 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

GEA, voordat je begint met opnieuw installeren van WINDOWS (wat werd geschreven), doe het volgende:  Ga naar Windows Verkenner en controleer daar bij Deze computer - Lokaalstation C - Program Files of er in Program Files iets staat wat met sex te maken heeft. Zo ja, wis dat ! Ga naar Start - Alle programma's en kijk ook hier of er sex gewist kan worden. Ga naar Configuratiescherm en loop de lijst in Software na. Nog niets gevonden? Ga naar Start - Uitvoeren. Tik bij Uitvoeren regedit in. Registereditor wordt geopend. Klik op Bewerken; ga naar zoeken. Tik bij Zoeken Naar sex in. Geen sex gevonden? Ga naar Volgende Zoeken, enz. Loop zo het hele Register door. Maar pas op bij deze handelingen : Wis geen andere programma's . Dus lees goed wat er staat als er sex geselecteerd wordt. Verder;Loop alle bestanden na die je de laatste bv. week hebt geopend en kijk daar ook even! Nog niets gevonden  ? Laat het me dan even weten, gaan we verder zoeken. Groetjes,     Ton.  P.s. Maak ook je prullenbak leeg; de hacker kan zich overal verstoppen!

ve
door verwijderd - Nov 26, 2004 om 18:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

erg vervelend.

gelukkig is dit bij ons niet mogelijk die irritante sexsites die worden automatisch tegen gehouden door onze provider Solcon.

maar mijn schoonzus die in belgie woont kreeg die sexsites als startpagina ook niet verwijdert.

mijn man die veel van computers weet is er dagen mee zoet geweest

om dit te verwijderen want het is zeer hardnekkig.

maar met behulp van gratis programma's op internet heeft hij die sites toch kunnen verwijderen.

probeer iemand te vinden die je hiermee kan helpen

ik wens je veel succes toe.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2004 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

HOi, gebruiker, download het gratis programma HITMANPRO en al je kwellingen zij verleden tijd ook virussen als je het progammatje stinger aan ving\kt

groetjes

ve
door verwijderd - Nov 26, 2004 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal mee eens

www.hitmanpro.nl is een prima maatregel om dit soort zaken te verwijderen, de man uit Almelo die dit gemaakt heeft verdiend een pluim

ve
door verwijderd - Nov 26, 2004 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoop dat ik niet mosterd na de maaltijd ben maar,

als je windowsxp profesional gebruikt kun je via het programma: GPEDIT van microsoft ook instellen dat je startpagina niet meer verandert kan worden! (soms kunnen die programma's je startpagina ook weer terug veranderen) dus je stelt eerst via intenet explorer, extra, internet opties je nieuwe pagina in dan ga je naar start, uitvoeren en typ je in: gpedit.msc (LET OP: DIT WERKT ALLEN BIJ MS WINDOWS XP PROFESIONAL!) en ga je naar: Beheerssjablonen (onder gebruikersconfiguratie) en je kiest voor internet explorer, daar kun je kiezen voor: "het wijzigen voor instellingen van de startpagina uitschakelen" (dubbelklik) en kies voor "inschakelen" dan kan je startpagina niet meer verandert worden (terug? op de zelfde manier allen dan kiezen voor "uitscakelen" of "niet geconfigureerd"

M.V.G

M@rtin

ve
door verwijderd - Nov 27, 2004 om 08:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

ff een reactie op op je probleem van al die spam ,het is gewoon vervelend als je een pagina hebt bezocht en er blijft iets van hangen op je pc ,site bars, zoek progjes of zo als het hier aan de orde komt pup ops zal ik maar zeggen ...ik heb er ook ervaring mee en draai nu een maal per week spybot searche and destroy (ook gelijk updaten) heb  supercleaner altijd meedraaien en mijn fire wall staat aan en last but not least norton anti virus ,,,,,al met al heel wat maar heb dus nergens (bijna) last meer van en je pc blijft mooi schoon van al die iritante schermpjes ,,,mocht je nog vragen hebben dan mail je maar ,grt uit het altijd mooie brabant,

ve
door verwijderd - Nov 27, 2004 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, ik heb geproberd spybot -site te krijgen, maar ik krijg een andere site,waar wel software,maar geen spybot op staat.Ik kon niet op enterprise reageren(geen vakje reageren), dus maar via jou.Bedankt alvast

ve
door verwijderd - Nov 27, 2004 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo olympicton,

Als je op de rode link drukt in mijn reactie boven die van jou kom je op de website van Spychecker.com en als je op de downloadknop drukt wordt na een paar seconden de download gestart.
Zoniet, probeer het eens op onderstaande link.

Spybot Search & Destroy

Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2004 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een mail gestuurd naar diegene die mij deze pagina leverde.

Antwoord! U gaat naar Start menu - dan naar instellingen - dan Configuratiescherm - dan naar software - in de lijst van geiinstalleerde programmas vindt u SWITCH (dialer). U klikt op verwijderen en ZIE weg was het.

Ik heb direct dit advies geprint voor de volgende keer!!!!

ve
door verwijderd - Nov 27, 2004 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vorige week zaterdag werd onze computer geheel opnieuw geinstalleerd. Bij de eerste opstart kregen wij ook de sexpagina's.

Steeds op de kruisjes geklikt maar het resultaat was op maandag een nota van KPN telecom van € 199,35. Alles was afkomstig van Internet Schwitsch, Saffierborch 12 in Rosmalen. Zijn nu bezig met www.opta.nl en Frontoffice. Zijn er mensen die ook met dit bijltje gehakt hebben en hoe is dit afgelopen?

ve
door verwijderd - Nov 28, 2004 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil de gene bedanken voor de tip om het programma startpage Guard te downloaden, het werkt perfect, ik heb zelf ook van alles geprobeerd maar dank zij dit programma is het gelukt.

met vriendelijke groet,  Henk

ve
door verwijderd - Nov 29, 2004 om 23:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, Geelke. als je die sexpagina als startpagina niet kan verwijderen,hoef je helemaal geen bijzondere spyware of andere programma's voor te down loaden,maar gewoon kijken hoe die pagina exakt heet en dan naar start gaan en naar zoeken bestanden of mappen,zoeken op je c - schijf en betreffende url intikken,dan kom je hem ook wel tegen ( is meestal een map) en die maak je blauw en verwijder hem gewoon.Weet je zeker dat hij weg is.Ik had inmiddels ook gelezen dat het via een programma ook al gelukt is.Maar...voor de volgende keer misschien deze tip.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2004 om 08:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

hi gea, ik heb dit ook een tijdje gehad, ik heb het gelukkig kunnen oplossen door het volgende te doen:start, uitvoeren, msconfig, opstarten en die vervelende site uitgevinkt. sinddien heb ik er geen last meer van.