di
door difograaf Jan 16, 2008 om 21:27
Computers & telefonie

Stations.

Had ik eerst een station F: DVD RW en een station G: DVD-ROM nu staat bij de stations F en G, CD-rom-station. Probeer ik in windows bv fotobestanden op een Cd te zetten dan krijgt ik in de Wizard branden "Er bevindt zich geen schijf in station". Ook met Nero kan ik geen DVD of Cd meer branden. Een dvd afspelen met Powerdvd lukt ook niet meer.

706 10 Rapporteer

door 4711 - Jan 16, 2008 om 21:36
885 Antwoorden / 2 Vragen

Zeer bekend windows probleem.
U kunt de oplossing vinden op het forum;
www.helpmij.nl   en nog diverse tips vinden..

Een ex forum bezoeker die nu gelukkig Linux heeft!

labswans
door labswans - Jan 16, 2008 om 22:18
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Standaard staat f: DVD-RW : netjes zou ik zeggen.

Gaat u hierin een CD-rom doen dan moet het station omschakelen naar CD-rom modus. De computer laat dat ook zien als u een lege CD-rom inlegt

Dus bij een Cd-rom in de F: lokatie zal F: CD-R CD-rom station staan

Dat u niets kan branden met nero :

open nero

Zet nero op CD ipv DVD als deze nog niet handmatig is veranderd door u

Kies CD-rom (iso)

Kies start multisessie disc als u de eerste keer een data cd wilt branden

Kijk boven in het scherm of nero wel op de F: schijf staat ingesteld ,

Bij u zal deze op G staan en dan kan u nooit iets branden op cd welke u in het systee net heeft gedaan

U kan nu aan de rechterkant de data opzoeken op uw systeem

Sleep de bestanden naar de linker kant en als u klaar bent klikop braden cd

Volg de rest van de aanwijzingen en u heeft een cd tje gebrand

Groetjes en veel succes met branden, labswans

di
door difograaf - Jan 16, 2008 om 22:35
32 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas Labswans,

Als ik een dvd in het station legt dan herkent het programma die niet want de aanwijzing blijft CD-rom-station. Vandaar dat ik ook geen dvd meer, in Powerdvd kan afspelen. Er is denk ik een stukje software verdwenen of veranderd. Een Cd branden met Nero werkt ook niet. De aanwijzingen had ik al eerder uitgevoerd en zonder reultaat. Ook systeemherstel brengt geen uitkomst. De verwijzing van 4711, zit daar een luchtje aan? ik ben uit 1941, heb ik nog niet gevonden. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

labswans
door labswans - Jan 16, 2008 om 23:01
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Uw leeftijd is geen issue hier , dat het probleem opgelost moet worden is belangrijker.

U kan ook eens kijken bij start, configuratiescherm, systeem, hardware

Zoek daar de DVD/cdrom stations

U kan de betreffende station daar verwijderen door de installtie ongedaan te maken en te verwijderen

Start de computer daarna opnieuw op en laat de computer de cd/dvd station opnieuw detecteren. De computer zal dan automatisch de driver installeren voor de dvd/cd station ( de pc kan om de installatie cd vragen als hij dat nodig vindt )

Als de pc daarna nog steeds niet goed met de dvd/cd rom speler kan omgaan dan moet u er iemand  bijhalen die kan nakijken of de kabels goed vastzitten aan de dvd/cd speler. Hiervoor moet de kast open helaas. Laat iemand dat doen met wat meer ervaring.

labswans

gsm
door gsm - Jan 17, 2008 om 09:52
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Probeer eerst een harde reset:
Het elektriciteitssnoer los nemen en dan een paar keer op de inschakel knop drukken.

Je kunt ook nog het upperfilters/lowerfilters probleem hebben, vooral als je brandersoftware hebt geïnstalleerd of verwijderd:

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&cat=614&qid=242835

GSM

di
door difograaf - Jan 17, 2008 om 15:30
32 Antwoorden / 2 Vragen

Labswans, 4711 is de naam van een reukwatertje uit Keulen, vandaar zit er een luchtje aan! Mijn geboortejaar vermeldde ik omdat 4711 bij jongeren waarschijnlijk niet (meer) als Kölnischwasser bekend is. Je aanwijzing om het betreffende station te verwijderen en opnieuw te installeren heb ik nog niet kunnen uitvoeren omdat ik de intallatiecd misschien nog te goed opgeborgen heb! Wel heb ik bij apparaatbeheer gekeken en daar staat bij Dvd-Cd-rom stations: SONY DVDRW DW-G121A en SONY DVD-ROM DDU 1615. Apparaatstatus van beide; Apparaat werkt correct. De knop probleemoplossen brengt me ook niet verder.

GSM.  Beide aanwijzingen gaan over een ander probleem. Ik werkt met Windows XP en alle updates sinds de aanschaf eind 2006. Verder kan ik een muziekCd afspelen en van een Cd met beeldbestanden de foto's bekijken.  Kon ik een week geleden nog Cd,  Dvd branden en een Dvd via Powerdvd afspelen, nu werkt dat niet meer. Wil ik een Dvd afspelen dan kan ik nog het openingsscherm "Powerdvd" op de monitor krijgen maar als ik op afspelen klik lijkt het of er iets gaat gebeuren maar er verschijnt opnieuw het openingsscherm. Ook branden met Nero lijkt te lukken maar het "brandproces" duurt erg kort en in werkelijkheid is er niets gebeurt.    Een harde reset is dat het elektriciteitssnoer los nemen als de computer aanstaat?

Tenslotte nog dit. Sinds het begin van dit nieuwe jaar loop ik mijn foto en tekstbestanden na. Verwijder wat overbodig lijkt en kopiëer of verplaats een deel van de mappen naar een externe harde schijf. Kan dit eventueel verband houden met mijn probleem?

Beide bedankt voor het meedenken.

gsm
door gsm - Jan 17, 2008 om 20:34
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je moet het snoer los nemen voordat je de PC aanzet, dus terwijl hij uit staat of nadat hij uitgezet is. Dan een paar keer op de knop drukken om zo de laatste restjes elektriciteit te verwijderen.
Hiermee zet je alle circuits in de nul stand.
Je krijgt op die manier een totale hardware reset of zoals ik het noem: een harde reset.  ;)

GSM

gsm
door gsm - Jan 17, 2008 om 20:39
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik zou anders, als een reset niet helpt, toch de twee apparaten uit Apparaatbeheer verwijderen (Installatie ongedaan maken).
Dit eventueel combineren met het verwijderen van de upperfilters en lowerfilters zoals genoemd in minstens één van de twee artikelen.
Dat laatste vooral wanneer je bezig bent geweest met branderprogramma's te verwijderen en opnieuw te installeren.

GSM

cnorrie001
door cnorrie001 - Jan 20, 2008 om 12:39
6 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij kun je via config scherm, en dan systeembeheer, vervolgens computerbeheer , schijfbeheer de letters van je vaste stations wijzigen, soms gebeurt dit automatisch bij bv aansluiten van een kaartlezer en vervolgens is nero in de war. het proberen waard denk ik.

vr gr

di
door difograaf - Jan 20, 2008 om 17:33
32 Antwoorden / 2 Vragen

Stand van zaken.  Door het uitvoeren van een "harde reset" werkt Nero weer naar behoren. Dvd en Cd branden en bestanden van Cd verwijderen. Ook Powerdvd doet zijn werk weer. Alleen een Cd branden via Windows werkt niet. Ook is in Mijn Afbeeldingen bij afbeeldingstaken copiëren naar Cd verdwenen. Het upper/lowerfilters probleem is mij te machtig, dat zie ik mij niet uitvoeren.

Dank voor het meedenken.